Voiko vauvan keltaisuudesta olla jotain haittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei kuusviikkosen bilien kuulu enää olla koholla, se on vastasyntyneisyysajan juttu ku korkea hemoglobiini tasaantuu ja hajoamistuotteena bilirubiini poistuu ekan viikon aikana. eli pitäs mennä lääkärin jos kuusviikkonen kellertää.

meillä tyttö isompana,eli 5kk-1v kellersi kun syötiin niin paljon porkkanaa kun akkergisena oli muuten niukat ruokavaliot, mut ei se noin pienellä ole syynä...

Alkuperäinen kirjoittaja Wursti Makkaravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Sanoivat vaan, että äidinmaito ei ole siinä tilanteessa parasta, ei kuulemma laske bilit, jos imettää.
Ei ole ainoa tapaus, tiedän näitä monia.

Mulle taas sanottiin että imetys on parasta siinä, tietty syöttöpunnituksilla että saa tarpeeksi maitoa.

kolme keltaista vauvaa, joita valohoidolla hoidettiin sairaalassa. Minulle suositeltiin lisämaidon antamista eli tuttelia pullosta imetyksen lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
siis hä? Jos on valohoidossa meidänn vauvaa on syötetty pullosta ( että varpilla saa nestettä ) 2 tunnin välein. Eli jos on valossa nestettä haihtuu iholta enemmän ja silloin tarvitsee nestettäkin useammin

No riippuu varmaan sairaalasta. Meillä molemmat on syötetty 3h välein ja kuopuksella oli muistaakseni 40ml kerralla ainakin. Ekaks aina imetin ja loput pullosta, syöttöpunnitukset siis aina otettiin. :)

Niin, sehän riippuu siitä paljonko sitä valoa saa. Onko intervallihoidossa, tuplavalossa jne...mutta ihan siis pelkkä logiigga riittää tähän että jos on valossa, maitoa pitää saada enemmän kuin normitilassa

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Sanoivat vaan, että äidinmaito ei ole siinä tilanteessa parasta, ei kuulemma laske bilit, jos imettää.
Ei ole ainoa tapaus, tiedän näitä monia.

Mulle taas sanottiin että imetys on parasta siinä, tietty syöttöpunnituksilla että saa tarpeeksi maitoa.

kolme keltaista vauvaa, joita valohoidolla hoidettiin sairaalassa. Minulle suositeltiin lisämaidon antamista eli tuttelia pullosta imetyksen lisäksi.

No niin meilläkin niin kauan että saivat tarpeeksi rinnasta.

Keltaisuudesta voi aiheutua erilaisia terveysongelmia, monia on täällä jo mainittukin. Haluaisin vaan tuoda esille että se voi aiheuttaa myös kuulo-ongelmia, meidän tytöllä on tällainen tapaus. Hänen bilirubiiniarvot olivat yli 300 ja joutui olemaan pari päivää lamppujen alla keskolassa.

meillä kaikki mun lapset on ollut tosi keltaisia eikä ne ole jaksanut yksikään juoda rinnasta juuri mitään kun on ollut niin väsy valohoidosta ja keltaisuudesta. Kävin lypsämässä aina maidon kaappiin ja se annettiin pullosta. Rintaruokinnasta ei olisi tullut mitään. Intervallihoidossa kun oli aikaa niin yritin aina imettää ja sit pullosta loput. Kun keltaisuus voitettiin niin imetyskin alkoi pelittää:)

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Niin, sehän riippuu siitä paljonko sitä valoa saa. Onko intervallihoidossa, tuplavalossa jne...mutta ihan siis pelkkä logiigga riittää tähän että jos on valossa, maitoa pitää saada enemmän kuin normitilassa

Tuli muuten just mieleen että sen takia meillä ainakin oli 3h välit koska siellä valossa on hyvä olla paljon. Meillä vauva oli 4 lampun alla alkuun, puolisen vuorokautta muistaakseni ja sitten muuteltiin yhden ja kahden välillä. Ja vauva olisi siis syönyt varmaan useamminkin tai ainakin ollut sylissä.

Yhteistyössä