voiko vihkisormusta vaihtaa???

  • Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mä oon kans miettiny samaa, vaikka ei oo kuin 6 vuotta kun mentiin naimisiin oon monesti miettiny et miten ihmeessä päädyin tollaseen sormukseen.. Olis ihana vaikka 10 vuotishääpäiväksi ostaa uus sormus ja sit jos olis joku avioliiton siunausjuttu tai jotain vastaavaa.
 
En osaa sanoa, mutta enoni on kultaseppä ja muistaa ikuisesti kun oli oulussa eräässä kultasepänliikkeessä töissä, sinne tuli iltapäivästä nuori pari ostamaan kihloja ja enoni kysyi nimet ja päivät ja sopivat että hakevat aamulla valmiit sormukset. Aamulla se sälli oli tullut yksin liikkeeseen ja kysynyt että voiko sen tytön nimen vielä vaihtaa ;)
 
Me aiotaan parin vuoden päästä ostaa kummallekin uudet sormukset. Silloin on 10-vuotishääpäivä. Ollaan vähän funtsittu, että pitäisköhän ne teettää sillain, että laittais mukaan nuo nykyiset sormukset sulatettuna ja mulle tietysti timantit nykyisestä vihkisormuksesta. En tiedä mihin päädytään, kun kummallakin on kultaiset sormukset ja nykyisin tykätään vain valkokullasta... Voi olla että menee siis kokonaan uusiksi. ;)
 
sormustin
jos itsestä tuntuu niin tottakai sen voi vaihtaa :)
joillakin on tosi tärkeää pitää nimenomaan juuri sitä joka laitettiin sormeen silloin kun vihkiminen oli, mutta kaikille se sormus ei ole merkitsevän asia siinä.

mä jouduin aikanaa ostamaan uuden kihlasormuksen kun hävitin toisen. ja sama merkitys sillä on, vaikkea alkuperäinen olekaan.
 
vieras
Ihmettelen että joku kyllästyy vihkisormukseensa.. minulle se on ainakin kallisarvoisin asia (ei toki rahallisesti, alle 200e uutena), ja se on kerännyt vuosia tunnearvoa niin etten suostuisi ikinä siitä luopumaan.
 
mii
Alkuperäinen kirjoittaja nennanen:
mä en vois vaihtaa koska se on siunattu se sormus vihkimisen yhteydessä ja mulle tosi tärkeä juttu, mutta kukin tavallaan :)
Kirkollinen siunaaminen tekee maallisesta tavarasta pyhän? Mun mielestä tämä on just sitä tekopyhyyttä, kun aletaan ylentää materiaa pyhäksi...
Toki sormus voi olla tärkeä, mutta sehän on vaan avioliiton merkki, tärkeämpihän on se avioliiton siunaaminen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja nennanen:
mä en vois vaihtaa koska se on siunattu se sormus vihkimisen yhteydessä ja mulle tosi tärkeä juttu, mutta kukin tavallaan :)
Kirkollinen siunaaminen tekee maallisesta tavarasta pyhän? Mun mielestä tämä on just sitä tekopyhyyttä, kun aletaan ylentää materiaa pyhäksi...
Toki sormus voi olla tärkeä, mutta sehän on vaan avioliiton merkki, tärkeämpihän on se avioliiton siunaaminen...
no ei mulle avioliitto ja siihen kuuluvat asiat oo tekopyhyyttä :)
sanoinki että MULLE se sormus on tärkeä, ei sen tarvi olla muille.
 
vierailija
Haluaisin kans vaihtaa sormuksen kun siihen liittyy yksi ikävä muisto... Kunhan rahatilanne antaisi myöten. Ja toisaalta en haluaisi rasittaa miestäni kertomalla että se asia vaivaa yhä jonka takia haluaisin sormuksen vaihtaa.
 

Yhteistyössä