Minkälainen avioehto tässä tapauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen eronnut ja aikomus mennä uudelleen naimisiin. Edellisestä erosta minulle jäi asunto, jonka lainaa siis lyhennän. Muutenkin omistan kaikki tarpeelliset huonekalut ja tavarat.

Uusi miesehdokas asuu vuokralla, eikä hän ole muutenkaan satsannut tavaroihin (siis kauniisiin huonekaluihin tai astioihin tai pitseihin..;-) vaan lähinnä matkusteluun ja kirjoihin.

Minun ei varmaan pitäisi mennä naimisiin ollenkaan, koska olen tämmöinen niuho jota häiritsee nämä asiat, mutta hieman ärsyttää jos toinen muuttaa vain lonkalta tänne valmiiseen, mukavaan asuntoon, jota olen maksaa kituuttanut yksinhuoltajanakin. Haluaisin myös varmistaa, että nykyinen omaisuuteni ei mahdollisen tulevan eron seurauksen jakaannu.

Toisaalta jos mies tulee tänne "maksamaan" kallista elämäntyyliäni (verot, vakuutukset, asumiskustannukset jne), vaikka hänelle kelpaisi vaatimaton kämppä ja kirjahylly, niin onko liikaa vaatia että mahdollisen tulevan eron jälkeen hän jäisi puille paljaille ja asunto edelleen minulle?

Mitenkä nämä asiat voikin olla niin vaikeita. Miten te näkisitte tilanteen?

No tulevaisuudessa ne sinun huonekalusi ovat vanhoja ja kuluneita että miettikää sitten siinä vaiheessa haluaako mies osallistua uusien maksuun ja avioehtoon että sinun ostamasi ja hankkimasi on sinun ja pidät kuitit tallessa.

[QUOTE="vieras";25762744]sinulla on todella vääränlainen mies. Avioliittoa tai avoliittoa ei kannata harkita moisen kanssa.
Olet rakastunut taloosi,huonekaluihisi ja mammonaasi.[/QUOTE]

Olipa kateellinen ja typerä vastaus.

Juu miksi turhaan mennä naimisiin? Ja jos meette niin teette "molemmat pitää omansa" ehdon...

Koska haluan vakiintuneen suhteen ja pohjan mahdollisille tuleville lapsillemme.

Tämä "molemmat pitää omansa" on vähän hankala, koska jos jaamme kaikki kustannukset, hän maksaisi käytännössä minun asuntoani. Vuokraksiko se pitäisi ajatella kymmenen vuoden kuluttua?

[QUOTE="vieras";25762896]Koska haluan vakiintuneen suhteen ja pohjan mahdollisille tuleville lapsillemme.

Tämä "molemmat pitää omansa" on vähän hankala, koska jos jaamme kaikki kustannukset, hän maksaisi käytännössä minun asuntoani. Vuokraksiko se pitäisi ajatella kymmenen vuoden kuluttua?[/QUOTE]

Maksaisihan hän normaalista vuokra-asunnostakin. Ei sillä mitään väliä ole, jos kulut yms menevät puoliksi. Halutessasi mies voi ostaa puolet asunnostasi. Huonekalut ovat tottakai sinun.

[QUOTE="vieras";25762896]Koska haluan vakiintuneen suhteen ja pohjan mahdollisille tuleville lapsillemme.

Tämä "molemmat pitää omansa" on vähän hankala, koska jos jaamme kaikki kustannukset, hän maksaisi käytännössä minun asuntoani. Vuokraksiko se pitäisi ajatella kymmenen vuoden kuluttua?[/QUOTE]

No ukolla on mahdollisuus hommata omakin kämppä tai muuta omaisuutta jos haluaa. Ja sun kämppä niin sun kulut eikös :saint:
EN minä tiedä miten tehdä. Itse typerästi ajattelin että kaikki avioliitossa yhteistä ja se kusi nilkoille kun avioerossa mies olikin sitä mieltä että hänen kaikki on kun hän ne on työtä tekemällä kustantanu. Noh, oisin minäkin voinu tehdä töitä ja kustantaa jos en sattumoisin ollut kotiäitinä usemapaa vuotta. Opinpahan senkin, olematta toisen piika ja kodinhoitaja.

Meillä mies maksaa asumiskustannukset, eron tullen en olisi tästä viemässä muuta kuin omat huonekaluni jotka olen ostanut tai perinyt. Käyttökustannukset olen maksanut kun olin töissä eli sähkö, vesi jne. nyt en maksa kotiäitinä niitäkään.

kusi nilkoille kun avioerossa mies olikin sitä mieltä että hänen kaikki on kun hän ne on työtä tekemällä kustantanu. Noh, oisin minäkin voinu tehdä töitä ja kustantaa jos en sattumoisin ollut kotiäitinä usemapaa vuotta. Opinpahan senkin, olematta toisen piika ja kodinhoitaja.

Ellei teillä ollut muuta avioehtoa, niin kyllähän puolet olisi sinulle lain mukaan kuulunutkin! Huolimatta exäsi mielipiteistä. Oletko suostunut jo tuollaiseen ositukseen?

Nämä asiat ovat vähän hankalia, kun monesti asioita tulee ajatelleeksi vasta eron jälkeen.

Yhteistyössä