Voikohan jostakin "ostaa" jonkun tekemään koulutehtävät (etätehtävät) omasta puolestaan?

  • Viestiketjun aloittaja "mielikuvitukseton"
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30285007:
En ymmärrä tätä kommenttia. Luuletko puolestasi että heitän kokeet silppuriin heti kun olen saanut tehtyä arvioinnit?
Et, koska niitä pitää säilyttää 5 vuotta. Etätehtäviä kukaan opettaja tuskin säilyttelee ja esittelee kenellekään, varsinkaan jos etäisyyttä on satoja kilometreja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nillittäjää;30285036:
Sä olet ainakin tehny kaikki kotitehtävät.
Esim. tee 1kg lihamureke ja syö se yksin.
Ootpa lapsellinen.

On se kova paikka joillekki, että mun mielestä ne tehtävät pitääs tehdä itte. Miks mennä sitte edes opiskelemaan jos ei viitti tuon vertaa nähdä vaivaa, että tekis tehtävänsä. Ne tehdään sen takia, että opitaan. Joku tuolla kirjootti delegoinnista. Joo sitä voi sitte tehdä työelämäs, mutta tarkootus on että kaikki tekee tehtävänsä itte. Siinä tehtäviä tehdes ku voi oikiasti oppia uutta ja silmät aueta vaikka kuinka olis tehny työtä sillä alalla usiemman vuoden. Mutta antaa olla ku ei mee jakeluun teille joillekki.
 
nolo_!
Ootpa lapsellinen.

On se kova paikka joillekki, että mun mielestä ne tehtävät pitääs tehdä itte. Miks mennä sitte edes opiskelemaan jos ei viitti tuon vertaa nähdä vaivaa, että tekis tehtävänsä. Ne tehdään sen takia, että opitaan. Joku tuolla kirjootti delegoinnista. Joo sitä voi sitte tehdä työelämäs, mutta tarkootus on että kaikki tekee tehtävänsä itte. Siinä tehtäviä tehdes ku voi oikiasti oppia uutta ja silmät aueta vaikka kuinka olis tehny työtä sillä alalla usiemman vuoden. Mutta antaa olla ku ei mee jakeluun teille joillekki.
oot nolo
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30285113:
Kyllä vaan täytyy säilytellä etätehtäviä, jos arviointi perustuu niihin. Eipä ne paljoa tilaa vie, kun ovat alun alkaenkin sähköisessä muodossa.
Ja sinä kuvittelet että joku muu opettaja olisi niistä kiinnostunut??? Kyllä ne vain kiertää samat aika pitkälle eri kouluissa, sulla ei ole hajuakaan kuka täälläkin palauttelee samoja tehtäviä mitä sulla on jo säilössä. Niitä löytyy joka arvosanalle, niihin vain pitää olla lompsa lyönnissä. Ole sinä fiksu ja keksi uusia tehtäviä niiden ikuisten mainosten tilalle ja firmojen perustamisien yms. Kahviloitakin on palautettu samoilla tiedoilla ties kuinka paljon, kahvilan nimi vain muutetaan kullekin sopivaksi.
 
vai silleen
Tuo on prujaamista, joillakin aloilla prujaamisesta voidaan rangaista samalla tavalla kuin plagioinnista. Prujaaminen on tehtävien teettämistä toisella, plagiointi taas tehtävien kopioimista toiselta.
 
"Jokuvaan"
Jos motivaatio on hukassa tai jostain syystä et pysty tekemään, niin mene opintopsykologille. Voit saada räätälöintiä ja helpotuksia tekemisiin. Ne voi olla yllättävän hyödyllisiä. Tai esim. kirjat voit saada äänikirjoina jne.

Jos joku sun puolestas tekee tehtävät, niin en oo ihan varma mut varmaan sun kurssit voidaan hylätä tai jotain? Ja mitä teet tutkinnolla, jos et osaa työtehtäviäsi työelämässä?

Tiedän, miltä tuntuu kun ei kykene omiin opintoihin. Itse menin opintopsykologille ja kadun etten mennyt jo opiskelujen alussa, koska olisin säästynyt suurelta väsymiseltä ja opintojen viivästymiseltä.

Miksi näistä ei kerrota enemmän, että milloin on syytä epäillä oppimisvaikeuksia ja ettei sitä aina itse tajua? Masennus vie työkyvyn myös. Pitäisi testata uudet koulunsa aloittavat aina kunnolla.
 
luetunymmärtäminen
[QUOTE="Jokuvaan";30285428]Jos motivaatio on hukassa tai jostain syystä et pysty tekemään, niin mene opintopsykologille. Voit saada räätälöintiä ja helpotuksia tekemisiin. Ne voi olla yllättävän hyödyllisiä. Tai esim. kirjat voit saada äänikirjoina jne.

Jos joku sun puolestas tekee tehtävät, niin en oo ihan varma mut varmaan sun kurssit voidaan hylätä tai jotain? Ja mitä teet tutkinnolla, jos et osaa työtehtäviäsi työelämässä?

Tiedän, miltä tuntuu kun ei kykene omiin opintoihin. Itse menin opintopsykologille ja kadun etten mennyt jo opiskelujen alussa, koska olisin säästynyt suurelta väsymiseltä ja opintojen viivästymiseltä.

Miksi näistä ei kerrota enemmän, että milloin on syytä epäillä oppimisvaikeuksia ja ettei sitä aina itse tajua? Masennus vie työkyvyn myös. Pitäisi testata uudet koulunsa aloittavat aina kunnolla.[/QUOTE]

Etkö yhtään viitsinyt lukea, mitä ap on kertonut. Hän osaa jo hommat, mutta käy silti alan koulua eli ilmeisesti tarvitsee vain muodollisen pätevyyden. Turha silloin on tuhlata aikaa tyhjänpäiväisyyksiin,
 

Yhteistyössä