voimakas pahoinvointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
olen 6 vkolla raskaana, aivan yllätyksenä. sitten heti alkoikin niin voimakas pahoinvointi että mikään ei pysy sisällä. klo 14 asti saa todella kitua ja sitten saa jo jotain pysymään sisässä. pelottaa todella paljon! tuntuu siltä että menehdyn tähän paikkaan. onko olemassa mitään helpotusta!?? haluaisin myös mielelläni kuulla muiden kokemuksia, että onko mulla jotenkin epänormaalin voimakasta pahoinvointia.

Koita B-vitamiinia kolme kertaa päivässä tai juo Beroccaa... Itse en noita kokeillut, kaikkea muuta kyllä ja mikään ei oikein auttanut. Lämmin ruoka pysyi paremmin sisällä ja syödä pitää kokoajan ... max 2 tuntia taukoa ... Tsemppiä, ei voi muuta sanoa! Mutta lohtuna on se, että pahoinvoivilla raskaus ei useinkaan mene kesken!

Tässä kiva artikkeli asiaan liittyen:
http://www.hs.fi/henkkoht/artikkeli/Raskausajan+kuvotus+on++kahden+perim%C3%A4n+kahnausta/HS20060815SI1AT01xna

Mulla oli kaksosraskauden aikana todella voimakas pahoinvointi. Hormoneja kun on tuplamäärä, on kuvotuskin sitä luokkaa..
Olin tosi masentunut pahoinvoinnin vuoksi. Se oli ympärivuorokautista oksentelua ja etomista, kesti rv 5-20. Olin välillä sairaalassa tiputuksessakin, kun menin niin huonoon kuntoon. Olo oli kestämätön ja nuo viikot tuntuivat loputtomalta. Harkitsin vakavasti raskauden keskeytystä, niin toivottu kuin raskaus olikin.

En uskalla enää hankkiutua raskaaksi, oli se niin kamalaa. Sitä ei voi toinen ihminen kuvitella edes, jos ei ole sitä itse kokenut. Täysin lamaannuttava enkä tehnyt useinkaan muuta kuin makasin kylmällä lattialla ja itkin. Mulla auttoi aluksi e-epa kalaöljykapselit, kunnes oksensin ne kerran ulos ja kuvotuksen lisäksi suussa maistui kalaöljy.

KÄy rohkeasti hakemassa sasiraslomaa ja yritä ajatella positiivisesti kaiken kamaluuden keskellä: mitä pahempi vointi, sitä paremmin asiat yleensä masussa ovat.

Ja tulethan kertomaan, jos sullakin on kaksoset ja siksi niin hirmuinen olo.

Tsemppiä!

hyvä nanna, usko tai älä, 2 sikiöpussia havaittiin ultrassa tänään. hiukan epävarmaa vielä onko toisessa mitään elämää. minä tosin joudun oman perussairauden takia tekemään abortin. en vain jaksa tämän kammottavan pahoinvoinnin kanssa

Yhteistyössä