Voin olla likasankonne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaSilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PahaSilmä

Vieras
Kun tuota Tytsiä halutaan kiusia, niin minun tekee ihan pahaa. Minua aina koulussa kiusittiin, eikä "kaverit" auttaneet kun pelkäsivät, että sitten heitäkin kiusataan. :(

No, minä en Tytsiä tunne, mutta nyt voitte antaa vähän aikaa tytsin olla ja kiusata vaikka minua. Minä kun olen vähän vanhempikin jo. :)

Tiiäkkö... monta kertaa sille "kiusaamiselle" (tosin mun mielestä Tytsiä ei ole kukaan kiusannu) on jokin syy. Jos tytsikin oikein miettii, saattaa sen syyn kyllä keksiä.

Ja tosiaan. Ei sitä kiusata. Se vaan ärsyttää useita. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Tiiäkkö... monta kertaa sille "kiusaamiselle" (tosin mun mielestä Tytsiä ei ole kukaan kiusannu) on jokin syy. Jos tytsikin oikein miettii, saattaa sen syyn kyllä keksiä.

Entinen koulukiusaajako se siellä??? :whistle:

Niin sen täytyy olla. Luultavasti minussakin oli jokin vialla silloin ala-aste ikäisenä. varmasti vain ärsytin kaikkia. sitäpaitsi ei minua kiusattu, minä vain kuulemma koin sen niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

Entinen koulukiusaajako se siellä??? :whistle:

Päinvastoin. Kiusattu. :)

Mua tosin kiusattiin ulkonäöllisestä syystä, jolle sinänsä on vaikeampi itse tehdä mitään. Mutta tiedän monta muuta, joita kiusattiin ihan sen takia, mitä itse tekivät.

Ja tosiaan... tässä kyseissä tapauksessa musta on todella liioiteltua puhua kiusaamisesta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

Niin sen täytyy olla. Luultavasti minussakin oli jokin vialla silloin ala-aste ikäisenä. varmasti vain ärsytin kaikkia. sitäpaitsi ei minua kiusattu, minä vain kuulemma koin sen niin.

Sanoinkin MONTA KERTAA, en AINA. ;)

Ja vaikea sanoa, miten on ollut, kun en ole ollut paikalla. Mutta KYLLÄ, on täysin mahdollista aiheuttaa "kiusaaminen" omalla toiminnallaan. :)

Et kuule uskokaan kuinka monelle on sanottu noin niin kuin sinulle!! :hug:
Kyllä sinua kiusattiin, ja minua, ja monia muita.

Alkuperäinen kirjoittaja mäntti:
Mutta KYLLÄ, on täysin mahdollista aiheuttaa "kiusaaminen" omalla toiminnallaan. :)

Tosi kuin vesi. Harmi vain, ettei tuossakaan tilanteessa kiusaaminen tavallisesti auta kiusattua oppimaan olemaan.

Miten kiusaaminen voi ikinä olla hyväksyttyä? Vaikka kiusattu olisi kuinka idiootti tahansa, niin laumahyökkäys tekee mielestäni kiusaajista vielä idiootimpia.

Mutta KYLLÄ, on täysin mahdollista aiheuttaa "kiusaaminen" omalla toiminnallaan. :)

Tosi kuin vesi. Harmi vain, ettei tuossakaan tilanteessa kiusaaminen tavallisesti auta kiusattua oppimaan olemaan.

Saattaa "auttaa" tai sitten ei. Oman tilanteen analysointi kannattaisi usein alottaa omasta itsestään, ei muiden käytöksen analysoimisella.

Kiusaus on aina väärin (vaikka edelleen korostan, että tytsiä ei mielestäni ole täällä kiusattukaan) ja sen kautta on tuhottu monen ihmisen elämä. Ja vaikka sillä ei voikaan puolustaa kiusaajien tekoa, kiusaus voi myös olla kiusattua vahvistava seikka.

Mutta juuripa tuo on se, mitä koitin sanoa. Jos oikeasti tuntee olevansa kiusattu, kannattaisi ensin analysoida oma itsensä. Jos sittenkin tulee siihen tulokseen, että syy on semmoinen, jolle en itse voi mitään, pitää keksi jokin toinen "sotasuunnitelma". Mutta jos syytä on itsessäänkin, alkuun voi lähteä siitä, että muuttamalla omaa käytöstään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:

Miten kiusaaminen voi ikinä olla hyväksyttyä? Vaikka kiusattu olisi kuinka idiootti tahansa, niin laumahyökkäys tekee mielestäni kiusaajista vielä idiootimpia.

KUKAAN EI OLE VÄITTÄNYT KIUSAAMISTA HYVÄKSYTTÄVÄKSI TOIMINNAKSI.

Kiusaaminen on vaan semmoinen "aihe", josta helposti nostetaan vaan suojakilvet pystyyn eikä tilannetta lähdetä analysoimaan sen kummemmin. Vikahan on aina VAIN kiusaajissa, eikö? ...sitä koitan teille tässä herätellä, että tuolla kilpeämiselläkään ei välttämättä tehdä yhtään sen enempää "hyvää" kuin tuolla kiusaamisellakaan. Jos henkilöä, jota toisella taholla kiusataan, lähdetään toisella taholla paapomaan ja vaan sen enempää asiaa ajattelematta sanomaan, että no totta kai kaikki vika on niissä, jotka kiusaa, tilanne ei muutu miksikään. Kiusaaminen jatkuu.

Sen sijaan, jos poissuljetaan se, ettei syytä ole myös kiusatussa (ei aina koko syytä vaan voi olla osasyy), oikean "vastalääkkeen" löytyminen on todennäköisempää ja kiusaamisen saa paljon suuremmalla todennäköisyydellä oikeasti loppumaan.

No minusta se on vähän kiusaamista, että aina kun tytsi tekee jonkun aloituksen, puhe kääntyy hänen ulkonäköönsä tai siihen miten ärsyttävä hän on. Olkoonkin vaan ihan kuinka ärsyttävä tahansa, niin miksi hänen ketjut on kaikista pisimpiä? :o

Ja se ihmetyttää, että jos hän ei itse aloita keskustelua, niin joku muu sen tekee ja kuvan kera vielä. Ihan kuin me oikeen haluttaisiin, että olis joku jolle vois vähän sanoo.

No minusta se on vähän kiusaamista, että aina kun tytsi tekee jonkun aloituksen, puhe kääntyy hänen ulkonäköönsä tai siihen miten ärsyttävä hän on. Olkoonkin vaan ihan kuinka ärsyttävä tahansa, niin miksi hänen ketjut on kaikista pisimpiä? :o

Ja se ihmetyttää, että jos hän ei itse aloita keskustelua, niin joku muu sen tekee ja kuvan kera vielä. Ihan kuin me oikeen haluttaisiin, että olis joku jolle vois vähän sanoo.
Peesi.

Ja jos tähän mennään, että kiusaaminen johtuu kiusatusta, niin toki on näin. Esimerkiksi hörökorvat ovat oiva aihe kiusata. Ja koska niitä ei ole vaikea leikata, niin onhan se pakollista, jotta kiusaus loppuisi, vai mitä? Vanhemmathan eivät voi
opettaa lapsilleen, että hörökorvatkin ovat ihan kivanlaiset, koska kauneushan on täysin objektiivinen asia. Vai mitä?

Toisaalta hänen aloituksensa ovat usein juuri semmoisia, joista OIKEASTI voi jo ennakoidakin, että niihin tulee varmasti myös tietynlaisia vastauksia. Minkälaisia vastauksia itse olettaisit saavasi ESIM. juuri laittamalla oman kuvasi nettiin ja kysymällä, näkyykö tässä liikaa tissit, äiti sanoo, että näkyy. Tuo siis esimerkkinä. Ihmisen on tärkeä osata ajatella myös tekojensa seurauksia.

Yhteistyössä