voinko kuntoilla ja hieman laihduttaa kun olen raskaana ihan alkuviikoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinpä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niinpä

Vieras
Kun on tuota painoa hieman kertynyt ja tietty nyt raskaana kertyy lisää..
jos ihan vähän vain saisin painoa pois..vai lähteekö siinä ne huonot ainet liikkeelle kehossa ja siirtyy vauvaan vai miten se oli...

No ei sitä mitenkään automaattisesti kerry raskaana ollessakaan (siis ylimääräistä) Kyllä kaikki riippuu ihan siitä mitä itse suuhunsa laittaa. Jos ylipainoa on, voi olla että paino ei raskauden aikana nouse laisinkaan, mikä varmaan olis vaan hyvä! Kuntoilla voi aina. Eihän sitä jaksa edes synnyttää, jos raskauden aikana ei lainkaan kuntoile.

Liikkuminen on hyvästä. En suosittele varsinaisesti laihduttamaan, mutta katso mitä syöt niin paino pysyy kurissa raskausajan. Kyllähän paino jonkin verran nousee, mut ei se oo välttämättä läskiä. Sikiöstä, lapsivedestä ja istukasta tulee joitakin kiloja, mut se ei oo "lihoamista"

niin no,mulla on aiemmin noussut paino paljon raskaana olessa,ja jos lähtöpaino on nyt tää,ni en jaksais olla taas kuin norsu.
Ei mulla ylipainoa ole,mutta pientä vaan.
Jos siis uskallan kuntoilla ja noudatan terveellistä ruokavaliota niin voin toivoa että paino ei kovin nouse...en kuitenkaan ala rajusti laihduttamaan tietenkään.
herkkuja kyllä raskaana tekee mieli,mutta koitan korvata ne jotenkin muuten...

otapas aioista selvää!mulle on ihan kerrottu että raskaana ollessa raju laihduttaminen saa huonot rasvat ja kuona-aineet sekä ympäristömyrkyt liikkeelle rasvasoluista jolloin ne siirtyvät istukan kautta myös kehittyvään sikiöön,joten mietin että uskallanko yhtään laihduttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
otapas aioista selvää!mulle on ihan kerrottu että raskaana ollessa raju laihduttaminen saa huonot rasvat ja kuona-aineet sekä ympäristömyrkyt liikkeelle rasvasoluista jolloin ne siirtyvät istukan kautta myös kehittyvään sikiöön,joten mietin että uskallanko yhtään laihduttaa!

Totta on. Älä missään nimessä ala laihduttamaan, liikuntaa voit ja kannattaakin harrastaa, ja syödä terveellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

eli se, että raskausaikana mulla on motivaatiota liikkua ja syödä terveellisesti on sitten huono asia koska automaattisesti laihdun siinä? mulla ainakin putos paino samantien koska normaalisti tuli herkuteltua enemmän :/

eikös se ollut niin että imettäessä ei suositella varsinaista laihduttamista ettei maitoon erity niitä myrkkyjä?
tosin en usko että laihduttava nainen mikään myrkkypesäke ois.
noudata diabeetikko ruokavalioo ja liiku,luultavasti painosi putoo jos ylimäärästä on. vauva saa omansa varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
no enpä ole ikinä kuullut et huonot aineet lähtis liikkeelle siirtyen vauvaan :laugh:

tää oli vuoden paras väite :laugh:

Kyllä mulle sanottiin asiasta neuvolassa..

Raskaana ollessa ei saa laihduttaa. Ainoastaan huolehtia terveellisistä elämäntavoista ja ruokavaliosta. Piste.

Yhteistyössä