V
vieras
Vieras
kaverin vauva näytti aika keltaiselle ja siitä hänelle sanoin mutta kun eivät ole neuvolassa mitään sanoneet niin ei tuumanut mun sanomisesta mitään. Mieleeni vain tuli, että voiko siitä olla jotain haittaa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja d:siis todellakin voi. Hoitamattomana voi tulla aivovaurio. Hoidettuna vaaraton sairaus, mutta hoitamattomana vaarallinen. Keltainen vauva on kyllä muutenkin yleisvireydeltään tosi väsynyt eikä jaksa sen takia vältäämättä kovin syödäkkään. Verikokeisiin niin biliarvot selviää. Auringonvaloa paljon ja juomista myös. Bilirubiini poistuu pissun ja kakan kautta pois elimistöstä.
Alkuperäinen kirjoittaja d:siis todellakin voi. Hoitamattomana voi tulla aivovaurio. Hoidettuna vaaraton sairaus, mutta hoitamattomana vaarallinen. Keltainen vauva on kyllä muutenkin yleisvireydeltään tosi väsynyt eikä jaksa sen takia vältäämättä kovin syödäkkään. Verikokeisiin niin biliarvot selviää. Auringonvaloa paljon ja juomista myös. Bilirubiini poistuu pissun ja kakan kautta pois elimistöstä.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Etkö voi hienovaraisesti ystävällesi mainita että tarkistaisi asian neuvolasta, tutkivat varmasti kun soittaa ja kysyy.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:vauva on 6 viikkoinen. Silmän valkuaiset olivat myös kellertävät.
Alkuperäinen kirjoittaja Wursti Makkaravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja d:siis todellakin voi. Hoitamattomana voi tulla aivovaurio. Hoidettuna vaaraton sairaus, mutta hoitamattomana vaarallinen. Keltainen vauva on kyllä muutenkin yleisvireydeltään tosi väsynyt eikä jaksa sen takia vältäämättä kovin syödäkkään. Verikokeisiin niin biliarvot selviää. Auringonvaloa paljon ja juomista myös. Bilirubiini poistuu pissun ja kakan kautta pois elimistöstä.
Ei aina, meillä kuopus oli todella ärhäkkä vauva vaikka bilit oli ensimmäisenä elinpäivänään melkein verensiirtorajalla.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:. Lapsentahtinen (=tiheä) imetys on yksi parhaista keinoista laskea arvoja.
.
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:. Lapsentahtinen (=tiheä) imetys on yksi parhaista keinoista laskea arvoja.
.
Jaa. Minulla kiellettiin imetys kokonaan, kun lapsi kärsi vaikeasta keltaisuudesta.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Riippuu nyt vähän minkäikäinen.
Mutta kyllä siis kohonneista bilirubiiniarvoista voi olla paljonkin haittaa. Lapsentahtinen (=tiheä) imetys on yksi parhaista keinoista laskea arvoja.
Mä olin tosin keltainen koko vauvaikäni ja vaikka kuinka mitattiin arvoja, ei ollu mitään häikkää :wave: Että joskus lapsen ihonväri voi olla vähän kellertävä ihan muuten vaa.
Mielummin useammin kuin 3h, paitsi jos on valossa niin sitten se 3h.Alkuperäinen kirjoittaja --:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Riippuu nyt vähän minkäikäinen.
Mutta kyllä siis kohonneista bilirubiiniarvoista voi olla paljonkin haittaa. Lapsentahtinen (=tiheä) imetys on yksi parhaista keinoista laskea arvoja.
Mä olin tosin keltainen koko vauvaikäni ja vaikka kuinka mitattiin arvoja, ei ollu mitään häikkää :wave: Että joskus lapsen ihonväri voi olla vähän kellertävä ihan muuten vaa.
Ei mitään LAPSENTAHTISTA imetystä!! Vähintään kolmen tunnin välein syöttöjä.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Riippuu nyt vähän minkäikäinen.
Alkuperäinen kirjoittaja Wursti Makkaravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:. Lapsentahtinen (=tiheä) imetys on yksi parhaista keinoista laskea arvoja.
.
Jaa. Minulla kiellettiin imetys kokonaan, kun lapsi kärsi vaikeasta keltaisuudesta.
Miksi?
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Sanoivat vaan, että äidinmaito ei ole siinä tilanteessa parasta, ei kuulemma laske bilit, jos imettää.
Ei ole ainoa tapaus, tiedän näitä monia.
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja Wursti Makkaravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:. Lapsentahtinen (=tiheä) imetys on yksi parhaista keinoista laskea arvoja.
.
Miksi?
Sanoivat vaan, että äidinmaito ei ole siinä tilanteessa parasta, ei kuulemma laske bilit, jos imettää.
Ei ole ainoa tapaus, tiedän näitä monia.
Alkuperäinen kirjoittaja Wursti Makkaravarvas:Mielummin useammin kuin 3h, paitsi jos on valossa niin sitten se 3h.Alkuperäinen kirjoittaja --:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Riippuu nyt vähän minkäikäinen.
Ei mitään LAPSENTAHTISTA imetystä!! Vähintään kolmen tunnin välein syöttöjä.
Alkuperäinen kirjoittaja f:siis hä? Jos on valohoidossa meidänn vauvaa on syötetty pullosta ( että varpilla saa nestettä ) 2 tunnin välein. Eli jos on valossa nestettä haihtuu iholta enemmän ja silloin tarvitsee nestettäkin useammin