Voiko vauvanruokaan käyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä

Vieras
Herbamare kasvisliemikuutioita? Niitä missä ei ole lisättyä suolaa? Tuoteseloste menee näin: kasviöljyä*, hiivauutetta*, maltodekstriiniä*, kasviksia 2,5% (persiljaa*, sipulia*, porkkanaa*, selleriä*, purjoa*), luontaisia kasvisaromeja, sikuriuutetta*, yrttejä (valkosipulia*, liperiä*, muskottia*, kurkumaa*), happamuudensäätöaine (sitruunahappo).

Onko tuossa jotain, mikä ei käy vauvalle? Meidän vauva on nyt 9kk ja oon jotenkin huono maustamaan ruokia hälle.

Oisko muita hyviä vinkkejä (erilaisia mausteita) mitä voisin vauvan ruokaan lisätä? Nyt olen käyttänyt lähinnä yrttejä, sipulia, valkosipulia ja pippuria.

Ei tossa musta ole mitään miksi ei voisi 9kk ikäiselle antaa. Mitä mausteita (suolan lisäksi) käytät omaan ruokaasi? Kaikkea voi käyttää vauvallekin,pieninä määrinä toki. Me käytetään itse tosi paljon sipulia ja valkosipulia niin niitä olen laittanut vauvankin ruokaan aika usein.

Kyllä minä olen joskus käyttänyt. en suosittele jatkuvasti käytettäväksi, koska on muitakin mausteita millä voi maustaa. Lähempänä vuoden ikää ja sen jälkeen voi kyllä käyttää huolettomammin

[QUOTE="vieras";23009226]Hiivauute on aromivahvenne, joten en käyttäis.

Lapsen ruokaa voi maustaa esim. sipulijauhoilla, paprikajauholla, yrteillä, sitruunalla...[/QUOTE]

Mitä haittaa on aromivahventeesta?

voihoooi kuulkaa kun tietäisitte mitä 9kk ikäisille päiväkodeissa syötetään :// eineksiä, suolaa, kaikenmaailman moskaa. samaa kuin eskari ikäisille. jossain paikoissa tietty omat ruuat vauvoille, mutta monissa paikoissa ei :(

[QUOTE="leidi";23009448]voihoooi kuulkaa kun tietäisitte mitä 9kk ikäisille päiväkodeissa syötetään :// eineksiä, suolaa, kaikenmaailman moskaa. samaa kuin eskari ikäisille. jossain paikoissa tietty omat ruuat vauvoille, mutta monissa paikoissa ei :([/QUOTE]

Meinasin just kanssa tästä sanoa.. itse olen ollut töissä päiväkodissa ja myös tehnyt ruokaa sillointällöin, tosin pienimmät ei olleet enää vauva-ikäisiä. Toki eineksiä ei tuolla tarjoiltu ja mausteseokset oli valittu sieltä "paremmasta päästä".
Nykään ko. paikassa pienin taitaa olla 1,5v ja sama malli jatkuu..

Jossain päin maailmaa lapset syö pelkkää riisiä tai juo maissijauhovettä, ei se silti tarkoita että omalle pitäisi vain niitä antaa jos ruuan sisältö vähääkään kiinnostaa.

Meillä ei kauhean mausteista ruokaa syödä, käytetään pippureita, yrttejä ja nyt kun lapsi on jo isompi niin vähän chiliäkin. Ei mausteseoksia, lihaliemikuutioita tms.

Yhteistyössä