Voinkohan tehdä mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eräs läheinen on masentunut, eikä jaksa hoitaa asioitaan. Luottotiedot ja työpaikka menneet. Laskut jääneet maksamatta, vaikka rahaa olisi kyllä perheessä ollut. Olen yrittänyt sanoa, että soittaisi nyt heti veloista ja sopisi takaisinmaksusta ennen kuin menee ulosottoon. Ei jaksa kiinnostaa. Talot ja autot kai sitten pitäisi mennä... Miehensä tekee pitkää päivää, eikä taida ymmärtää masennusta yhtään vaan pitää sitä enemmän "temppuiluna". Siksi kai mennytkin niin pahaksi tilanne, kun luulen, että osaksi "todistaakseen masennuksen syvyyttä" on jättänyt kaiken miehen niskoille (joka ei ole sitten saanut yhtään paremmin niitä laskuja ym hoidettua). Sanon näin siksi, kun tunnen ihmisen HYVIN ja tiedän, että on muutenkin kova hakemaan todistusta kaikesta ja "kostamaan" miehelle... Vaikka tajuankin, että masentuneella voi ihan masennuksenkin takia käydä noin. Itselläni ei ole mahdollisuutta mennä avuksi vaan olen yrittänyt sanoa, että maksaisivat nyt tulevat laskut kuitenkin ajallaan, ettei sitten joskus ole niin paljon velkaa, ettei elinikä riitä maksamaan. Joskus ihan varmasti ottaa päähän ja rankasti!
Tämä ihminen on lääkkityksellä ja hoidossa, mutta jotenkin luulen, että onkohan lääkityskin väärä/ylitehokas, koska sen aikana tämä asioista välittäminen on jäänyt ihan kokonaan. "Ei huolta huomisesta" sitten yhtään.

Yhteistyössä