Voiko vessan hanasta otettua vettä juoda?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oopossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Maija";28363523]Mä vaihdan tiskirätin max. kaksi kertaa viikossa.[/QUOTE]

Eihän sitä tartte vaihtaa, jos sitä vaan kohtelee hyvin. Mä vaihdan silloin, kun se vanha ei enää pysy kasassa.

Sama sääntö toimii aika kivasti ihmissuhteisiinkin.

[QUOTE="vieras";28363463]Eivät, on olemassa ns. anareobisia bakteereja, kolikkojen lika ei kyllä mitenkään liity niihin.
Kolikot ovat vaan kuivia. Useat bakteerit (ja muutkin mikro-organismit esim, homeet ja sienet ovat vaan hyvin sitkeitä) Sitten kun joku pitelee niitä kolikkoja kosteilla käsillä, bakteerit pääsevät leviämään. Kolikkojen bakteerit eivät ole anaerobisia.[/QUOTE]
Just just :D Joku fiksu taas tietää faktoja (eikä tossa selityksessä ollut muutenkaan päätä ikä häntää ;) )

Bakteerien anaerobisuus ei nyt mitenkään liity tähän eikä siihen kuivuuteenkaan. Anaerobisuus tarkoittaa sitä, että bakteeri pystyy lisääntymään vain hapettomissa olosuhteissa.

Siis pestäänhän vessan hanasta otetulla vedellä hampaatkin ja vettä joutuu silloin suuhun. Kyllä ne hirmukamalat bakteerit pääsee jo suusta tartuttamaan teidät, ei niitä tarvitse juoda.

[QUOTE="vieras";28364361]Siis pestäänhän vessan hanasta otetulla vedellä hampaatkin ja vettä joutuu silloin suuhun. Kyllä ne hirmukamalat bakteerit pääsee jo suusta tartuttamaan teidät, ei niitä tarvitse juoda.[/QUOTE]

Eikö junan vessan vedelläkin saa pestä hampaansa, mutta sen juominen ei ole suotavaa? Näin minulle on sanottu ja olen nähnyt kyltinkin jossa juominen on kielletty

[QUOTE="vieras";28363419]Minä olen juonut suoraan järvestä, kun oli helvetinmoinen krapula joskus nuorena eikä siellä mökillä ollut muuta juotavaa. Oli kevät ja järvessä lillui kyllä kaikkia leviä ja vipelsi varmaan satoja rupikonnan nutipäitä.
Järkeilin vaan, että likaisessa järvessä ei varmaan viihdy rupikonnan poikaset ja ryystin varmaan litran, siellä oli hiekkapohjakin.
Olin kyllä melkoisessa tuubassa vielä silloin aamullakin. Yritin kyllä herättää poikakaveriani ja muitakin meidän kavereita, että olisiko sillä jotain limua jossakin mutta ne ei heränneett.
Enkä muuten tullut sairaaksi.[/QUOTE]

Miksi siitä tulisi sairaaksi?! Monesti sitä järvivettä menee suuhun jo ihan uidessa. Ja mökillä tiskataan astiatkin järvivedellä, hui, siitähän pitäisi jo kuolla!

[QUOTE="A-p";28363764]Mut miksiköhän meidän vessojen hanoista tulee aina kylmempää vettä?[/QUOTE]

Tiiätkö, ihan sama mulla! Siksi otan monesti vessan hanasta, jos haluan jääkylmää vettä. Keittiön hanasta saa huljutella vettä tulemaan pitkään ennen kuin on kylmää. Joskus jaksan laittaa kannussa vettä jääkaappiin, mutta sitäpä ei siellä tietenkään ole aina silloin kun tarvii. Ikinä ei ole ollut vatsatautia tästä huolimatta. Omia caccabagteereja ovat, nou hätä.

Mua yökötyttää nämä, jotka menee lentokentän turvatarkastuksesta läpi tyhjän vesipullon kanssa, ja täyttävät sitten sen siellä yleisessä vessassa hanasta.

Entäs ihmiset, jotka joutuvat kaivamaan vähät vetensä kuraisesta maakuopasta?

Maailmassa on miljoonia ja miljoonia ihmisiä, joilla ei ole puhdasta juomavettä lainkaan käytössä. Länsimaissa huuhdellaan kermaperseiden jätökset juomavedellä viemäriin ja sinua yökötyttää vesi, jos se valutetaan pulloon vessan hanasta?

Mutta tiedätkö miltä vanhat vesiputket näyttävät? Ne kylmävesiputket, joita pitkin sinunkin, hienohelma, vetesi tulee kunnallistekniikan kautta kotiisi?

Vanha_vesiputki.jpg[IMG]

[QUOTE="sasa";28364854]Entäs ihmiset, jotka joutuvat kaivamaan vähät vetensä kuraisesta maakuopasta?

Maailmassa on miljoonia ja miljoonia ihmisiä, joilla ei ole puhdasta juomavettä lainkaan käytössä. Länsimaissa huuhdellaan kermaperseiden jätökset juomavedellä viemäriin ja sinua yökötyttää vesi, jos se valutetaan pulloon vessan hanasta?

Mutta tiedätkö miltä vanhat vesiputket näyttävät? Ne kylmävesiputket, joita pitkin sinunkin, hienohelma, vetesi tulee kunnallistekniikan kautta kotiisi?

http://www.kaiska.fi/Isot_tyomaakuvat/Vanha_vesiputki.jpg[IMG][/QUOTE]

Minusta menny jo liian pitkälle pöpöistä vauhkoominen täälä missä ei oikeasti ole vaaraa vaikka vessasta ottais. Eriasia todellakin tuola missä juodaan ties mitä ja saadaan tauteja ja matoja jne..vauvasta asti varjellaan ja desinfioidaan kaikki.

Minusta menny jo liian pitkälle pöpöistä vauhkoominen täälä missä ei oikeasti ole vaaraa vaikka vessasta ottais. Eriasia todellakin tuola missä juodaan ties mitä ja saadaan tauteja ja matoja jne..vauvasta asti varjellaan ja desinfioidaan kaikki.

Näinhän se on. Sitten on allergioita ym. vaikka muille jakaa. Kohta taitaa koko kansakunta pakko-oireisena peseskellä korppuisia käsiään koko ajan.

[QUOTE="sasa";28364854]Entäs ihmiset, jotka joutuvat kaivamaan vähät vetensä kuraisesta maakuopasta?

Vanha_vesiputki.jpg
[/QUOTE]

Jeesaan vähän.

Yhteistyössä