voinko näin asua?

lumihiutale82

Aktiivinen jäsen
17.08.2006
3 088
0
36
Eli minulla on siis kaksi lasta edellisestä liitosta ja olen niiden yksinhuoltaja.odotin kuopusta kun erosimme.
Tapasin nykyisen mies-ystäväni noin vuosi sitten.hänellä on oma asunto,mutta on kuitenkin melkein aina meillä.
Asun vuokralla ja muutan syyskuussa uuteen vuokra-asuntoon lasten kanssa.

miehellä on siis oma asunto silloinkin edelleen koska emme halua vielä yhteen muuttaa virallisesti,tai oikeastaan minä en halua koska olen sellainen varmistelija....jäi kamala epäluottamus ihmisiin kun erosin ex:n kanssa.nykyinen mieheni ymmärtää vaikka hän kyllä jo haluaisi muuttaa meidän kanssa virallisesti asumaan.

eli siis onko jotain rajaa paljon saa olla "kylässä" toisen kotona?melkein aina olemme meillä mutta joskus myös miehen kotona.

eihän ketään voi pakottaa yhteen muuttamaan.

Kun teillä molemmilla on omat asunnot, se on ihan eriasia kuin se, et toinen "muka" asuu muualla, vaikkei todellisuudessa niin ole.

Taloyhtiöstä voi tietysti tulla sanomista vesimaksuista, mut kelassa esim ei asiaan puututa.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
eihän ketään voi pakottaa yhteen muuttamaan.

Kun teillä molemmilla on omat asunnot, se on ihan eriasia kuin se, et toinen "muka" asuu muualla, vaikkei todellisuudessa niin ole.

Taloyhtiöstä voi tietysti tulla sanomista vesimaksuista, mut kelassa esim ei asiaan puututa.

siellä ei ole erillistä vesimaksua....ja siis meillä on omat rahamme ja taloutemme eli en sitäkään mieti vaan lähinnä sitä kun olen kuullut että siitä voi tulla sanomista

Riippuu naapureista. Jotkut valittaa herkästikin, jos ei ole talon kirjoilla. Tiedän kuitenkin useita vanhempia pariskuntia, joilla on molemmilla oma asunto mutta asuvat pääsääntöisesti yhdessä asunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu naapureista. Jotkut valittaa herkästikin, jos ei ole talon kirjoilla. Tiedän kuitenkin useita vanhempia pariskuntia, joilla on molemmilla oma asunto mutta asuvat pääsääntöisesti yhdessä asunnossa.

mitähän niille valittajille vois sitte sanoa?koska kaihan sitä nyt seurustella saa ilman yhdessä asumistakin.....inhottaa jo etukäteen jos siel asuu valittajia.täs nykyisessä ei ole kukaan sanonut mitään.

Mut edelleenkin, jos molemmilla on oma asunto, niin ei kellään ole siihen sanomista..

Eilen vai koska se nyt oli, kun oli puhetta siitä et toinen on kirjoilla poste restante osoitteessa, on ihan eriasia kuin se, et molemmilla on oma koti.

voi niin asua, näin meilläkin, vaikka mies siis lasten isä, ei ole mitään huijausta jos toisella oikeasti on oma asunto ja myös siellä siis viettää aikaa ja elää. Ei kenenkään ole pakko asua yhdessä jos ei halua.

Alkuperäinen kirjoittaja porkkana:
voi niin asua, näin meilläkin, vaikka mies siis lasten isä, ei ole mitään huijausta jos toisella oikeasti on oma asunto ja myös siellä siis viettää aikaa ja elää. Ei kenenkään ole pakko asua yhdessä jos ei halua.

pääasiassa mies on meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja porkkana:

pääasiassa mies on meillä.

silti, ei siitä voi valittaa, varsinkaan kun ei niitä vesimaksuja.

Meillä on ihan sama tilanne, eikä vielä kertaakaan kukaan ole tän kahden vuoden aikana valittanut. Meillä ei myöskään ole erillistä vesimaksua, mut toisaalta mies käy omassa kotonaan useimmin suihkussa ku täällä, eli ei meillä mikään kulutus ole oikeastaan lisääntynyt tänä aikana. Ja me muutetaan yhteen sitten, kun mä saan asiani siihe kuntoon, että voidaan osta oma koti.

tuotahan minäkin olen ehdottanut, mutta ei saa kun minusta on kyse.
minähän en saa muuta kuin haukkuja. tuota minä ajoin takaa, mutta moni tartui pelkästään siihen poste restanteen. siinäkin voi asua.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
minähän en saa muuta kuin haukkuja. tuota minä ajoin takaa, mutta moni tartui pelkästään siihen poste restanteen. siinäkin voi asua.

Siis mitä eisaa jos sinusta on kyse? Nyt en ymmärtäny?

no kun mainitsin että en näe mitään väärää etä lasten isä asuiis eri osoitteessa kuin lapset, vaikka käytännössä hän olisi lastensa kanssa melkeinjatkuvasti. jokum takertui siihne poste restnte osoitteeseen. toki se että näin saa helpommin tukia on moesta sitten kateuden aihe.

jos ihmiset opäätänet asua eri osoitteissa, se ei kuulu kellekään asuuko se poste restantessa vai napurissa ja kunka hemmetin monta yötä se viettää vaimonsa/ miehensä/ asunnolla.

no kun mainitsin että en näe mitään väärää etä lasten isä asuiis eri osoitteessa kuin lapset, vaikka käytännössä hän olisi lastensa kanssa melkeinjatkuvasti. jokum takertui siihne poste restnte osoitteeseen. toki se että näin saa helpommin tukia on moesta sitten kateuden aihe.

jos ihmiset opäätänet asua eri osoitteissa, se ei kuulu kellekään asuuko se poste restantessa vai napurissa ja kunka hemmetin monta yötä se viettää vaimonsa/ miehensä/ asunnolla.

olen samaa mieltä. meillä en edes saa enemmän tukia, paitsi yh korotuksen lapsilisään, ja miehellä oma kämppä. haluan pitää kotini omana ja rahani omana, mies on paljon reissuillaan ja paljon täällä eikä kuulu muille. sais olla ehkä enemmänkin omalla kämpällä mun puolesta, kun on sellainen yöeläjä, mut näin on hyvä meillä.

On eriasia jos miehellä todella on oma asunto jonka kustantaa kuin jos mies asuu vain poste restanttena jossain mistä ei maksa kuluja ja nainen nostaa korotettuja tukia.

Jos tarkoituksena kupata yhteiskunnalta mahdollisimman paljon rahaa, niin en hyväksy tuota. Mutta jos ei tosiaan olla valmiita muuttamaan yhteen tai ei mahduta lapsista huolimatta saman katon alle, niin se on sitten jokaisen parin oma asia.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

On eriasia jos miehellä todella on oma asunto jonka kustantaa kuin jos mies asuu vain poste restanttena jossain mistä ei maksa kuluja ja nainen nostaa korotettuja tukia.

voihan se nainenki muuttaa lapsineen poste resanteen. on oikeasti ihmisiä jotka matkustelevat paojo ja heidän ei kanata asua missään , kun voivat postilaatikosta hakea postinsa, elävät matkalaukkuelämää.

ottakaa ne valeanpunaiset lasit pois silmiltänne :whistle:

kun mies ei ole lasten isä niin seurustelusuhteena ja erillään asumisena voi huoletta jatkaa niin kauan kuin siltä tuntuu. Minusta tämä ei ole verrattavissa siihen muutaman päivän takaiseen juttuun, jossa aviopari vai oliko se lapsellinen avopari harkitsi muuttoa eri osoitteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

voihan se nainenki muuttaa lapsineen poste resanteen. on oikeasti ihmisiä jotka matkustelevat paojo ja heidän ei kanata asua missään , kun voivat postilaatikosta hakea postinsa, elävät matkalaukkuelämää.

ottakaa ne valeanpunaiset lasit pois silmiltänne :whistle:

oli joskus sellainen aika, muistelen, että oikea osoite piti olla jotta ei tullut syytettä irtolaisuudesta. Muistaakos joku muu?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
kun mies ei ole lasten isä niin seurustelusuhteena ja erillään asumisena voi huoletta jatkaa niin kauan kuin siltä tuntuu. Minusta tämä ei ole verrattavissa siihen muutaman päivän takaiseen juttuun, jossa aviopari vai oliko se lapsellinen avopari harkitsi muuttoa eri osoitteisiin.

miksi minun olisi asuttava lasten isän kanssa saman katon alla. voin kai seurustella hänen kanssaan, olen siis seurusteleva yh. en keplottele tukia(kun en saa muuta kuin tuon 36e/lapsi), meillä kaksi eri osoitetta, vaikka paljon myös yhdessä olemme. Minä en ymmärrä miksi olisi oikei elää näin jos ei olisi kyse lasten
isästä, mutta isä ei voi asua eri osoitteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:

ja jatkan tähän että jopa jos/kun lapsi on tulossa eikä satavarma tuleeko yhteiselämää oikeasti koskaan, niin miksi turhan aikaisin lyödä hynttyitä yhteen ja sitten taas muuttaa erilleen

hmm..exä asu kotonaan ja oli mun luona kyllä paljon.saahan toisen luona olla,se vaan että jos naapurit rupee kyttää ja ilmottaa esim. kelaan niin on toinen juttu.
ja sitten kela pyytelee lisäselvityksiä joihin voi laittaa että miesystäväsi vierailee useasti luonasi

Yhteistyössä