Voin kertoa, että kyllä suoraan jos kauniisti ilmaisen: ottaa päähän ihan pirkuleen paljon!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mutta kielimuurin lisäksi mä uskon henkilökohtaisesti meillä olevan myös kulttuuri muurin välissä, ennenkö päästäisiin toistemme kantaa täysin ymmärtämään.. Tämä saattaa olla ennakkoluulo, sillä ikinä en ole pahemmin joutunut olemaan tekemisiin ulkomaalaistaustaisten kanssa, ellei venäläisiä nyt lasketa. Sen takia mietin, olisiko parempi antaa asiaintuntijoiden hoitaa niinkuin varmasti parhaiten taitavat.. No, mutta pojalle puhutaan nyt joka tapauksessa. Mietitään yön yli jatkoa.

Sinä olet ilmeisesti jo käynyt heidän ovella, kun tiedät että kielimuuri on ja uskot, että myös kulttuurien välinen muurin on myös. Miksi sinä vaan oletat, luulet, uskot? Sanot faktoina asioita, jotka ei edes välttämättä ole totta. Sanot, että et ole rasisti etkä haluakaan olla, mutta nyt pitää jo tilata asiantuntijat paikalle (siis puhetaitoisetko?) selvittämään pusua. Ja olet nyt vaan päättänyt, että on kielimuuri ja kulttuurimuuri välissä piste.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mutta kielimuurin lisäksi mä uskon henkilökohtaisesti meillä olevan myös kulttuuri muurin välissä, ennenkö päästäisiin toistemme kantaa täysin ymmärtämään.. Tämä saattaa olla ennakkoluulo, sillä ikinä en ole pahemmin joutunut olemaan tekemisiin ulkomaalaistaustaisten kanssa, ellei venäläisiä nyt lasketa. Sen takia mietin, olisiko parempi antaa asiaintuntijoiden hoitaa niinkuin varmasti parhaiten taitavat.. No, mutta pojalle puhutaan nyt joka tapauksessa. Mietitään yön yli jatkoa.

Sinä olet ilmeisesti jo käynyt heidän ovella, kun tiedät että kielimuuri on ja uskot, että myös kulttuurien välinen muurin on myös. Miksi sinä vaan oletat, luulet, uskot? Sanot faktoina asioita, jotka ei edes välttämättä ole totta. Sanot, että et ole rasisti etkä haluakaan olla, mutta nyt pitää jo tilata asiantuntijat paikalle (siis puhetaitoisetko?) selvittämään pusua. Ja olet nyt vaan päättänyt, että on kielimuuri ja kulttuurimuuri välissä piste.

Miten ap:sta rasisti nyt tuli vielä kaiken lisäksi? Siksi, että tarvitsee tulkkia?

Tuli mileen, et jos ensin kävisit sielä oventakana ja kysyisit kohteliaisuudesta puhuvatko suomea tai englantia. Jos eivät puhu tai puuvat niin huonosti, että luulet ettei sanomasi tule ymmärretyksi, ota sitten yhteys sossun kautta. Mies voisi silti puhua pojan kanssa. Poika tuskin kertoo vanhemmilleen mitä on tehnyt.

Minustakin tässä tapauksessa ei ole enää kyse mistää lasten viattomista leikeistä. Ikäero on kuitenkin liian iso. Ja jos ette vie asiaa eteenpäin, poika voi ottaa seuraavan rohkeamman askeleen, kun luulee että tyttösi ei uskalla kertoa kenellekään. Kannusta tytärtäsi kertomaan ihan kaikki vaikka mitä tapahtuisi. Vakuuta, ettei kertomisesta koidu hänelle tai perheellesi mitään vahinkoa ja ettei tarvitse pelätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Omg:
Lapsi pussannut lasta, ei kuulu sossuun vaan selvität asian vanhempien kanssa.
Taidat vielä itse potea traumaa omista kokemuksistasi ja nyt ne nousevat pinnalle.
Pussaaminen ei tee kenestäkään raiskaajaa, kauheeta edes ajatella moista.
Omistuisia ajatuksia ulkomaalaisista lapsista?! Ihan kun he eivät olisi yhtä lailla lapsia ja lapsellisia?

Miksi ulkolaisten touhuja pitäs aina vähätellä ja hyssytellä? Ai niin, siksi että niitä voidaan ottaa tänne lisää ja lisää, mamut kun onkin niin ihkuja. OMG!

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Miten ap:sta rasisti nyt tuli vielä kaiken lisäksi? Siksi, että tarvitsee tulkkia?

:D Kyllähän sä nyt tän palstan tiedät? |O :snotty:

Vähän aikaa kun vielä jatketaan niin huomataan että ap on syyllinen rasismin lisäksi siihen et poika on pussannu siksi kun tyttö on kasvatettu huonosti ja sitten niiden pitää yhdessä mennä pyytämään pojalta ja sen vanhemmilta anteeksi. Tietenkin vannoa myös että vastaava ei tule toistumaan. :headwall:

Missäs sä näet mun lauseen: "Sinä olet ap rasisti?" No, mistä se tietää, että tarviiko tulkkia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras kokemuksella:

:D Kyllähän sä nyt tän palstan tiedät? |O :snotty:

Vähän aikaa kun vielä jatketaan niin huomataan että ap on syyllinen rasismin lisäksi siihen et poika on pussannu siksi kun tyttö on kasvatettu huonosti ja sitten niiden pitää yhdessä mennä pyytämään pojalta ja sen vanhemmilta anteeksi. Tietenkin vannoa myös että vastaava ei tule toistumaan. :headwall:

:D Vieras kokemuksella puhuu. Sähän tuollaista alat nyt täällä jauhamaan, ei kukaan muu.

Sun lukemisen ymmärtämisessä on selvästi jonkin sortin ymmärrys ongelma: jos mä sanon uskovani vaikka jumalaan, ei se tarkoita sitä että olisi fakta tieto että jumala on olemassa.
Mutta jatka toki, ole hyvä. Sähän heidät varmasti tiedät paremmin kuin minä.

Mene suoraan sinne ovelle (tai miehesi, mä menisin kyllä ehkä mieluummin itse), ei siinä mitään häviä. Oletpahan ainakin yrittänyt. Ja jos poika on kotona, ja hän tietää että olet kyseisen tytön äiti, niin hän taatusti arvaa mitä asia koskee vaikka et sanoisi sanaakaan! Muista että eleet ja ilmeet muodostavat paljon suuremman osan kanssakäymisessä kuin puhe. Uskon, että viesti menee perille!

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Mene suoraan sinne ovelle (tai miehesi, mä menisin kyllä ehkä mieluummin itse), ei siinä mitään häviä. Oletpahan ainakin yrittänyt. Ja jos poika on kotona, ja hän tietää että olet kyseisen tytön äiti, niin hän taatusti arvaa mitä asia koskee vaikka et sanoisi sanaakaan! Muista että eleet ja ilmeet muodostavat paljon suuremman osan kanssakäymisessä kuin puhe. Uskon, että viesti menee perille!

Mä taas uskon että mikään viesti ei mene noille perille ellei siinä ole viranomaiset tai hyvää päivää kirvesvartta.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Pidätkö oikeasti tönäisyä nyt saman arvoisena tän tapahtuneen kanssa ?

Jos pussaaminen on muuttunut ketjun edetessä raiskaukseksi tai ainakin sellaisen yritykseksi, niin kyllä kai tönäisykin sitten olisi suuremman luokan pahoinpitely-yritys...alkaa ainakin tuntua siltä, että faktat ja suhteellisuudentaju ovat alkaneet monelta jo hämärtyä.

En mä tapahtunutta hyväksy, mutten nyt ihan ekana alkaisi mistään seksuaalisesta hyväksikäytöstäkään puhumaan.

Harvinaisen samaa mieltä. Uskomaton ketju taas. Just näin näitä perättömiä raiskausjuttuja syntyy. Kohta lukee lehdessä asiasta kanssa :headwall: (vrt. pitseria-raiskaus-perätönjuttu )

Alkuperäinen kirjoittaja Minttumaaria:
Päiväkodissa työskentelevänä voin sanoa, että tälläinen "väkisin pussaaminen" on erittäin yleistä tyttöjen keskuudessa. Emmekä tosiaankaan ota vanhempia puhutteluun asiasta (mainitsemme toki asiasta), mutta tytöille teemme kyllä selväksi ettei näin voi toimia.
Ja kohteeksi joutuneen pojan kanssa tietenkin keskustelua niin paljon kuin on tarvetta.

Jos tämä toisi vähän perspekstiiviä tähän keskusteluun.

Ei oo varmaankaan pusuhipasta kukaan ennen kuullukkaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Päiväkodissa työskentelevänä voin sanoa, että tälläinen "väkisin pussaaminen" on erittäin yleistä tyttöjen keskuudessa. Emmekä tosiaankaan ota vanhempia puhutteluun asiasta (mainitsemme toki asiasta), mutta tytöille teemme kyllä selväksi ettei näin voi toimia.
Ja kohteeksi joutuneen pojan kanssa tietenkin keskustelua niin paljon kuin on tarvetta.

Meidän päiväkodissa oli tälläistä, että eskarityöt juoksee poikien perässä näiden leikkeihin ja huutaa että et saa pussattua mua ja sitten pinkaisee karkuun, pojat ottaa tyttöjä kiinni ja pussaa "väkisin". Sitten tytöt menee kantelemaan hoitajille pojista, joista etenkin vanhemmat hoitajat ottavat pojat puhutteluun ja jäähylle miettimään tekojaan. Ja vanhemmilleenkin tytöt kertoivat muka tuohtuneena, että toi xx pussas mua väkisin, unohtui vaan kertoa että itse oltiin niitä siihen yllytetty ja se oli leikkiä koko juttu. Ja vanhemmat vetää herneet nenään.

Tälle pusuhipalle laitettiin sitten kokonaan stoppi eli tytö eivät myöskään saa juosta poikien leikkejä "häiritsemään" huutelulla eikä pojat jahtaa tyttöjä. Rauhottui kummasti kun ei päivittäin tarvinnut selvitellä vihaisille vanhemmille mistä kyse ja pojat sai leikkiä omia tarzan leikkejä tyttöjen leikkiessä muualla.

Oliskohan tässä kuitenkin kyse jostain vastaavasta?

Meidän päiväkodissa oli tälläistä, että eskarityöt juoksee poikien perässä näiden leikkeihin ja huutaa että et saa pussattua mua ja sitten pinkaisee karkuun, pojat ottaa tyttöjä kiinni ja pussaa "väkisin". Sitten tytöt menee kantelemaan hoitajille pojista, joista etenkin vanhemmat hoitajat ottavat pojat puhutteluun ja jäähylle miettimään tekojaan. Ja vanhemmilleenkin tytöt kertoivat muka tuohtuneena, että toi xx pussas mua väkisin, unohtui vaan kertoa että itse oltiin niitä siihen yllytetty ja se oli leikkiä koko juttu. Ja vanhemmat vetää herneet nenään.

Tälle pusuhipalle laitettiin sitten kokonaan stoppi eli tytö eivät myöskään saa juosta poikien leikkejä "häiritsemään" huutelulla eikä pojat jahtaa tyttöjä. Rauhottui kummasti kun ei päivittäin tarvinnut selvitellä vihaisille vanhemmille mistä kyse ja pojat sai leikkiä omia tarzan leikkejä tyttöjen leikkiessä muualla.

12v ja eskari onkin ihan verrattavissa :headwall:

Ja noillehan opetetaan jo pienestä pitäen ettei nainen ole yhtään mitään ja huiviton nainen vielä vähemmän, huorana pitävät korkeintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Ja noillehan opetetaan jo pienestä pitäen ettei nainen ole yhtään mitään ja huiviton nainen vielä vähemmän, huorana pitävät korkeintaan.

Öh.

Eli nyt tiedetään jo varmasti, että poika on a) 12-vuotias ja b) että perhe on fundamentalisti-muslimeja joille nainen on koiraakin alhaisempi?

:hug: tytölle ja minä ulkomaalaisen vaimona voin vaikka vannoa että tuohon puuttuminen ei ole rasistinen teko..

meidän 8v jätkää jahtaa pihalla puolta nuorempi kurdi neiti..isi meni sitten ja karjas neitin isille että pussailu jutut kuuluu aikuisimmille kuin heidän neiti..

no neitin isi kommentoi..* jos ne pussilee niin nehän on stten kihloissa, saisit olla tyytyväinen..* ..ja siinä vaiheessa meinas käämit palaa ihan totaalisesti...jopa miulla!!!!!

no kuitenkin tehtiin selväks että meidän poikaa voi hipsiä kauas kyseisestä porukasta jos on pihalla kavereidensa kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Kyllä ne ovat verrattavissa, lapsia ovat molemmat. Nythän on kuultu vasta tytön versio tapahtuneesta, se voi olla väritetty myöskin. Pussasiko poika oikeasti häntä ja jos niin miksi? Oliko tyttö yhtälailla itse mukana jutussa mutta äidille huomiohakuisena kertoi, että väkisin piti pussata?

Toki tämä pitää selvittää, keskustelemalla sen pojan kanssa eikä ensimmäiseksi pidä soittaa poliiseja ja sossuja apuun. Ap:n tulisi mennä rohkeasti soittamaan ovikelloa ja kysymään asiaa pojalta ja tämän vanhemmilta.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Öh.

Eli nyt tiedetään jo varmasti, että poika on a) 12-vuotias ja b) että perhe on fundamentalisti-muslimeja joille nainen on koiraakin alhaisempi?
Paisuu, paisuu...:D

Nimeomaan. Ja kaikki ennenkuin ap on vaivautunut edes puhumaan asiasta ko pojan kanssa. Niin surullista.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Pidätkö oikeasti tönäisyä nyt saman arvoisena tän tapahtuneen kanssa ?

Jos pussaaminen on muuttunut ketjun edetessä raiskaukseksi tai ainakin sellaisen yritykseksi, niin kyllä kai tönäisykin sitten olisi suuremman luokan pahoinpitely-yritys...alkaa ainakin tuntua siltä, että faktat ja suhteellisuudentaju ovat alkaneet monelta jo hämärtyä.

En mä tapahtunutta hyväksy, mutten nyt ihan ekana alkaisi mistään seksuaalisesta hyväksikäytöstäkään puhumaan.

Harvinaisen samaa mieltä. Uskomaton ketju taas. Just näin näitä perättömiä raiskausjuttuja syntyy. Kohta lukee lehdessä asiasta kanssa :headwall: (vrt. pitseria-raiskaus-perätönjuttu )

Miltä itsestäsi tuntuisi jos sinusta pidettäisiin kiinni ja suudeltaisiin väkisin, vasten omaa tahtoasi, sellainen henkilö josta et pidä? Ilmeisesti kivalta :(

Yhteistyössä