voiko vauvaa missään tilanteessa jättää itkemään

Kimalainen: Kyllä mä ymmärrän jos tulee tosiaan semmonen tunne,että kohta napsahtaa niin siinä tapauksessa on parempi jättää vauva yksin. :hug:
Ja tuo on ihan totta,että vauvaa voi välillä jopa vihata.On minustakin tuntunu monesti yöllä,että tekis mieli jättää vauva huutamaan ja painua ite toiseen huoneeseen nukkumaan jne..
Ja muutaman kerran oon jättänyt vauvan yksin pariks minuutiks,että käyn kasaamassa itteni.
 
olen minäkin jättänyt lapsen hetkeksi huutamaan ja käynyt haukkaamassa raitista ilmaa ja laskemassa 10..ja välillä se itku ärsyttääkin mutta pääosin lapsi on minusta ihana ja tiedän ettei hän tahalleen huuda.meillä ainakin yleensä aina on löytynyt syy miksi huutaa.hampaa,korvat,maha tai "halipula"
 
Soitin perheneuvolaan,jossa sanottiin että on niin kiirettä että ei ole antaa aikoja ollenkaan. Neuvottiin odottamaan seuraavaa neuvolakäyntiä, jossa voisi asiasta jutella ja tarvittaessa sieltä saada lähetteen perheneuvolaan. (sillä käynnillä terveydenhoitajan tarkoitus tehdä tuo 6-8vk ikätarkastus, kun lääkäripulan takia lääkäri ei sitä täällä jouda tekemään, punnita ja mitata vauva ja jutella mahdollisesti tuosta imetysasiasta.) Saattaa jäädä aika vähän aikaa keskustella tuosta miehen tilanteesta. Toinen vaihtoehto oli että jos tilanne akutisoituu niin soittaa sosiaalihuoltoon. Ei olla siis ihan ainoita, jotka perheneuvolan keskusteluapua haluaisi. Alkoi tuntua että kyllä me pärjätään sitten ilmankin.
 

Yhteistyössä