Antaisitko vettä tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tehdään lasten kanssa kävelyretkiä ja ruokaretkiä. Meillä aina ainakin pari juomapullollista vettä mukanaan. Näillä säillä se vesi loppuu kesken kävelyretkiä. Meidän reitillä on R-Kioski. Lähetin poika sinne, että saataisi pulloihin vettä. Poika tuli takaisin ja sanoi, ettei hänelle annettu vettä hanasta vaan sanottiin, että voi ostaa limua.

Vieressä oli baari niin sieltä sain vettä hanasta ja ilmaiseksi.

Meneekö R-Kioskeilla noin huonosto ettei sitä hanaa vettä voisi antaa?

Onhan se ymmärrettävää etteivät anna, mitä järkeä niiden olisi myydä vesipulloja siellä ollenkaan jos jakelisivat hanasta janoisille vettä ilmaiseksi? Mä tosin miettisin näillä helteillä tilanteen mukaan - jos joku on pakahtumaisillaan ja vailla rahaa, niin oisin toki antanut vettä.

minä kyllä ilkeisin käydä pyytämässä, jos olisin lasten kanssa retkellä ja vesi loppuisi. Ja jos olisin kioskinmyyjä, niin en itkisi parista pullollisesta kraanavettä vaan hennoisin antaa!

..ja mä en ole saanut baarissa ilmaiseksi vettä edes silloin, kun olen tilannut viskin ja veden. Antoivat veden pullossa ja veloittivat siitä 2e. Onpas törkeää toimintaa!

Ei kai kukaan tosissaan mene ruinaamaan ilmaista juotavaa paikasta, jossa myydään juomia?! Johan järkikin sanoo, että sellaista ei tehdä. Ottakaapa seuraavalla kerralla enemmän vettä mukaan ja ehkäpä varuilta vielä muutama kolikkokin taskunpohjalle, jos sattuu juomat loppumaan kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja hankey2:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
jos olisin kioskinmyyjä, niin en itkisi parista pullollisesta kraanavettä vaan hennoisin antaa!

mutta jos pomosi tietäisi, saisit luultavasti nuhteita hygienian ja talouspuolen takia.

kuin todennäköistä on se, että R-kioskin myyjän pomo kyylää, annetaanko sieltä hanavettä ilmaiseksi?? Ja onhan tämä nyt aika poikkeuksellista, että on tämmöiset helvetilliset helteet! Käsittääkseni myyjät on ärrällä yksin työvuorossa, joten kukas sille pomolle kertoisi?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja hankey2:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
jos olisin kioskinmyyjä, niin en itkisi parista pullollisesta kraanavettä vaan hennoisin antaa!

mutta jos pomosi tietäisi, saisit luultavasti nuhteita hygienian ja talouspuolen takia.

kuin todennäköistä on se, että R-kioskin myyjän pomo kyylää, annetaanko sieltä hanavettä ilmaiseksi?? Ja onhan tämä nyt aika poikkeuksellista, että on tämmöiset helvetilliset helteet! Käsittääkseni myyjät on ärrällä yksin työvuorossa, joten kukas sille pomolle kertoisi?

Ja entäs kun sana kiirii, että ärrällä jaetaan ilmaista vettä?? Eikös tasapuolisuuden nimissä myyjän tule jakaa ilmaista vettä ihan kaikille halukkaille? Ja mikähän on vesipullojen menekki näillä helteillä? Paljonko tulisi puljulle tappiota myymättä jääneistä vesipulloista kun myyjä jakeleekin hanasta ilmaisvedet?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikähän on vesipullojen menekki näillä helteillä? Paljonko tulisi puljulle tappiota myymättä jääneistä vesipulloista kun myyjä jakeleekin hanasta ilmaisvedet?

Hyvä pointti...

Kun mä joskus aikoinaan olin töissä kioskissa, niin mua kiellettiin antamasta vettä muille kuin maksavien asiakkaiden koirille :D. Muut saivat vetensä, jos ostivat pullon.

OHO! En arvannut että alkaa sataa paskaa niskaan vedestä.... Ja niin, te, arvoisat mammat, minä olin se joka meni baarin viiden lasten kanssa (koska en uskaltannut jättää ulos) voitte ihan vapaasti soittaa lastensuojeluun kun näette minut seuraavan kerran....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
OHO! En arvannut että alkaa sataa paskaa niskaan vedestä.... Ja niin, te, arvoisat mammat, minä olin se joka meni baarin viiden lasten kanssa (koska en uskaltannut jättää ulos) voitte ihan vapaasti soittaa lastensuojeluun kun näette minut seuraavan kerran....

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tajusin tohon "vedestä" -sanaan asti - toi loppu meni ihan täysin ohi? :D Mutta paskaa ja paskaa, toisille tietyt asiat ovat päivän selviä, toisille taasen eivät ;) Ei maar se paskaa silti ole.

Tottakai antaisin. Rahaako sitä pitäs joka käänteessä ajatella. Kuinkahan moni soittelee firman piikkiin henkilökohtaisia puheluitaan joten ei siinä pari vesipullon täyttöä tunnu. Ja joo, ois varmaan iltasanomissa ollut iso otsake "R-kioskilta ilmaista vettä" ja kansa olis jonottanut seuraavana päivänä pullojensa kanssa oven takana. Ja kyllä, olisin voinut itsekin pyytää vettä jos sellainen tilanne tulisi.

Te naiset olette aivan uskomattoman ajattelemattomia. Jättäisitte lapset helteellä nääntymään janoon. Mies antaisi aina vettä tuollaisessa tilanteessa. On pelkkää ilkeyttä olla antamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja senkin pihtarit:
Te naiset olette aivan uskomattoman ajattelemattomia. Jättäisitte lapset helteellä nääntymään janoon. Mies antaisi aina vettä tuollaisessa tilanteessa. On pelkkää ilkeyttä olla antamatta.

Toi on muuten totta. Mies ei olis ollut noin tiukkapipoinen. Eipä ainakaan hyvää mainosta nyt tullut tuolle R-kioskille. Taidan alkaa boikotoimaan ärrää.

Minua vähän kiusaa ap:n kirjoituksessa muoto: "näillä säillä se vesi loppuu aina kesken..."
Jos mie olisin omieni kanssa retkellä ja vesi loppuisi ja R-kioski olisi tiettävästi matkan varrella, mie ostaisin sitä vettä tai muuta juotavaa... ja seuraavalle retkelle varaisin enemmän juomapulloja mukaan.

Siis ihan niin ajattelen, että en mie kehtaa baaristakaan mennä ilmaiseksi pyytämään vettä janooni... saatika pulloihin, että kun lasten kanssa sattui vesi loppumaan.

Yhteistyössä