Voimaton, neuvoton, itkuinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tigerina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ennenkuin lähdet niin kokeile vielä näitä:
- ostat ja teet ruokaa vain itsellesi
- tiskaat vain omat astiasi
- peset vain omat vaatteesi
- vaihdat vain omat lakanasi yms.

Ymmärsit varmaan pointin? Jos ei ala sanotaanko vaikka kuukaudessa tehoamaan niin heitä se vätys pihalle, ihan oikeasti! Jos sä kerta elätät teidät niin on se nyt kohtuullista että mieskin tekee jotain. Sitäpaitsi jos on kovin kipeä niin ei varmaan voi kalassakaan käydä?! Miten sille edes kirjotetaan lisää saikkua kokoajan?

Tosi kiva kun annatte mulle hyviä vinkkejä! Kannattaa avata suu, aina löytyy näkövinkkeleitä mitä kannattaa vielä kokeilla! :)

Sinulle, joka puhuit mieheni nilkan kivuista, on totta etten voikaan ymmärtää miltä se nilkka voi tuntua ja okei, olen ehkä jo turhautunut sen nilkan vuoksi vietettyyn 9 kk sairaslomaan, ja tosiaan tota kipupoliakin on jo kokeiltu, sähköhoitoa on kokeiltu, ja nyt ilmeisesti seuraavaksi kuitenkin poistetaan ne kaikki ruuvit ja metallilevyt mitä sinne nilkkaan asennettiin joulukuussa, josko lähtisi paranemaan? Toivo kyllä elää että mieskin piristyy kun pääsisi töihin takaisin. Tosin samaan aikaan pelko siitä että on niin tottunut tuohon sairasloman tuomaan vapauteen ettei välitä mennä takaisin töihin....

Peukutan erittäin paljon teidän heittämiä ideoita vain itselleni tekemisestä. Eli suora raja siihen mikä on mun ja mikä hänen. Uskon kyllä että voisi toimia. Pakko mennä tälle linjalle ku tuntuu et kaik puheet ja kehotukset menee ihan kuuroille korville.

Musta kyllä tuntuu ettei mies välttämättä oikeesti arvosta sitä et raskaana ollessa on hemmetin paljon väsyneempi kuin normaalissa tilanteessa, ja mua muutenki ärsyttää se näky ku töistä tuun kotiin et äijä makaa leveenään sohvalla kattomas jotain nettivideoit..

Mut mä lakkaan nyt siivoamasta ainakin miehen jälkiä. Siivoan vain mikä on omaani.

Ja tuosta työlistasta: mies istui tasan mun vieressäni keittiön pöydän äärellä kun näytin mitä teen ja mies kyllä vaikutti olevan ihan mukana työlistassa et kumpiki tekee omat hommansa ja ymmärsi kyllä idean kun sanoin että haluaisin ehdottaa nyt tällaista, jaetaan nää hommat yhdessä näin, nii ei mee kauheesti aikaa sit tehdä yksin.

Kyllä se on niin että se laiskuus on tullut ehdottomasti tuon sairasloman myötä.

Kyllä mä noilla teidän vinkeillä varmasti alkuun pääsen tossa laiskuusasiassa! :)

Niin, maissihiirelle sen verran tuohon työasiaan:

mies on töissä normaalisti tehtaassa jossa joutuu jalkojen päällä olemaan sen koko 8 h vuoron jonka tekee, nilkka ei nykyisellään sitä työtä enää kestä, ja lääkäri kehotti (ja kirjoittanut myös jokaiseen B-todistukseen minkä mies saanut) että suositellaan kevyempään työhön tai hakemaan muita työtehtäviä nykyisessä työpaikassa. Tämä kevyemmän työn hakeminen ja etsiminen on ollut miehen vastuulla mutta eipä ole eväänsä liikauttanut. En edes tiedä onko sillä mitään intoa hakea muuta työtä tms.... Et kyl tää aika monisyinen tää ongelma nyt on.... liian monta asiaa mitkä raivostuttaa.

Mies on masentunut. Saisko sen minnekään puhumaan siitä?

Ja itsellesi: pysy tiukkana. Älä pese enää ainoatakaan miehen vaatetta. Luulis että jossain vaiheessa menee perille.

Ja toinen voisi olla: pitäkää vielä yksi perhepalaveri. Kysy mieheltäsi, miten tämä ongelma ratkaistaan. Mitä hän ehdottaa?

Kaljat ja kalastus ovat kyllä pienimmät murheet. Älä enää sano sanakaan niistä mutta vaadi että mies menee töihin ja tekee osansa kotitöistä. Kissoista kannattaa lopua jos kumpikaan ei jaksa hoitaa niitä.

Yhteistyössä