voinko tehdä mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru

Vieras
13v tyttöni ei omista koulussa yhtään kaveria.aloitti yläasteen eri luokassa kuin kaksossiskonsa ja kaikki oppilaat olivat uusia.kaikilla on jo "bestis".tuntui tosi pahalta kuulla kuinka jokaisella on joku ja häntä ei oikein kaivata mukaan.välitunneilla sitten etsii siskonsa ja viettää sen hänen kanssaan.tässä on koulua vielä vuosia jäljellä jos ajattelee että näinkö hän saa olla yksinään.

Etpä sinä mitään voi oikeen tehdä. Kyllä niitä kavereita sitten tulee, jos on tullakseen ja mites se kaksoissisko, eikö se nyt ole vähän niinku kaveri vai onko sillä sitten omat kaverit?

Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
Etpä sinä mitään voi oikeen tehdä. Kyllä niitä kavereita sitten tulee, jos on tullakseen ja mites se kaksoissisko, eikö se nyt ole vähän niinku kaveri vai onko sillä sitten omat kaverit?

sillä oma bestis eikä hekään aina halua toista mukaan,ymmärtäähän tuon...

sitten en kyllä osaa sanoa...itsekkin sinnittelin yläasteen aikalailla yksinäni, kun kaikilla oli omat kaveripiirit...joskus yritin tunkea mukaan, mutta ei siitä mitään tullu ku olin niin ujo ja hiljainen, tai muiden mielestä outo.

Kylläkai sitä oman luokan tyttöihinkin jossain vaiheessa enemmän tutustuu. Meillä ainakin oli yläasteella aika lailla semmosta että oltiin porukassa välitunneilla ja pystyi olemaan kenen tahansa seurassa. Ehkä ne parit muodostuu niin että aina samat on yhdessä mutta eikai ketään täysin ulkopuoliseksi jätetä, ja kuitenkin välillä niitä parejakin vaihdellaan ihan opettajan toimesta joissain ryhmätöissä ym. niin pääsee sitten tutustelemaan muihinkin. Onneksi tytöllä on kuitenkin se oma sisko siellä niin ei täysin yksin joudu olemaan :)
Onko tytöllä vapaa-aikana joku hyvä kaveri tms.?

Mun samanikäisellä pikkusiskolla on vähän samaa ongelmaa koulussa. Sen luokalla tyttöjä on pariton määrä, ja tää mun sisko oli ainut joka tuli eri koulusta sille luokalle joten muut tytöt jo tunsi toisensa ja oli just "parit" mutta ovat kyllä ottaneet mun siskon ainakin jotenkin mukaan.
Meidänkin äiti välillä stressaa tuosta kaveriasiasta mutta ei se mun siskoa tunnu niin vaivaavan ja se vaan hermostuu jos äiti tenttaa sen kaverisuhteista. Vakuuttelee että pärjää kyllä.