Voinko mä maksattaa naapurilla noi sen kissan jätökset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meillä oli vastaava ongelma viime kesänä. Eli naapurin kissat jatkuvasti meidän pihassa tarpeillaan, tunkemassa sisään takaovesta/ikkunasta, nukkumassa uniaan pojan rattaissa, yms. Leikkipihassa kävivät p*skalla myös.

Ongelma ratkesi, kun minä ja pari muuta kyllästynyttä naapuria tehtiin tarpeeksi valituksia isännöitsijälle. Kissat lähti :D

No mihinhän mä nyt tekisin valituksia kun on oma talo..
Tai jos tää rassais naapureita yhtä paljon ni voisin kerätä adressin et pitäs ne kissansa sisällä..

Jollekin terveystarkastajalle voi kuulemma valittaa...lain mukaan kissat ei saa kuljeskella vapaana lasten leikkipaikalla :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Siis jos ongelma ratkeaa sillä pressulla, niin miks ihmeessä asiasta pitäisi vaikeempi tehdä?

Hei, ekaksi, mä en halua mun pihalleni yleensäkkään pissailemaan vieraita katteja.
Toisekseen, kuten kirjoitin ensi kesänä koko piha on yhtä hiekkalaatikkoa joten en todellakaan halua meidän pihaan yhtään kissan jätöksiä.
Täällä kuitenkin on kolme lasta ja noi kissat tekee mut hulluksi |O

No, naapuri joutuu sitten varmaan luopumaan kissoistaan, jotka voivat jopa olla hyvin rakkaita lemmikkejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Voisinko mä alkaa maksattaan koiranomistajilla pesukulut mitä tulee lastenvaatteisiin ja kenkiin kun ne kävelee ehtaan paskaan tämän tästä :kieh:
Ja vosinkohan mä maksattaa niillä hullujenhuonelaskuni, kun varmasti pian joudun hoitoon tämän asian tiimoilta syntynbeen vatutuksen takia :snotty:

tiedän tapauksen missä kaverin kissa saatiin kiinni leikkipaikan hiekkikselta ja lasku tuli kaverille hiekan vaihdosta kun oli tiedot pannassa.
Eli jos toi onnistuu yksityisen henkilönkin pihalla ni kyllähän mä laskuja laitan :heart: :saint:

Meillä oli aikasemmin tuo sama ongelma, kyseessä oli vaan kaupungin leikkikentän hiekkalaatikko :kieh:
Pahimmillaan kissat kävi laatikossa pissalla kun meidän mukulat leikki siinä! Ja kakkaa sai lapioida urakalla joka kerta kun leikkikentälle meni. kyllä otti pattiin! Mä jo välillä mietin kuinka kirjotan tulenkatkusia kirjeitä joita vien lähitalojen postilaatikoihin....

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Siis jos ongelma ratkeaa sillä pressulla, niin miks ihmeessä asiasta pitäisi vaikeempi tehdä?

No eipä ne oo ilmaisia ne pressutkaan ja sitä paskaa on sitten siinä ympäristössä jos ei laatikolle pääse. Minä varmaan ottaisin kissan kiinni laatikolta ja veisin kissataloon eli löytöeläinhoitolaan. Muutaman kerran kun naapuri sen sieltä lunastaa niin eiköhän opi ulkoilemaan vaikka valjaissa.

Okei, kuulostaa ehkä fiksuimmalta vaihtoehdolta.
Mä nyt mainitsen sille asiasta ja jos ei mikään muutu ni teen noin.
Ja joo ei ole ilmaisia eikä halpoja ja vaikka sellaisen saisinkin ni meillä on kohtuu iso piha enkä mä halua mihinkään tänne sitä sontaa.
Meillä kuiteskin on toi pienin vasta reilu vuoden silloin ja takuu varmasti möyrii joka tortun päältä mitä siellä on.

no joo en mäkään tykkäis jos kissat pissis lapsen hiekkalaatikkoon, eli mie hommaisin siihen ilman muuta kannen, koska tuskin ne naapurin kissat muuten siellä lakkaa käymästä. Eihän niiden omistajat niitä kuitenkaan ala sisällä pitää koska kissat tottuneet olemaan ulkona, niin pakkohan niiden on ulos päästä ja mun puolestani saavat ulkona ollakin, onpahan vähemmän hiiriä jne.

Hei, ekaksi, mä en halua mun pihalleni yleensäkkään pissailemaan vieraita katteja.
Toisekseen, kuten kirjoitin ensi kesänä koko piha on yhtä hiekkalaatikkoa joten en todellakaan halua meidän pihaan yhtään kissan jätöksiä.

No, naapuri joutuu sitten varmaan luopumaan kissoistaan, jotka voivat jopa olla hyvin rakkaita lemmikkejä.

Niin tai sitten naapuri ehkä joutuu noudattamaan lakia ja pitämään ne kissat sisällä |O

Voi kyynelten kyynel.
Pitäisi ne rakkaat lemmikkinsä sitten kotipihassaan, eikä naapurin pihassa...eihän ne naapurin rakkaita lemmikkejä ole.

Toivottavasti saavat sitten hyvän kodin edes, sori ei riitä myötätunto kun mä vaan koen oikeudekseni pitää oman pihan omanani enkä naapurin kattien pas** laitoksena.
Meillä aikoinaan karkasi kissa, sen jälkeen vinkui aina ulos ja annettiin se mummolaan missä naapureita ei pahemmin ole ja siellä eleli onnellisena piha kissana, tälläisessä lähiössä musta pihakissat pitäisi kieltää lailla.
Meillä on myöskin ollut kissa joka on ulkokissasta totutettu sisäkissaksi ja ihan kuule hyvin siihen tottui.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laita ny siihen laatikkoon kansi, äläkä niuhota. Sen ne naapurit voit maksaa jos niin nipo täytyy olla

Niuh niuh, mä en halua niitä mun pihaan ollenkaan, laatikko ois vaan piste iin päälle et sinne sontis :saint:

Voi kyynelten kyynel.
Pitäisi ne rakkaat lemmikkinsä sitten kotipihassaan, eikä naapurin pihassa...eihän ne naapurin rakkaita lemmikkejä ole.

No, on aika vaikea opettaa enää kissaa sisälle jos on ulos oppinut. :( Piikillehän ne sitten joutuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laita ny siihen laatikkoon kansi, äläkä niuhota. Sen ne naapurit voit maksaa jos niin nipo täytyy olla

Niuh niuh, mä en halua niitä mun pihaan ollenkaan, laatikko ois vaan piste iin päälle et sinne sontis :saint:

että kun on itsekkäit ihmisiä, niin se vaan on tässä maailmassa on eläimiä ja sinä et pysty kaikkea hallitsemaan. niuhniuh tosiaan

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:

Niin tai sitten naapuri ehkä joutuu noudattamaan lakia ja pitämään ne kissat sisällä |O

Kiitos!!!! :D

Ikävää, jos kissat joutuu piikille, mutta meneehän ihminen kissan edelle. Eli ap:n tai kenekään ei ole pakko sietää irtokissoja ja niiden jätöksiä omassa pihassaan.

Kissatarha on helppo ja varsin toimiva ratkaisu...kissat saavat ulkoilla, mutta eivät mene naapuriin.

Jos se tulee kesällä pa****maan meidän lasten hiekkalaatikkoon :kieh:
Pakkohan siitä on sitten hiekat vaihtaa, en mä tota vuosikasta siihen voi laittaa,,
Mut voinko mä vaatia sitä maksamaan noi uudet hiekat?
Ja kyllä, se katti kaverinsa kanssa hengailee tossa pihalla joka hemmetin päivä :headwall:
Ja ihan tiedoksi, en ole kissanvihaaja, meillä on kissa.
Sisä kissa, kissa joka ei ku***si muiden pihaan.

Tässä yksi kissajuttu. Maalla meidän naapuri vihas kissoja jotka tulivat hänen pihapiiriin oravia jahtaamaan. Naapuri kylmän viileesti ampui kaikki kissat jotka häiritsivät hänen oravia.Kylällä yleisesti tiedettiin mihin kissat hävisi.
Joten jos tosissaan vi..tuttaa niin ammu pois kaikessa hiljaisuudessa!

Ikävää, jos kissat joutuu piikille, mutta meneehän ihminen kissan edelle. Eli ap:n tai kenekään ei ole pakko sietää irtokissoja ja niiden jätöksiä omassa pihassaan.

Kissatarha on helppo ja varsin toimiva ratkaisu...kissat saavat ulkoilla, mutta eivät mene naapuriin.

just ku olet kylmä ihminen. ei ne kissat hiekkalaatikon kannen päälle kuse. Mitä haittaa kissoista sitten on .

Voi kyynelten kyynel.

Aivan!
Juuri näin.
Ja yhäkin, meillä on aivan valloittava kisu täällä joten mikään kissavihaaja en todellakaan ole.

jos sul ois koira, niin ampuisin sen jos tulis liian lähelle haisemaan

Mutta ehkäpä jos keskustelisit niiden kissojen omistajien kanssa, niin voisitte päästä jopa sopuratkaisuun, eikä tarvisi täällä vaahdota? :D

Tai sitten ne on samanlaisia kuin meidän naapurit, joiden selitykset oli mm:

"Ei me päästetä niitä kissoja teidän pihalle, ne tulee sinne itse!"
"Ei me päästetä niitä ulos, mutta ne karkaa!" (ja lukuisia kertoja nähtiin kun he avasivat oven kissoille ja päästivät ne ulos)
"Ei me sille mitään voida jos ne tulee teidän pihaan"
"Ei tässä asunnossa oo eläintenpitokieltoa" (joo ei olekaan, mutta eläinten vapaanapitämiskielto ja eläinten päästäminen toisten pihoille kuseksimaan ja paskomaan on kyllä...)
"Ei ne oo meidän kissat, meidän kissat on olleet sisällä jo viis päivää " (ja oltiin kuvattu heidän kissojaan meidän pihassa edellisiltana :D )

Eli joo, tottakai kannattaa keskustella ensin, niinhän mekin tehtiin. Keskusteltiin ensin nätisti, sitten sanottiin että me ollaan ihan tosissamme, lopuksi huudettiin, ja sitten vasta tehtiin valitukset eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Jos se tulee kesällä pa****maan meidän lasten hiekkalaatikkoon :kieh:
Pakkohan siitä on sitten hiekat vaihtaa, en mä tota vuosikasta siihen voi laittaa,,
Mut voinko mä vaatia sitä maksamaan noi uudet hiekat?
Ja kyllä, se katti kaverinsa kanssa hengailee tossa pihalla joka hemmetin päivä :headwall:
Ja ihan tiedoksi, en ole kissanvihaaja, meillä on kissa.
Sisä kissa, kissa joka ei ku***si muiden pihaan.

Tässä yksi kissajuttu. Maalla meidän naapuri vihas kissoja jotka tulivat hänen pihapiiriin oravia jahtaamaan. Naapuri kylmän viileesti ampui kaikki kissat jotka häiritsivät hänen oravia.Kylällä yleisesti tiedettiin mihin kissat hävisi.
Joten jos tosissaan vi..tuttaa niin ammu pois kaikessa hiljaisuudessa!

Joo no mä en pystyis tappamaan edes hiirtä joten en kissaakaan :)
Mun mielestäni omistajan tehtävä on huolehtia lemmikeistään, ei naapureiden ja siksi tää on niin väärin.

Voi kyynelten kyynel.

Aivan!
Juuri näin.
Ja yhäkin, meillä on aivan valloittava kisu täällä joten mikään kissavihaaja en todellakaan ole.

Paitsi että noita kissoja vihaat :D

Yhteistyössä