miestä ei kiinnosta leikkiä lasten kanssa eikä olla läsnä juurikaan. oma aloitteisuutta eikä innokkuutta ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsytys

Vieras
Minä äiti väsyn kun mies tarjoaa huomiona vain riehumista jossa lapsia kiusataan ja itketetään. Tuntuu että nauttii kun saa lapset ärsyyntymään mutta kiinnostus loppuu kun leikit menevät kivaksi ja rauhalliseksi. Kaikki muu jää minun hoidettavaksi. Lapset haluavat leikkiä, ja viettää vanhempien kanssa aikaa, mutta olen ainut meistä ketä oikeasti kiinnostaa. Ulkoillaan joskus mutta sekin on miehelle pakko pullaa. Mies pitää sitä normaalina että hän tekee lasten kanssa mitä hän haluaa tehdä ja mä kuuntelen lapsia.ovat tottuneet ettei iskä leiki ja pyytäävät vain minua. Väsyttää.

Perusjuttua miehille.EI miesten geenit ole lapsien kanssa hillumista varten. Sitten isompana ehkä. Ja pakkopulla ajaa vaan hermot kiireemmälle. Niin se vaan on. Jos mies on menestyksekäs, ei häneltä edes edylletytä mitään tämmöstä. Mutta jos on tavismies, niin sitten oletetaan tämmöstä vaikkei se luonnostaan tule.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Entäpäs kun tämä on ruvennut ilmenemään lasten synnyttyä, kun ovat sen ikäisiä että osaavat kaivata seuraa. En ymmärrä miten vanhempaa ei kiinnosta olla lapsen kanssa, itse en usein malta odottaa että pääsen heidän seuraan. Mutta en kyllä jaksaisi olla läsnä toisenkin vanhemman edestä. Olisi ihana joskus makailla sohvalla kun mies lähtee oma aloitteisesti tekemään lasten kanssa jotain ....

Mulle tulee mieleen, että joko lasten hankinta ei ole ollut täysin yksimielinen sopimus tai sitten isä ei ole saanut osallistua ihan pienestä asti lasten hoitamiseen kun äiti osaa paremmin

Mun mielestä on normaalia että toinen vanhemmista ei ole niin kova leikkimään lasten kanssa kuin toinen. pitää kuitenkin ymmärtää että jokainen on vanhempi omalla tavallaan, eikä kaikki voi pakotta samaan muottiin. Ei ole kuitenkaan normaalia että isä kiusaa ja itkettää lapsiaan!! Jos tuollainen käytös ei ap sun puheilla lopu niin sun pitää ottaa yhteys neuvolaan tms. ja kysyä apua tilanteeseen. Tuollainen ei luo lapselle turvallista ja normaalia ilmapiiriä kehittyä. Ei tarvitse kokoajan leikkiä lasten kanssa, mutta ei niitä silti saa kiusata!

Juu en mä olekaan sanonut että pitäisi koko ajan leikkiä. Mut kyllä mun mielestä pitäisi olla jotenkin tasaverosta että kumpikin vanhempi viettää aikaa lasten kans säännöllisesti ja tekee kivoja juttuja , on läsnä. Ei se saa jäädä vaan toiselle.

Meillä mies ilmaissut, että isompien lasten kaa kyllä, mutta vauvajutut ei nappaa. Kyllä hän hoitaa noita kaikkia, mutta ominta kauraa sitte noi isommat lapset leikkeineen. Vauvan viihdyttäminen on mun päävastuulla, vaikka mies on tuhat kertaa leikkisämpi kuin mie. Kukin tavallaan, kunhan tulee hommat hoidettua?

[QUOTE="Piippolanvaari";29754702]Perusjuttua miehille.EI miesten geenit ole lapsien kanssa hillumista varten. Sitten isompana ehkä. Ja pakkopulla ajaa vaan hermot kiireemmälle. Niin se vaan on. Jos mies on menestyksekäs, ei häneltä edes edylletytä mitään tämmöstä. Mutta jos on tavismies, niin sitten oletetaan tämmöstä vaikkei se luonnostaan tule.[/QUOTE]
No mä en nyt ihan ole samaa mieltä. Siis miehethän just on yleensä niitä lasten viihdyttäjiä. Kun miehet on lapsellisia itsekin.:whistle: Ainakin mun mies leikkii enemmän lapsen kanssa kuin minä. Mä huolehdin enemmän vaatetuksesta ja ruoasta. Tänäänkin sain rauhassa levätä ja katsoa telkkaria varmaan pari tuntia, kun mies leikki lapsen kanssa. En siis laiskuuttani vain maannut, on tässä loppuraskaudessa vaan ollut vähän tukalat olot.

Yhteistyössä