Voinko hakea toimeentulotukea vaikka ei ole vielä päätöstä työmarkkinatuesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Olivia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Olivia"

Vieras
Saisin koko rahan sossusta ensin ja sitte sossu perii Kelasta sen työmarkkinatuen kun se vain tulee? Toimeentulotukeen olen ilmeisesti oikeutettu laskurin mukaan.

Olen vienyt ensimmäisen kahden viikon lapun maaliskuun kahdelta vikalta viikolta, mutta ei ole tullut päätöstä. Ensi viikolla saisin jo laittaa uuden hakemuksen, mutta enhän tiedä tarkalleen mistä mihin sen laitan kun en ole vielä saanut päätöstä ekasta rahasta! Siinähän näkyisin tarkka päivämäärä koska voi laittaa seuraavan hakemuksen ja mistä lähtien.

Ongelmia tuottaa vielä sekin, että ensi viikon tiistai on pyhä päivä. Palkkatodistuksen osa-aikaisesta työstä saan vasta keskiviikkona tai torstaina. Täällä ei ole omaa Kelan toimistoa vaan Kelan ihminen on paikalla vain parina päivänä viikosta ja ensi viikolla en mitenkään saa hänelle toimitettua hakemusta ja palkkatodistusta vaan menisi seuraavaan viikkoon.

Ja ei, en saa palkalla maksettua edes puolta vuokrasta ja syödäkin pitäisi! Työ on osa-aikainen. Kokopäiväinen työ on haussa, että aivan turha tulla irvistelemään mulle. En ole sitäpaitsi ollut työttömänä kuin vasta vähä yli kuukauden.

Voit hakea. Sossu perii takautuvat tuet Kelalta ja saa ajantasalla olevat tiedot Kelan järjestelmästä selville.

Uuden työmarkkinatukihakemuksen täytät helpoiten netissä Kelan asiointipalvelussa, sieltä tulee automaattisesti oikeat päivät listaan ja palvelu ilmoittaa minä päivänä voit listan lähettää eteenpäin.

Voit hakea. Sossu perii takautuvat tuet Kelalta ja saa ajantasalla olevat tiedot Kelan järjestelmästä selville.

Uuden työmarkkinatukihakemuksen täytät helpoiten netissä Kelan asiointipalvelussa, sieltä tulee automaattisesti oikeat päivät listaan ja palvelu ilmoittaa minä päivänä voit listan lähettää eteenpäin.

No ei siellä mun mielestä mitään tuollaisia mulla ollut. Johtuisko siitä, että ei ole vielä päätöstä ekastakaan rahasta? : / Ja kun mun pitää saada toimitettua palkkatodistus Kelaan ennen kuin maksavat mitään. Pitääkö tässä lähteä naapurikuntaan Kelaan bussilla, että saa asian hoidettua.

Yhteistyössä