Voinko mä tehdä valituksen naapurin "vieraasta"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyssä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyssä"

Vieras
Eli erään naapurin puoliso häiriköi. Ei ainoastaan meidän perhettä, ainakin paria muutakin. Ainoa ongelma on se, että virallisesti tuo puoliso ei edes asu täällä. Käytännössä siis kyllä asuu ihan vakituisesti, mutta paperilla äiti asuu yksin kuuden lapsen kanssa ja tämä isä muualla.

Voinko siis kumminkin tehdä valituksen isännöitsijälle tuosta isästä, vaikkei virallisesti edes asu täällä? Vai mitä pitäis tehdä?

Kaiken lisäksi kuulostaa sille, että huijaavat kelan tukiasioissa.. Ilmoittaisin pikimmiten. Isännöitsijääkin varmaan kiinnostaa (ja vuokranantajaa) että asunnossa asuu oikeasti joku muukin.

Voit. Ihan ekana tosin isännöitsijä kiinnittää huomiota siihen, että vieras asuu asunnossa olematta kirjoilla siellä.
Mutta enpä malta olla ihmettelemättä miten tarkkaan taas tiedetään toisten asiat, tuokin kirjoilla olo tai olematta olo.

[QUOTE="vieras";23654094]Voit. Ihan ekana tosin isännöitsijä kiinnittää huomiota siihen, että vieras asuu asunnossa olematta kirjoilla siellä.
Mutta enpä malta olla ihmettelemättä miten tarkkaan taas tiedetään toisten asiat, tuokin kirjoilla olo tai olematta olo.[/QUOTE]

Meillä ainakin taloyhtiön kokouksissa katsotaan vuosittain taloon muuttaneet. Mutta tämä siis omistusosaketalossa.

[QUOTE="vieras";23654094]Voit. Ihan ekana tosin isännöitsijä kiinnittää huomiota siihen, että vieras asuu asunnossa olematta kirjoilla siellä.
Mutta enpä malta olla ihmettelemättä miten tarkkaan taas tiedetään toisten asiat, tuokin kirjoilla olo tai olematta olo.[/QUOTE]

Ei mulla siitä mitään varmaa tietoa tietenkään ole, tämä ihminen vaan itse sanoi niin. Voihan olla, että sanoi niin muuten vaan. Ei minua varsinaisesti kiinnosta se, että mikä hänen osoitteensa on, vaan se että voinko tehdä valituksen vaikkei asuisi täällä virallisesti. Mutta vastaus siihen jo tuli, että asukas on vastuussa myös vieraistaan, joten voin tehdä valituksen. Nyt on vaan alkanut mennä se häiriköinti minusta aggressiivisemmaksi.

Tee ilmoitus isännöitsijälle myäs kirjattomuudesta, koska te muuthan muuten maksatte kyseisen ihmisen vesi yms. kulut. Kirjoilla ollaan siksi, että asumiskulut jakaantuvat oikein asuntojen ja asukkaiden kesken.
Niin, ja miksei kelaankin ilmoitus. Miksi tuollaisia huijareita pitäisi verovaroin tukea?

Yhteistyössä