Voinko olla raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä25

Vieras
Voisiko joku kertoa miltä raskaana oleminen tuntuu noin rv20? Siis ihan konkreettisesti, kun mahaa painelee niin miltä se kohtu tuntuu? Mun ei pitäisi olla raskaana (olen tehnyt kaksi apteekin raskaustestiä ja molemmat negaa) mutta mulla on noin pari viikkoa ollut tosi kummallisia vatsaoireita, tuntuu kuin mahassa olisi joku - eli voisinko olla raskaana? En siis seurustelu ja edellisestä suhteesta on nyt noin 4 kk. Toivottvasti joku vaivautuu kommentoimaan!

Raskausviikolla 20 tunnet lapsen potkut melko selvästi. Mutta kyllä ne voi olla tavallisia vatsanväänteitäkin sinulle. Jos kaksi tekemääsi testiä ovat olleet negatiivisia niin epäilen kovasti raskaana oloasi.

No ei välttämättä tunnu yhtään selvästi, ei ainakaan mulla tuntunut vielä tossa vaiheessa. Se on tosi yksilöllistä. Mulla tuntui noihin aikoihin korkeintaan jotain kuplintaa ja kutittelun tapaista. Selvät potkut tunsin myöhemmin. Tuntemusten perusteella en lähtisi spekuloimaan suuntaan enkä toiseen raskaudesta. Siksi suosittelisinkin, että alkuperäinen kysyjä kääntyisikin asiassa läåkärin puoleen, niin selviäisi mikä siellä mahassa möyrii.. :)

Mutta kyllä rv 20 pitäisi kohdun tuntua jo semmoisena kovempana, kun vatsaa painaa. Varsinkin jos ei päällä ole "ylimääräistä pehmustetta". ;) Mulla maha näkyikin kyllä rv 20:lla aika hyvin. Liikkeet alkaa esikoisen kohdalla usein tuntumaan vasta rv 20 tienoilla tai jälkeenkin. Ekat potkut tuntui mulla vähän samalta kuin elohiiri.

Jos teit ne testit äskettäin niin rv20 paikkeilla varmaan voivatkin näyttää negaa. vk12 lähtien alkaa HCG hormonin pitoisuus laskea. Silloinhan suurimmalla osalla alkaa oireetkin helpottaa. Mukaan kuvioihin tulee muita raskausajan hormoneja joita testi ei näytä. Lääkäriin siis vaan.

Hei kaikille ja kiitos kun viitsitte vastata. Kävin tänään lääkärissä (minne olisi pitänyt mennä varmaan heti) ja vatsan tunnustelun + oireiden perusteella lääkäri ei uskonut raskauden mahdollisuuteen. Tosin varmuudeksi otettiin kyllä raskaustesti että sen voi sitten ainakin sulkea pois, kun huomenna pitäisi olla testi valmis. Sen sijaan lääkäri epäili että jotain siellä mahassa vialla on, eli tässä odotteln nyt verikokeiden tuloksia. Toivottavasti ei mitään vakavampaa...

Mulla vatsa tuntui jo jostain viikon 10 tietämiltä, kun tunnusteli vatsaa. Ulospäin ei toki näkynyt mitään. Kohtu tuntui kovalta ja selvästi erilaiselta miltä mun vatsa yleensä tuntuu.

Yhteistyössä