Voinko mä tehdä naapureista valituksen vaikka ne ei varsinaisesti ole tehnyt mitään :/ ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

villiäinen

Aktiivinen jäsen
28.04.2008
1 139
0
36
Kuulostaa nyt varmaan oudolle, mutta siis tarkoitan, että heiltä ei kuulu meteliä tms. mutta taas tänään kun tultii kolmen alta 4-v:n (tai siis vanhin just 4-v) kanssa kotiin kaupasta, niin tämä naapurin setä makasi puolialastomana maassa (omalla patiollaan siis,vai mikä sen nimi on kun asuu maan tasalla ja on oma pieni "piha") täydessä humalassa ja rouva yritti hinata sitä sitten sisälle siinä itsekin aika pöllyssä..Kamalaa katsottavaa lapsille ja tämä nyt ei ollut ensimmäinen kerta.Ja nyt jo etukäteen sille viisaalle,joka sanoo että onko lapsen pakko antaa katsoa, tiedoksi, että kun on kolme kappaletta pieniä lapsia, niin mun on pakko laskea niistä kaksi autosta ensin pihalle odottamaan, että otan kolmannen joka ei osaa kävelllä+kassit ennenkuin voidaan lähteä sisälle.. Niin ja tämä samainen mies kaatui lapseni päällä rappukäytävässä viime viikolla, humalassa tällöinkin. Jutut usein kamalia, kun rapussa/pihalle törmätään.. Niin eli voinko tehdä vuokrataloille valitusta?

tottakai voit tehdä, epäsopivaa ja häiritsevää käytöstä.

onko teidän muitten pakko kulkea ohi heistä, että pääsette koteihinne?
voisko niitä asuttaa jonnekin vähän peremmälle talossa?

Tuskinpa voit. Taloyhtiön säännöissä ei ole varmaankaa kieletty että ei sais olla humalassa.Eipä tollaselle mitään voi. Muuttakaa itse pois jo häiritsee.

Alkuperäinen kirjoittaja lalla:
tottakai voit tehdä, epäsopivaa ja häiritsevää käytöstä.

onko teidän muitten pakko kulkea ohi heistä, että pääsette koteihinne?
voisko niitä asuttaa jonnekin vähän peremmälle talossa?

On pakko kulkea,kun heidän takapiha on juuri ennen ovea, siis siitä ohimenemättä ei sisälle pääse..ikävä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Ja jos käytävällä lapset saa varoa kuka niskaan tulee umpikännissä ja pelätä,niin kai ainakin siitä voi mainita...

Taloyhtiölle/isännöitsijälle et voi valittaa, mutta etkö olisi voinut henk.koht sanoa miehelle silloin kuin kaatui lapsesi päälle?

Niin mäkin mietin,kun omalla pihallaan kuitenkin olivat...ja en tiedä liittykö nuo asiat vuokrataloihin varsinaisesti mitenkään.

Niin mutta jos vaikka olisivat liian äänekkäitä, niin siinäkin tapauksessa olisivat omassa kodissaan.
En usko että se että ovat omalla pihallaan tekee tuommoisesta käytöksestä mitenkään sopivampaa.

Itse tein kerran rikosilmoituksen naapuritalon äijästä. Tosin hän kyttäsi kun lähdin kotoa aamulla töihin ja oli sitten ikkunassaan **** joka ikinen aamu.
Eikä poliisi mitenkään sanonut etteikö ilmoitusta olisi saanut tehdä.
Tämä nyt tosin on selkeesti pahempi kuin teidän tapauksessa,...

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi tehdä:
Tuskinpa voit. Taloyhtiön säännöissä ei ole varmaankaa kieletty että ei sais olla humalassa.Eipä tollaselle mitään voi. Muuttakaa itse pois jo häiritsee.

Saa mun puolesta olla humalassa, se ei mulle kuulu eikä kiinnostakaan, mutta tosiaan saako aiheuttaa vaaratilanteita muille humalatilan takia... Juu, heti huomenna pitää muuttaa ite pois..huh huh.

Alkuperäinen kirjoittaja seela:
Ja jos käytävällä lapset saa varoa kuka niskaan tulee umpikännissä ja pelätä,niin kai ainakin siitä voi mainita...

Taloyhtiölle/isännöitsijälle et voi valittaa, mutta etkö olisi voinut henk.koht sanoa miehelle silloin kuin kaatui lapsesi päälle?

Jälkiviisaus on taas valttia

Alkuperäinen kirjoittaja seela:

Sanoinkin ja olen todella monia kertoja muulloinkin sanonut. Usein niin humalassa, että juuri mitään ei ymmärrä...

Yhteistyössä