Voimakkaasti periytyvät piirteet

  • Viestiketjun aloittaja Kaksoisleukaposkipäätkonkkanokka
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja manteli:
Mietin tuota, että ilmeisesti riittää se, että toisella vanhemmalla on? Suomessa tuntuu olevan aika yleinen(ikävä kyllä). Itselläni ei kyllä tuollaista ole, mutta jos toisen vanhemman suvussa on, millä todennäköisyydellä käy paska säkä ja lapsi perii sen?
siis mikä se on?
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja apuva:
lapsellani on nöpönenä nyt pienenä alle vuoden vanhana, mutta kuinka suuri todennäköisyys on periä isältään pitkä nenä, kun minulla äitinä on siro nenä? olisiko pitkä nenä näkynyt jo vauvana jos olisi tullakseen?
:D Ei, kaikilla vauvoilla tiataapi olla tuo nöpönenä, Nenä pitkistyy sitten yleensä viimeistään siinä 10-15-vuoden isässä tms. TAi kyömystyyy tai mikä onkaan.
 
vieras
Korkea otsa... *huokaus*... löytyy äidiltäni, minulta, ja nyt näköjään myös tytöltä... toivottavasti säästyy kiusaamiselta, itse jouduin kiusaajien silmätikuksi, haukkuivat kaljuksi, vaikka kyseessä on siis vain korkea hiusraja...
 
pojilla on hymykuopat niin ku mullaki =) esikoisella on isänsä korvat ( ja yhtä lailla pelkästään koristeena) äidiltä peritty pyörre takaraivolla ja niskassa, ärsyttävät. nämä löytyy myös äidinäidiltä.

pojilla on isänsä kans samanlaiset jalkaterät, varpaat.
 
Esikolla on aivan selkeesti mun silmät ja ja otsa ja isän nenä ja suu. Profiili on taas lähes kopio isän profiilista. Vauvasta on vielä vaikee sanoa mut täs vaihees (huomenna 4 kk täynnä) on kuin kopio veljestään.

Yks juttu mikä ei näy on että sekä mulla että esikolla on oikeen korvan "takapuolella" sellanen jännä rustopiikki mikä selkeesti tuntuu ihon alta. Vauvalla nyt ei vielä ole oikeen rustoa korvissa joten hänen korvasta ei vielä ole tietoa. Kummallakaan mun vanhemmista, eikä mun veljellä ole sellasta.
 
Syntyissä minulla oli musta paksu tukka.Samoin jokaisella tyttärelläni.Nyt vaaleat ja pitkät ovat kaikilla.
Vanhimmalla tytöllä on äärettömän paksu.En tiedä mistä se on sen perinyt!

Pienimmällä neidillä on vihertävät silmät kuin isällään.Kaikilla tytöillä myös hyvin pitkät ja tuuheat ripset.Keskimmäisen tyttären silmät on todella kauniit ja ne on kyllä isäni ja sukunsa peruja!!

Itse olen perinyt isäni ulkonäöstä paljon.Silmät,suora nenä ja iso leuka.Tytöilleni ei onneksi ole leuka periytynyt :D
Nenät on myös mallia nöpöt,ainakin tässä vaiheessa vielä.Isänsä suvusta kai...
 
Meidän tapauksessa on hankalaa sanoa tuohon nenä-asiaan mitään, koska mieheni nenä on vaurioitunut lapsuudessa ja leikkauksen jälkeen se ei ole ns. luonnollinen. En siis osaa sanoa, onko poika perinyt nenänsä isältään, minulta ei nähdäkseni ainakaan. Sen sijaan pojan silmät ovat juuri samanlaiset kuin omani. Kädet kokonaisuudessaan hänellä sen sijaan ovat täsmälleen samanlaiset kuin isällään.
 
"vieras"
Mun nenä ei ole samanlainen kuin vanhempieni tai ei ainakaan kopio. Toki on perunanokka kuten isällänikin, mutta kapeampi, joka johtuu äiti kapeasta nenästä.

Pyörre hiuksissa on äidiltäni peritty.
 
"kojootti"
:D Ei, kaikilla vauvoilla tiataapi olla tuo nöpönenä, Nenä pitkistyy sitten yleensä viimeistään siinä 10-15-vuoden isässä tms. TAi kyömystyyy tai mikä onkaan.
Hih, mua alkoi huvittaa mielikuva pitkänenäisestä vauvasta :D Kyllä kaikilla vauvoilla jotka mä olen nähnyt on ollut söpö pieni nenä. Nenä on muistaakseni ainoa oa ihmiskropassa, joka jatkaa kasvua koko elämän. Lopputulosta odotellessa.. :/
 
Leukakuoppa, mullakin sellanen lievä, mutta tuo on isältä ihan selvästi kun on erilainen.
Hymykuopat minulta.

Vielä niin pieni ettei osaa sanoa esim nenästä ja suusta. Nenä on pienen pojan nöpönenä. :D

Ruskeat silmät peri meidän molempien suvun pitemmältä haaralta. Minun isoäidin äiti on mm lähin jolla ruskeat silmät ja miehen puolella isän äidillä. Muilla sinistä ja vihreää.
 
"imppu"
Molemmat saaneet isänsä silmän muodon (ja mummon ja..) ja äidin suun (ja papan ja papan äidin). Samoin silmien väri on äidiltä siniset, vaikka isän puolella paljon ruskeaa. Sitten on vaihtelevasti muilta perittyjä, mutta aika selkeitä piirteitä, koska ollaan niin erilaisen näköisistä suvuista.
 
Tyttö on isänsä näkönen,syntykin tummalla tukalla, joka sit vaaleni ihan blondiks pikku hiljaa aivan kuten isälläänkin kävi. Pienen pienen leukaloven voi tietys kulmas havaita mikä on minulta periytynyt...
Mun isällä eikä äitillä ole tätä "hiiren v*ttua" leuassa mutta äidin isältä periytynyt,myös mun yhdellä serkulla on se :) saas nähä mitä ominaisuuksia marraskuun vauvalla tulee olemaan :)
 

Yhteistyössä