Voiko yläselkä ja hartiat olla niin jumissa, että aiheuttaa närästystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Näin mä olen itse ajatellut, että siinä olisi syy ja seuraus. En tiedä onko mahdollista? Selkälihakset menee jumiin ja sitten se kipu jotenkin siirtyy etupuolelle ja polttelee ja korventaa rintalastan/-kehän kohdalta tuskaisesti..
Onko muilla tämmöstä ollut?

No mulla on ihan jumissa paikat kanssa ja närästää myös, mutta en oo osannut niitä toisiinsa yhdistää. Toisaalta noi jumit taitaa aiheuttaa kaikkea maan ja taivaan väliltä, mitä olen lukenut.

Niin ajattelin että jos tuolla syvällä selässä on paikat jumissa niin miks ei sit vois mennä rintarankakin tms jumiin..
Mun närästys on vaan sit niin paha etten selviä ilman särkylääkettä :(

Minulla ei ole närästystä vaan se tunne on pikemminkin puristava vanne, joka tuntuu siinä rintalastan alapuolella. Ehkä sitä voisi kuvailla närästykseksikin. Ei oikeastaan tee kipeää mutta tuntuu siltä kuin ei saisi henkeä ja olo on epämukava. Nukkuminen ja paikallaan olo on ihan mahdotonta ja särkylääke tosiaan tuo helpotusta samoin kuin kauratyyny. Minulla tuo tulee, kun hartiat ja selkä menee todella jumiin. Silloin noin rintsikan hakasten kohdalle muodostuu lukko nikamien väliin, joka aiheuttaa tuon tunteen. Lukon löytää helposti, kun menee peukalolla ja etusormella varovasti molemmin puolin selkärankaa. Helpointa on jos joku toinen pystyy tekemään sen sinulle. Jos jokin kohta rangasta on todella kipeä, niin siinä on lukko. Se voi parantua itsestään, minulla siihen meni noin viikko, tai sen voi käydä aukaisuttamassa. Itse käytin hoitona miehen tarjoamaa hierontaa, kauratyynyä, kuumaa suihkua ja saunaa sekä venyttelyä ja kevyttä jumppaa.

[QUOTE="Daa";28775553]Oli ihan pakko googlettaa ja kyllä aika monella on näköjään närästystä oireena lihasjumeihin.[/QUOTE]

Joo mulla on kans ollut hirveetä jumitusta JA närästystä ja itsekin joskus sitä kuukkeloin jolloin tulokseksi tuli aika paljon kokemuksia siitä, että närästää kun lihakset ovat jumissa...
Must tuntuu, että mulla myös huono ryhti laittaa närästämään..

Joo toi ryhti on varmasti osasyyllinen, siis huono ryhti. Ja kun tulee nökötettyä koneella liikaa niin yleensä siitä seuraa ensin selkäkipu joka muuttuu närästyspoltoiksi..

Yhteistyössä