voinko jättää 4v6kk ja 3v7kk

  • Viestiketjun aloittaja pluu
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
riippuu lapsista. meillä 2v tyttö ja 3v poika ja kyllä ovat joskus 5min. tai 10min. keskenään kun käyn pissattamassa koiran. Tosin tiedän, että eivät tee keskenään mitään typerää ja katsovat sen ajan piirrettyjä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja voit mennä!:
Mun mielestä voit mennä jos ovat rauhallisia ja kerrot, että äiti on ihan hetken poissa. Laita vaikka lastenohjelmaa telkkariin. Meillä minun on pakko jättää 4-vuotiaat lapset keskenään kun on käytettävä koiria pikkulenkillä, max tuo 15min. Ennen lähtöä sanon, että olen hetken poissa ja eivät saa lähteä minnekään eli ei avata ovia. Yleensä eivät huomaakaan kun olen sen hetken poissa.
Tämäkin pitäis ilmoittaa sossulle! Vastuuton olet, toivottavasti lapsillasi on suojelusenkelit hereillä kun ei äiti pidä heistä huolta vaan juoksuttaa rakkia kusella!

 
vihaksi pistää!
Näin juuri, älkää ihmiset olko niin musta-valkoisia. Lapset ovat erilaisia ja jotkut voivat olla sen pienen hetken yksin sisällä kun esim. äiti käyttää koiran pissalla.
 
kammoan
ottaa tasan just niin monta huolen aihetta kun pystyy hoitamaan. Jos ei koiran kusetus luonnistu ilman että pitää jättää lapset yksin kotiin niin se on silloin viranomaisten asia.
Aivan selvää pässin lihaa.
 
kun on lapsia ja koiria
Mitenkäs kun meidän 4-vuotiaat ovat ulkonakin talonyhtiön pihassa ihan keskenään touhuilemassa sillä aikaa kun olen sisällä koirian kanssa?!?!?! Mitäpä tähän sanotte??? HALOO!
 
kammoan
on yhdenvertainen kaikille lapsille samoin lasten oikeudet. Kyllähän te vastuuttomat laiskat akat mielellänne sanotte ja luulette että teidän 3v voi olla yksin ja ehkä jo 4veenä voi käydä kaupassa mutta kun ei voi! Ilmoitan AINA ja HETI tuollaisista vanhemmista viranomaisille. Heitteellejättö, ihan aina.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja kammoan:
on yhdenvertainen kaikille lapsille samoin lasten oikeudet. Kyllähän te vastuuttomat laiskat akat mielellänne sanotte ja luulette että teidän 3v voi olla yksin ja ehkä jo 4veenä voi käydä kaupassa mutta kun ei voi! Ilmoitan AINA ja HETI tuollaisista vanhemmista viranomaisille. Heitteellejättö, ihan aina.
vedä henkeä välillä!
 
kammoan
joka työskentelee ls:ssä, että useimmiten asiakkaalle on tärkeintä perheen eläimet kuin lapset. Tuntuu jotenkin olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Se Porvoon muijakin joka poltti ne pikkuiset pojat, pelasti koiran, mutta pojat pisti palamaan..
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja kammoan:
joka työskentelee ls:ssä, että useimmiten asiakkaalle on tärkeintä perheen eläimet kuin lapset. Tuntuu jotenkin olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Se Porvoon muijakin joka poltti ne pikkuiset pojat, pelasti koiran, mutta pojat pisti palamaan..
joo, jos pissatan koiran 5 minuutin ajan niin tottakai se tarkoittaa sitä, että välitän enemmän koirasta! Parempihan se on että raahaan kädestä kahta kiljuvaa lasta pitkin katuja (mitähän siitä sanottaisiin täällä ) meidän muksut kun tietää, että koiran iltapissatus käy nopeasti eivätkä halua mukaan.
 
mä raivoan teille!!
Hyvin sanottu Mafiamamma!!

Kannattaa ottaa sekin huomioon, että asuinpaikalla on ehkä hiukan merkitystä tässä asiassa. Jos asut ok-talossa tai muuten vaan maan tasalla ja ovesta on helppo lähteä ilman rappukäytäviä niin onko se niin suuri synti kuin jotkut väittää, kävellä ovesta ulos ja käyttää koira pissalla. Tuli mieleen, että miten sitten roskapussin vientiin suhtaudutaan? Täytyykin alkaa katsella viekö joku roskiksen ja jättää lapset sisälle yksin. Siis oikeesti, herätkää pahvit, ei ole asiat niin musta-valkoisia todellakaan!!!!!
 
ei tajuu
viedä muutoin kuin silloin kun lähtee lastenkin kanssa johonkin? Ei mulla ole ollut tarvetta jättää lapsia koskaan keskenään ja olen yh.. Selittelyä tuntuu olevan vastuuttomalle käytökselle.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja mä raivoan teille!!:
Hyvin sanottu Mafiamamma!!

Kannattaa ottaa sekin huomioon, että asuinpaikalla on ehkä hiukan merkitystä tässä asiassa. Jos asut ok-talossa tai muuten vaan maan tasalla ja ovesta on helppo lähteä ilman rappukäytäviä niin onko se niin suuri synti kuin jotkut väittää, kävellä ovesta ulos ja käyttää koira pissalla. Tuli mieleen, että miten sitten roskapussin vientiin suhtaudutaan? Täytyykin alkaa katsella viekö joku roskiksen ja jättää lapset sisälle yksin. Siis oikeesti, herätkää pahvit, ei ole asiat niin musta-valkoisia todellakaan!!!!!
Joo on tosiaan hiukan eri asia lähteä Helsingin keskustassa pissattamaan koiraa kuin esim. täällä maalla missä oven avatessa olet keskellä metsää ja näet koko pissatuksen ajan ulko-oven ja suunnilleen suoraa sisälle.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja ei tajuu:
viedä muutoin kuin silloin kun lähtee lastenkin kanssa johonkin? Ei mulla ole ollut tarvetta jättää lapsia koskaan keskenään ja olen yh.. Selittelyä tuntuu olevan vastuuttomalle käytökselle.
no jos siellä on esim. haisevia roskia. Minä en tykkää jättää niitä haisemaan nurkkiin ja jos paiskaan ulos oven pieleen niin varikset ym. käy repimässä ne ja roskat on pitkin pihaa. Rottiakin voi houkuttaa jne. Syitä on monia miksi se roskapussi kannattaa viedä roskiin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä raivoan teille!!:
Hyvin sanottu Mafiamamma!!

Kannattaa ottaa sekin huomioon, että asuinpaikalla on ehkä hiukan merkitystä tässä asiassa. Jos asut ok-talossa tai muuten vaan maan tasalla ja ovesta on helppo lähteä ilman rappukäytäviä niin onko se niin suuri synti kuin jotkut väittää, kävellä ovesta ulos ja käyttää koira pissalla. Tuli mieleen, että miten sitten roskapussin vientiin suhtaudutaan? Täytyykin alkaa katsella viekö joku roskiksen ja jättää lapset sisälle yksin. Siis oikeesti, herätkää pahvit, ei ole asiat niin musta-valkoisia todellakaan!!!!!
Minä vien! B) Ja jätän vauvan sisälle yksin. Käyn myös joskus pyykkituvalla ja laitan pyykit kuivumaan ja vauva on kotona (nukkumassa.) Jos on hereillä, niin sit otan mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
riippuu lapsista. meillä 2v tyttö ja 3v poika ja kyllä ovat joskus 5min. tai 10min. keskenään kun käyn pissattamassa koiran. Tosin tiedän, että eivät tee keskenään mitään typerää ja katsovat sen ajan piirrettyjä.
2 v ja 3 v, ja sä TIEDÄT ettei ne tee keskenään mitään typerää? :eek:
Just...
 
kammoan
että pitää lähtee yksinkertaistaa ja saivartelemaan. Minä olen ilmoittanut selvästä (enemmän kuin 10min) lasten jättämisestä ja silloin olen soittanut sossuun ja he ovat toimineet miten ovat parhaaksi nähdeet. Olen kuitenkin halunnut raportoida, koska minusta ei ole vastuullista jättää lapsia keskenään kotiin säännöllisesti yli 10minuutiksi. Oikeastaan on vaikea arvioida mikä on turvallinen aika.. Tuon arvioinnin olen mielelläni jättänyt viralliselle taholle ja tulen tekemään sen jatkossakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja mä raivoan teille!!:
Hyvin sanottu Mafiamamma!!

Kannattaa ottaa sekin huomioon, että asuinpaikalla on ehkä hiukan merkitystä tässä asiassa. Jos asut ok-talossa tai muuten vaan maan tasalla ja ovesta on helppo lähteä ilman rappukäytäviä niin onko se niin suuri synti kuin jotkut väittää, kävellä ovesta ulos ja käyttää koira pissalla. Tuli mieleen, että miten sitten roskapussin vientiin suhtaudutaan? Täytyykin alkaa katsella viekö joku roskiksen ja jättää lapset sisälle yksin. Siis oikeesti, herätkää pahvit, ei ole asiat niin musta-valkoisia todellakaan!!!!!
Minä vien! B) Ja jätän vauvan sisälle yksin. Käyn myös joskus pyykkituvalla ja laitan pyykit kuivumaan ja vauva on kotona (nukkumassa.) Jos on hereillä, niin sit otan mukaan.
Mä jätän usein kans pienemmän ( 1,5v ) päiväunien aikaan nukkumaan ja isomman ( 3,5v ) katsomaan videoita kun vien pyykit kuivaushuoneeseen kuivumaan... Ei ole yhtään eri asia kun jos asuttais esim. kaksikerroksisessa omakotitalossa ja lapsi olisi ylhäällä ja minä alhaalla. :)
 

Yhteistyössä