voinko ottaa pari siideriä enne synnytystä?jos se lievittäis kipua?

• Viestiketjun aloittaja ok??
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Joo. Kun vedet on menny, pyydät kyydin sairaalan kanttiiniin ja tilaat pari siideriä. Siitä on sit lyhyt matka synnytyssaliin. Ja kyllä kunnon terävät lievittää kipua paremmin kuin sidukka. Viski?

tiukkapipot
[QUOTE="madame";24167533]mitä jos oisit ottanut ehkäisyn käyttöön ennen raskautumista,jos kerran pitäs ennen synnytystäkin naukkailla :kieh:[/QUOTE]

Tiedätkö, että vielä 100 vuotta sitten naisille nimenomaan juotettiin viinaa synnytyksen yhteydessä? Saunassa käveltiin ympyrää kuule paatermuorin kanssa ja välillä hörpättiin ryyppyä kipuihin ja rentoutumiseen. Ei ollu muita rohtoja tarjolla.

"mä"
Tiedätkö, että vielä 100 vuotta sitten naisille nimenomaan juotettiin viinaa synnytyksen yhteydessä? Saunassa käveltiin ympyrää kuule paatermuorin kanssa ja välillä hörpättiin ryyppyä kipuihin ja rentoutumiseen. Ei ollu muita rohtoja tarjolla.
Itsekin pyydän työterveyslääkäriltä aina pullon pirtua, mutta kovasti tuo yrittää buranaa tarjota. Tiukkapipo lekuri!

[QUOTE="hihihi";24167648]Ei taida kuule pari siideriä kamalasti auttaa. Pitäisi juoda litra kossua että vähän edes puuduttais.[/QUOTE]

No niinpä :D

Ja tohon tatuoinnin ottamiseen, mä olin ennen ekaa tatuointia ottanut pari siideriä ja niska vuosi ku niagara. Kun kävin korjauttamassa saman kuvan niin ei vuotanut yhtään.. Alkoholi kai ohentaa verta tai jotain ts. lisää verenvuotoriskiä?

Tosin ekan synnytyksen jälkeen mulle kyllä tarjottiin jotain lääkeviinaa synnärillä...

"vieras"
No niinpä :D

Ja tohon tatuoinnin ottamiseen, mä olin ennen ekaa tatuointia ottanut pari siideriä ja niska vuosi ku niagara. Kun kävin korjauttamassa saman kuvan niin ei vuotanut yhtään.. Alkoholi kai ohentaa verta tai jotain ts. lisää verenvuotoriskiä?

Tosin ekan synnytyksen jälkeen mulle kyllä tarjottiin jotain lääkeviinaa synnärillä...
Mulle ainakin sanottiin, kun menin tatska-aikaa tilaamaan, ettei saa juoda ennen sitä, just tuon verenvuodon takia.

[QUOTE="vieras";24167769]Mulle ainakin sanottiin, kun menin tatska-aikaa tilaamaan, ettei saa juoda ennen sitä, just tuon verenvuodon takia.[/QUOTE]

Juu, ei toi munkaan tatuioija meinannut ensin tehdä mulle sitä kuvaa ku olin ottanut alkoholia.. Sainpa sitten itse kokea ettei kannatakaan ottaa ennen kuvaa yhtään mitään.

Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja Schaföö;24168108:
Eipä taitais synnärillä laittaa epiduraalia jos oisit päissäsi.. No, luomusynnytys alkoholin kanssa lienee hauskaa :)
Eiköhän sitä alkoholia ole käytetty kivunlievityksenä huomattavasti kauemmin kuin epiduraalia... Synnytyksen hauskuudesta jokaisella lienee oma näkemyksensä.

"vieras"
ottaa alkoholia mutta kun se vauva on jo niin iso että sekin on sitten alkoholin vaikutuksen alainen ja sinä saat kyllä sellaisia lääkeittä synnytyksessa jotka helpottavat oloa ja pitäs olla turvallisia sinulle sekä vauvalle. Alkoholi ja lääkkeet eivät sovi yhteen!

"vieras"
[QUOTE="vieras";24168236]ottaa alkoholia mutta kun se vauva on jo niin iso että sekin on sitten alkoholin vaikutuksen alainen ja sinä saat kyllä sellaisia lääkeittä synnytyksessa jotka helpottavat oloa ja pitäs olla turvallisia sinulle sekä vauvalle. Alkoholi ja lääkkeet eivät sovi yhteen![/QUOTE]

Siksi ei alkoholia koska jos tulee komplikaatioita ja sinut viedään sektioon ja jos olet alkoholia nauttinut voi käydä niin että ne lääkkeet joita sinulle pitäisi antaa on vaaraksi sinulle ja lapselle kun eivät sovi alkoholin kanssa.

Yhteistyössä