voiko vauvan 3kk ottaa saunaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja satu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en kyllä ottaisi. Ja siis en myöskään ymmärrä että miksi ihmeessä se 3kk ikäinen pitäisi sinne saunaan ottaa mukaan?? jos vielä täältä tarttee tulla kysymään että voiko ottaa.. voi luoja mitä porukkaa :laugh:

onpa hauskaa?? ei mulla ja miehellä ole muuten mahista käydä saunassa ku ottaa vauva mukaa. Asutaa kerrostalossa ja saunavuoro on lauantaina klo 19.00, vai pitäiskö jättää vaavi yksin kotii??

Sitterissä tai kaukalossa suihkutiloissa sen aikaa.

Itse asiassa sitterissä, saunan lattialla... eikä me tytöt kauaa siellä saunan puolella olla.

No siis ihan löylyyn en kyllä vauvaa veisi, mut saunaan voi kyl viedä kylpemään. Meillä on molemmat kakrut saunotettu ihan pikkusintistä saakka, nuorempi viime kesänä parin kuukauden ikäisenä mökin puilla lämmitettävässä - amme tai pesuvati vaan lauteille ja vauva sinne polskimaan. Molemmat mukulat suorastaan rakastavat saunomista. Kaksivuotias tykkää jo miesten kanssa käydä kevyissä löylyissäkin.

kyllä voi viedä, hetkeksi eikä tietenkään kovaan löylyyn. meilläkin saunavuoro ja käydään miehen kanssa vuronperään ja vikalle kerralle poika tullut mukaan noin 4kk lähtien. saunan jälkeen annetaan vettä ja yleensä saunassakin istuu tissi suussa.
mun mielestä ihan hyväkin totuttaa pikkuhiljaa saunaan, koska se kuitenkin on aika jännä paikka ja saattaa myöhemmin pelottaa.
tee niinkuin parhaaksi katsot, täällä riittää aina näitä jeesustelijoita. jotka noudattaa kaikkia sääntöjä pilkulleen ja unohtavat sen että nekin muuttuvat jatkuvasti.
ja vi

Miksi joidenkin pitää aina "vastustaa" yleisiä tutkittuun tietoon perustuvia suosituksia. Koska suositus on ettei alle 1v kanssa saunaan niin kyllä meillä näitä kutakuinkin noudatetaan. Aina on näissä sauna keskusteluissa, joku sanomassa et vietiin eikä mitää tullut, mutta entä jos tuleekin? Yhden kirjoittajan esimerkki on oikein opettava.

Miksi joidenkin pitää aina "vastustaa" yleisiä tutkittuun tietoon perustuvia suosituksia. Koska suositus on ettei alle 1v kanssa saunaan niin kyllä meillä näitä kutakuinkin noudatetaan. Aina on näissä sauna keskusteluissa, joku sanomassa et vietiin eikä mitää tullut, mutta entä jos tuleekin? Yhden kirjoittajan esimerkki on oikein opettava.

Suositus on suositus ei kielto

No mä vein kolmeviikosen lämpöseen saunaan pesulle kun oltiin talvella mökillä. Juu ehkä parempi ois ollut viedä kylmään rantasaunaan.

ehkä se ei ole vastustamista vaan terveen maalaisjärjen käyttöä? toki suositukset on hyviä, mutta eikö niitä voi soveltaa omaan elämään sopivaksi. nykyään on hirveästi kaikkia suosituksia jne. ja siltikin allergiat yms. kasvussa, ehkä liiallinen rajoittaminen ja varjelu ei olekaan niin hyväksi?
mutta kukin tavallaan, ei pitäisi tuomita muita:)

No en todellakaan veisi! Toi lämmönsäätelyjuttu on ihan totta!!! Mä en edes tiennyt että joku vie alle vuoden ikäisiä saunaan. Miksi se pitää sinne ottaa mukaan?!? Ettekö voi saunoa vaikka sillon kun vauva nukkuu?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No en todellakaan veisi! Toi lämmönsäätelyjuttu on ihan totta!!! Mä en edes tiennyt että joku vie alle vuoden ikäisiä saunaan. Miksi se pitää sinne ottaa mukaan?!? Ettekö voi saunoa vaikka sillon kun vauva nukkuu?

Meillä siksi että sauna on kellarissa ja siellä on kylmä, pesulla on pakko kumminkin käydä.

Meilla on ollut 3 kuinen saunassa mukana, tuo oli tosin kylpyamparissa lillumassa. Selitys arkipaivainen...muuton ei tartte saunoa, kun noita mukuloita on riittavasti.
Ekan kanssa voi olla hysteerinen ja noudattaa kaikkia ohjeita ja suosituksia, sen jalkeen on vaan luovittava.

Mein ipana kävi kaksi viikkoisena ekan kerran. Pikkupikku hetken oli alalauteella kylvyn jälkeen.

Vastoin tätä vuoden iän sääntöä myös vauvauinnissa suositeltiin, että mene vaan saunaan imettämään sit uinnin jälkeen. Alotettin kun ipana oli 5kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Meillä siksi että sauna on kellarissa ja siellä on kylmä, pesulla on pakko kumminkin käydä.

No toki ymmärrän peseytymisen, mutta käsitin että nyt on kyse saunomisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

No toki ymmärrän peseytymisen, mutta käsitin että nyt on kyse saunomisesta.

No ihan lauteilla siellä ollaan, löylyä ei tietystikään heitetä.

niin pieni ensimmäisen kerran saunassa etten uskalla edes sanoa... Alin laude, vähän aikaa kosteassa lämmössä isin jaloilla köllimässä (aika paljon pidemmät jalat kuin äidillä...). Ja kovin näytti nauttivan. Vatsassa ollessa kuitenkin lämpö enemmän kuin "maailmassa".

Yhteistyössä