Voisiko 5 kuukautta vanhalle vauvalle antaa jäätelöstä maistiaisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täysin kiellettyäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin varmaan joo tekisi. Projosoit omaa jäätelönhimoasi jo vauvaankin. Syö kuule ihan itse jäätelösi. Vauvaa ei voisi vähempää kiinnostaa. Muuten kohta ostat tuuttia jos siinä mielessä, että "jaetaan" vauvan kanssa.

taitaa se mieliteko olla ihan sinun omassa päässäsi vaan.
Tämä on taas näitä: kyllä vauvan pitää saada maistaa ettei tule paha mieli -juttuja.
EI TODELLAKAAN ANNETA.

Mä sanon että ei vielä. 9kk ikä olisi sopiva minusta. En tiedä, olenko tiukkapipo tai en mutta masuasukki saa jätskistä tms. ekat maistiaiset joskus 8kk-9kk, niinkuin esikoinenkin sai.

Maha menee varmaan löysäksi, en siis tiedä kun en kokeillut mutta veikkaan.

Meillä toinen lapsi nyt 8kk. Ei todellakaan saa vielä mitään jäätelöä! Jaa no viikonloppuna sai maistella mehujäätä. Olin siis laittanut Piltin Mango sosetta mehujäämuottiin ja pakastanut:) Muutaman lipaisun annoin ettei olis jäätynyt koko suu:)

Mä olen päättänyt, että lastani en aja pienestä pitäen mihinkään sokerikoukkuun. Makeaa saa vasta sitten, kun osaa sitä itse pyytää, ei tosiaan puolustuskyvyttömänä vauvana äidin tahdosta.

Jos me syödään jotain ja 5kk vanhalla vauvalla alkaa kieli lipoa ja silmät kiiltää, annan sille hedelmäsosetta, en todellakaan jäätelöä tai sokeroitua kiisseliä jne... Mikä kiire, kun lapsella on koko elämä aikaa maistella kaikkea epätervellistä ;)

Ollaampas täällä tiukkoina taas tänään :). En muista minkä ikäisenä omani saivat, mutta voisin lusikan kärjestä antaa 5 kuukautiselle maistiaisen. Tosin ei se osaa sitä vielä oikeesti haluta.

Ollaampas täällä tiukkoina taas tänään :). En muista minkä ikäisenä omani saivat, mutta voisin lusikan kärjestä antaa 5 kuukautiselle maistiaisen. Tosin ei se osaa sitä vielä oikeesti haluta.

Vai tiukkoina, huh huh. Jäätelö ei todellakaan kuulu 5 kk ikäisen vauvan ruokavalioon, joten miksi ihmeessä pitäisi edes maistaa?

Jos 1-vuotias tulee pyytämään maistiaiset siideristä tai oluesta, niin varmaan annat?

Jos herkkä vauva, niin maha saattaa mennä sekaisin. Meidän esikoinen oli 1kk kehitysiässä, kun äitini oli nuolettanut sillä suklaapalasta. Oli hoidossa sillä ja minä vedin pultit siitä tempusta. Eipähän siitä kyllä mitään tullut, mutta esikoisen aikaan olin vielä kovin niuho.

[QUOTE="just";23830826]Vai tiukkoina, huh huh. Jäätelö ei todellakaan kuulu 5 kk ikäisen vauvan ruokavalioon, joten miksi ihmeessä pitäisi edes maistaa?

Jos 1-vuotias tulee pyytämään maistiaiset siideristä tai oluesta, niin varmaan annat?[/QUOTE]

Hah, miten olutta ja siideriä voi verrata jäätelöön???? Noh, kait se joillekin on sit sama asia mut mun mielestä kyllä ihan eriin kategoriaan kuuluu.

Ei välttämättä tule mitään, annoitpa sitten nuolaista jäätelöä, suklaapalaa tai kengänpohjaa, mutta en minäkään ymmärrä että miksi ihmeessä pitäisi edes maistaa sellaista mikä ei kuulu vauvan ruokavalioon?

Yhteistyössä