Voinko laittaa häihin valkoista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sarq
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Siis ihanko oikeasti joku vetää herneet nenään siitä, jos vieraan vaatetuksessa on valkoista? Jestas, miten ahdasmielistä sakkia. Eihän ap:kaan missään röyhelömekossa ole menossa vieraaksi, ihan selkeästi erottaa vieraaksi tuossa mekossa.

Mun mielestä joku "kunniotuskysymys" kuulostaa NIIN vanhanaikaiselta.. Ja pelko morsiameen sekoittamiseen tyhjältä selitykseltä.

Ei nykymorsiamella välttis oo mitään röyhelöitä, ja vieraina voi toki olla niitä puolituttuja. Selittelyt molemmin puolin "tyhjää" mutta minä sanon ei.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Mä olin muuten kerran yksissä häissä missä vieraalla ja morsiamella oli täsmälleen samansävyinen shampanjanvärinen puku. Vieras oikein erikseen vertasi, että "katopa!"

Voi *ttu!
No se vieraan asu oli kyllä oikein kaunis eikä näyttänyt yhtään hääpuvulta. Valkoisen rinnalla ei olisi ollut edes kovin silmiinpistävä.

Mä olin muuten kerran yksissä häissä missä vieraalla ja morsiamella oli täsmälleen samansävyinen shampanjanvärinen puku. Vieras oikein erikseen vertasi, että "katopa!"

Voi *ttu!
No se vieraan asu oli kyllä oikein kaunis eikä näyttänyt yhtään hääpuvulta. Valkoisen rinnalla ei olisi ollut edes kovin silmiinpistävä.

Minä kun luulin että samanlaiset puvut. Hassua. Kannattaa kyllä aina morsiamelta kysyä sitä värikoodia, musta tuntuis ikävälle jos minun päiväni prinsessana menis pieleen siinä että vieraalla on melkein samanlainen puku...

Alkuperäinen kirjoittaja noh:

Voi *ttu!

Minä kun luulin että samanlaiset puvut. Hassua. Kannattaa kyllä aina morsiamelta kysyä sitä värikoodia, musta tuntuis ikävälle jos minun päiväni prinsessana menis pieleen siinä että vieraalla on melkein samanlainen puku...

Samaa mieltä.

musta tuntuis ikävälle jos minun päiväni prinsessana menis pieleen siinä että vieraalla on melkein samanlainen puku...

..ja musta on ällöttävää, että aikuiset naiset haluaa leikkiä vielä prinsessaa..

Alkuperäinen kirjoittaja kb:
Kyllä tuon voi laittaa. Musta-valkoinen on täysin sallittu häissä. Päästä varpaisiin valkoisissa ei häihin mennä.

Sallittu ehkä SUN häissä, mitä mieltä lie morsian jonka häihin ap menee???!!
(kysy ap häneltä, älä palstalta, hänen häänsähän ne ovat!)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voikos tällaisessa asussa mennä? http://d2eosjbgw49cu5.cloudfront.net/busywithstyle.com/imgname--dress_up_in_monochrome---50226711--black_and_white_dress.jpg

Toi on jo parempi, mutta kannattaa morsiamelta värikoodi varmistella..

Mekko on aika kaukana kokovalkoisesta, mutta jos häät ovat kirkossa, en uskaltaisi laittaa noin lyhyttä! Maistraattihäihin uskaltaisin laittaa. Ja pitäisi myös tietää, mitä morsian aikoo laittaa päälleen... Prinsessahörhelömekon rinnalla kuvassa näkyvää ei voi morsiuspukuun sekoittaa, mutta modernimpaan pukuun pukeutuvan morsiamen häissä arveluttava..

Jos morsiamen väri on ollut valkoinen jo pitkään, miksi pitää laittaa valkoinen mekko? Jos morsiamelle asia on tärkeä ja hän loukkaantuu niin mitä sitten, olette tyytyväisiä? Miksi pitää tieten tahtoen ottaa riski itsensä nolaamisesta ja morsiamen loukkaamisesta?

Mulla meinaan on nyt semmonen juhlamekko joka on pääasiassa musta, mut siinä on valkoisia kuvioita. En meinaan tiennyt et valkoinen on kokonaan kielletty. Luulin, että puvussa voi olla valkoisia yksityiskohtia kunhan asu on muuten pääasiass eri värinen. Olisin laittanut lisäksi mustat kengät ja turkoosin pitsiboleron.

Kyllä tuon voi laittaa. Musta-valkoinen on täysin sallittu häissä. Päästä varpaisiin valkoisissa ei häihin mennä.

:D Jaa että valkoisen lisäksi myös musta-valkoinen olisi nykyään kielletty. (Musta on päässyt pannasta.) Jos tuohon tulee vielä jakku ja vaikka mustat kengät, niin tuota asua ei mitenkään voi verrata hääpukuun.

Vieraiden pukeutuminen

Häävieraat pukeutuvat kutsussa esitetyn pyynnön mukaisesti. Yleensä varsinaista pukeutumisohjetta ei anneta vaan vieraiden oletetaan pukeutuvan juhlallisesti tilaisuuden arvokkuus ja ainutlaatuisuus mielessä pitäen. Ihminen voi pukeutua tyylikkäästi ja juhlavasti mutta kuitenkin omalle persoonallisuudelleen uskollisesti.

Asianmukainen pukeutuminen on aina kunnianosoitus hääparia ja muita vieraita kohtaan. Arkisuus tai turha vaatimattomuus on töykeää. Sitä paitsi tietynlainen pöyhistely ja erottautumisen tarve on osa eläimellistä perimäämme.

Perussääntönä on, että vieraat eivät pukeudu kokomustaan tai kokovalkoiseen. Poikkeuksena ovat miehet, jotka voivat kesäaikaan pukeutua valkoiseen pukuun. Kirkkoon ei hyvän tavan mukaan mennä avokaulaisena tai olkapäät paljaina. Naisilla tyylikäs housupuku on varteenotettava vaihtoehto päivätilaisuuksissa.

Bestman ja appiukot noudattavat sulhasen pukeutumista, mutta anopit saavat valita pukunsa ja asusteensa vapaammin. Kaason ei tule pukeutua morsianta juhlavammin.

Kutsukortissa mainitut pukeutumiskoodit ja erilaisten asusteiden käyttö herättävät tavallisesti eniten hämmennystä. Ohesta löytyy ohjeita pukeutumiskysymyksiä pähkäileville.

:D Jaa että valkoisen lisäksi myös musta-valkoinen olisi nykyään kielletty. (Musta on päässyt pannasta.) Jos tuohon tulee vielä jakku ja vaikka mustat kengät, niin tuota asua ei mitenkään voi verrata hääpukuun.

Siis sinun häissä voi olla vaikka bikinit sallittuja, ja sitäpaitti JOS morsiamella moderni puku niin sehän meinaa sitä että hänelläkin voi olla vaikka se jakkupuku päällä. :D

Siis sinun häissä voi olla vaikka bikinit sallittuja, ja sitäpaitti JOS morsiamella moderni puku niin sehän meinaa sitä että hänelläkin voi olla vaikka se jakkupuku päällä. :D

Hoh hoijaa. Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Jos nyt ihan pitää sinuttelemaan alkaa niin aletaan sitten. Mä otan etiketin aina huomioon ja musta-valkoinen puku mahtuu etikettiin. Mä oon ihan konkari kekkereillä käynnissä. :) Sulla homma lähtee vielä lapasesta.

Hoh hoijaa. Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Jos nyt ihan pitää sinuttelemaan alkaa niin aletaan sitten. Mä otan etiketin aina huomioon ja musta-valkoinen puku mahtuu etikettiin. Mä oon ihan konkari kekkereillä käynnissä. :) Sulla homma lähtee vielä lapasesta.

Mä olen vain moderni, älä viitti olla vanhanaikainen. ;)

Kaikkia vastauksia lukematta sanon et laita jotain muuta. Häiden luonteen mukaan, jos on rennot häät niin ton tyylinen käy, mut jos perinteiset kirkko- ja tanssihäät niin sit juhlavampaa päälle. Eikä ainakaan toppia päälle niinkun joku kirjottikin.
Puhun siis siitä aloituksessa olleesta mekosta.

Yhteistyössä