Voikohan koiran jättää hyvillä mielin yksin kotiin kun en tiedä pelkääkö pauketta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tia";27788891]http://yle.fi/uutiset/uusi_vuosi_ajaa_koirat_hulluuteen/6430800[/QUOTE]

Uusi vuosi ajaa koirat hulluuteen!

Ton vois kääntää myös näin: Uusi vuosi ajaa hullut koituuteen!

Itse en jättäisi omia koiria yksin, vaikka ovatkin olleet tähän mennessä ok rakettejen kanssa. Koskaan ei voi tietää miten eläin reagoi. Mun mielipide on, että joko hankit hoitajan tai jäät itse kotiin. Mä en käsitä miten joku voi sanoa, että on vaan pakko lähteä juhlimaan ja jättää koira paukkeeseen yksin! :mad: Kannattaa miettiä onko susta koiran omistajaksi jos oot noin vastuuton.

Juurikin näin! Tuntuu pahalta niiden koirien puolesta jotka joutuvat yksin kotona pelkäämään/jotka raahataan raketteja katsomaan koska omistajan pitää päästä juhlimaan.

[QUOTE="alkup.";27789001]Voi helvetti ei näköjään koiran omistajat pääse juhlimaan uutta vuotta koskaan. Tästä mulle ei kerrottu.[/QUOTE]

No voi helvetti se on sen koiran eka uv ja en muutenkaan suosittelis jättämään vaikka olis kymmenes uv! Eikö sulle tosiaan kerrottu että koirasta pitää huolehtia ja kantaa vastuuta. Onhan sulla lapsillekkin hoitopaikka, koira tarvitsee yhtälailla huolta ja hoivaa. Etenkin kun on ekasta uudesta vuodesta kyse !

Luin vaan alotuksen.... Mutt en jättäs yksin,kyseessä sentään koiran ensimäinen uus vuosi ja sä et voi tietää kuin reagoi siihen jumalattomaan paukkeeseen. Jos kovinki pelkää,nii ois ihan hyvä ett paikalla on joku tuttu ja turvallinen..

Ei silleen ole eka uusi vuosi, mutta meillä eka yhteinen. Tosin oli ihan pieni pentu ekana uutena vuotena. Älkää nyt hermoilko tuon koiran puolesta. Kyllä mä huolehdin siitä, mutta en nyt puolituntemattomille voi sitä lykätä.

Mistä tää koirahysteria uuden vuoden vaihteessa on alkanut? Se on KOIRA!!!! Miettikää vaikka yksinäisiä dementoituneita vanhuksia tai pieniä lapsia tänä yönä.

[QUOTE="alkup.";27789048]Ei silleen ole eka uusi vuosi, mutta meillä eka yhteinen. Tosin oli ihan pieni pentu ekana uutena vuotena. Älkää nyt hermoilko tuon koiran puolesta. Kyllä mä huolehdin siitä, mutta en nyt puolituntemattomille voi sitä lykätä.[/QUOTE]

Puhuit itses pussiin. Tai sitten vaihdat selityksiä jotta saat hyväksyntää.

En jättäisi jollen olisi ihan varma että ei pelkää! Jotkut koirat tarvitsevat jopa rauhoittavia lääkkeitä paukkujen takia:|

Jos koira murahtaa paukulle niin se on reaktio, eli ainakin noteeraa.
Meidän koira ei reagoi paukkuihin mitenkään, tosin ollut pennusta asti paukuttelemassa joka uusvuos. Jos koira ei olisi mukana niin jättäisin kuitenkin radion pauhaamaan ja jotain kivaa aktiviteettia.

Meille tuli kissanpentu ja en uskalla jättää yksin jos sattuisi pelkäämään paukkuja. Innolla odotan mitähän pentu tykkää paukuista. Muihin ääniin ei reagoi, ei edes imuriin. Nukkuu kuin tukki vaikka koirakin käy välillä tökkimässä kylkeen:D

Toivottavasti kaikki menee hyvin:)

Meillä on kohta 7v koira, joka ei näyttäisi pahemmin raketeista välittävän, mutta siltikään en tänään jätä sitä yksin paitsi korkeintaan niin, että mennään pihalle katsomaan raketteja ja koira sen aikaa sisällä. Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee, mutta itse en varmaan osaisi oikein nauttia jossain kyläpaikassa olemisesta kun miettisin josko koira onkin alkanut pelkäämään ja säpsyykö se sitten jokaista kolahdusta.

Joinain vuodenvaihteina olen hommannut hoitajan eli kyllä koiranomistajakin voi juhlia uutta vuotta. :)

Kaikki koirat EIVÄT PELKÄÄ ILOTULITTEITA. Itse voisin hyvin jättää koiran kotiin, mutta ensin kokeilisin vaikka itse paria ilotulitetta, että miten koira reagoi. Ei se koiran hankinta tarkoita kaikista menoista jättäytymistä, koira tottuu siiihen elämäntyyliin mitä eletään. Voi hyvin olla, että se vaan ihmettelee ääniä ja that's it. Ei se silloin tarvitse 24/7 taputtajaa viereen, koska se pärjää kyllä yksinkin. Vastuullinen koiranomistajuus ei tarkoita koiran jatkuvaa paapomista ja täysin koiran ehdoilla elämistä.

Kaikki koirat EIVÄT PELKÄÄ ILOTULITTEITA. Itse voisin hyvin jättää koiran kotiin, mutta ensin kokeilisin vaikka itse paria ilotulitetta, että miten koira reagoi. Ei se koiran hankinta tarkoita kaikista menoista jättäytymistä, koira tottuu siiihen elämäntyyliin mitä eletään. Voi hyvin olla, että se vaan ihmettelee ääniä ja that's it. Ei se silloin tarvitse 24/7 taputtajaa viereen, koska se pärjää kyllä yksinkin. Vastuullinen koiranomistajuus ei tarkoita koiran jatkuvaa paapomista ja täysin koiran ehdoilla elämistä.

No juu, mutta jos koira pelkää niin ei sitä silloin yksin jätetä.

[QUOTE="alkup.";27789027]Juu siis teinin koira ja muuten ihan hyvin ottanut vastuuta. En minä varmaan olisi koiraa
itsekseni hankkinut.[/QUOTE]

Just joo! Teinille hankittu = teinin pitäisi jäädä koirasta huolehtimaan

Mä olen koiran kuitenkin kouluttanut ja mielestäni onnistunut siinä aika hyvin. No on sitä muutkin olleet samaa mieltä. Voipi olla, etten jaksakaan lähteä minnekään. Jotenkin fiilis laski sen verran kun mua täällä moititaan. Kaupassa kuitenkin käyn, vaikka saisko sitäkään tehdä, niin ihan sama.

Ma sanoisin ihan kokemuksesta, etta ala jata yksin.. Voi olla, etta teet vaan itselles tosi ison karhunpalveluksen!

meilla oli koira, joka ei ensimmaiseen pariin vuoteen paukkuja pelanny (ilmeisesti aika harvat ihan pennusta onkaan paukkuarkoja). ja oltiinkin sitten aika huolettomia uusien vosien aikaan, kerran sitten lenkilla pamahti vieressa ja koira sai kunnon paniikin. Siita se sitten huononi vuosi vuodelta kaikkiin muihinkin aaniin ja jopa hajuihin, jotka muistutti sita ilotulitteen ruudin karya.

Ja voin kertoa, etta kylla oli elama aika hankalaa todella paukkuaran koiran kanssa. siis ihan joka paiva.. ja sitten uudet vuodet asia erikseen, viimeiset vuodenvaihteet mietin, selviaako koira hengissa siita pelostaan ja paniikista, istuin sen kanssa saunanlauteiden alla vuodenvaihteet. Ulos ei voitu lahtea pimealla koko tammikuussa jne jne.. rauhoittavista keskustelin ellin kanssa, mutta koiralla oli myos jo vahan sydanvikaa, niin es sitten uskaltanu antaa.

Etta elama paukkuaran koiran kanssa on kylla sitten aika raskasta, eika se valttamatta sitten tosiaan ole vaan se uusivuosi, vaan ihan joka paiva. Tosin eihan kaikista tietysti arkoja tule, vaikka pelastyisikin, mutta itse en ottaisi enaa riskia.

Koita vastaisuudessa saada koiralle hoitaja niin paaste itsekin juhlimaan:)

Pakko lähteä juhlimaan? Riippuuko henki siitä? Meneekö asunto alta, ellet lähde? Menetätkö työpaikan, ellet lähde? Jos ei, niin sitten ei ole pakko.

Äidilläni on todella paukkuarka koira ja sitä ei todellakaan voi jättää yksin uutenavuotena. Se saa lääkkeitä jo muutamaa päivää aikaisemmin ja silti uusivuosi on aina ihan hirveä. Vaikka äiti on kotona ja sitä rauhoittelee (plus ne lääkkeet) niin silti saattaa esimerkiksi ulostaa sisään jne.

Mitäpä luulet, kannattaako kokeilla? Koira yksin, luulee että on hengenvaarassa, laskee alleen hädissään, mahdollisesti ulostaa, yrittää päästä ulos kämpästä jne.? Onko sydäntä jättää itsekseen?

Yhteistyössä