Voiko vanhassa talossa olla pahaa?

• Viestiketjun aloittaja asuja
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vanhoissa tuntee:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On täällä ollut henkimaailman juttujakin, mutta tuntuu että seinät ovat keränneet
itseensä tässä talossa tapahtuneita negatiivisia asioita.
Tuntuu välillä niin raskaalta ja masentavalta, mutta kun menen ulos, olo
on toisenlainen.
Tunnen jopa ihan synkkää energiaa eräissä paikoissa taloa.
Juuri noin.
Niin, olen vain oppinut huomaamaan nämä energiat,
Talon vanhan puolen eteisen nurkassa tuntuu "pimeä kohta",
synkkä kohta.
Ja se sopis yhteen sen kanssa kuinka kamalia asioita on joskus ollut...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Monet luulee, että aina muuttamalla johonkin alkaa elämä muuttumaan paremmaksi. Mutta ei se mene niin, jos mikään muu ihmisessä ei muutu koskaan. Vanhat huonot jutut seuraa ja uusia huonoja juttuja tulee myös lisää.
Se on totta, itsestään ja tunteistaan ei pääse eroon muuttamalla.
Tunteet ja vanhat asiat pitää käsitellä,

On täällä ollut henkimaailman juttujakin, mutta tuntuu että seinät ovat keränneet
on toisenlainen.
Juuri noin.
synkkä kohta.
jos niissä kohissa on oikeesti ollun jotain pahaa niin kyllä sen vaistoo :/
sellainen ihminen ainakin joka aistii muutenkin henkimaailma juttuja.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
kenelle ne ikävät tapahtumat talossa on tapahtuneet? Tottakai talossa tuntuu raskaalta, jos muistat kaikkea ikävää mitä siellä on tapahtunut. Minäkään en voisi asua omassa lapsuudenkodissani, vaikka paikka onkin kovin viehättävä.
Minulle on tapahtunut, mutta myös äidilleni, ja sisaruksilleni.
En ennen tajunnutkaan tätä kuinka raskaalta tuntuu.
En tarkoita omia tunteita, vaan tätä tuntumaa täällä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
on toisenlainen.
Juuri noin.
synkkä kohta.
jos niissä kohissa on oikeesti ollun jotain pahaa niin kyllä sen vaistoo :/
sellainen ihminen ainakin joka aistii muutenkin henkimaailma juttuja.
Kyllä, olen herkkä ihminen ja vasta viime vuosina olen huomannut nämä
"taitoni". Myös henkimaailman puolelle.
Se "pimeä" nurkka tosiaan tuntuu synkältä, synkkyyden keskukselta.

..
Sinä erottelet tunteet ja tuntumat toisistaan. Oikeastaan ymmärrän ihan hyvin. Itse ajattelen niin, että joku paikka hyvin alitajuisella tavalla apeuttaa. Siis niin, ettei siitä olotilasta saa oikein tunteeksi asti kiinni. Ehkä kannattaa kummassakin tapauksessa miettiä, miten käytännön toimilla voisi siihen vaikuttaa, ettei olisi jossakin paikassa niin raskas olo. Minulla se on ratkaistu niin, että vietän enemmän aikaa muualla tai sitten yritän luoda ikävään taloon uusia parempia tunnelmia.

Mutta voisiko mielikuvitus tehdä ns tepposet? Ei ehkä ap; n tapauksessa, koska hänelle talossa on kai tapahtunut jotain pahaa, mutta muille "talojen pelkääjille"? Itse asun vanhassa, -51 rakennetussa puutalossa, ja kt:n jälkeen mun on ollut HYVIN vaikea sopeutua tänne. Minä väliin jopa pelkään, olen tuntevinani väristyksiä, pidän valoja päällä ja sitten sätin itseäni hölmöksi.. Täällä EI ole tapahtunut tietääkseni mitään ns pahaa, mutta jotenkin tämä vanha talo ja nämä talon äänet, ullakot ja kellari.... hui. Silti minä pidän tästä talosta, tämä vaan jotenkin on niin.... en edes tiedä mikä.

Ap:lle; ehkä taloissa on tapahtunut pahoja, mutta minä EN usko, että on olemassa ns pahoja taloja. Tarttuuko talossa tapahtunut paha taloon, vai niiden ihmisten mieliin, jotka muuttaa siihen taloon, sillä useinhän "näillä" taloilla on jo maine? Sillä eikö se, mitä kovimmin ajattelemme/pelkäämme juurikin seuraa meitä? Vanha puutalo, tarinoineen, ihmisen mielikuvituksineen, tarjoaa hyvän kasvialustan pelolle. Ja ihminen jotenkin luonnostaa kavahtaa pimeitä ullakoita/kellareita.... Sen minä oon antanut selitykseksi tälle lievälle kammolleni tätä puutaloani kohtaan. Älkää vaan muuttako sitä B)

Vastaukseni siihen aikaisempaan: sinulla on hyvä vaisto. Mitähän siellä talossa
on tapahtunut? 40 vuoteen mahtuu paljon. Ehkä saat vielä selville?
sinä vaiheessa kun nuo paikat löyty ni olin aika :eek: mut tätä on suvussa mummolla on vaistoa paljonkin ja äitillä hiukan.
mä aattelin et uskaltautuisin joku päivä tässä tien varrella olevaan taloon.siinä asuu tosi vanha mies ja kuulema tietää paljonkin tästä talosta.en vaan ole vielä uskaltautunut mennä:ashamed:

ap
Lapseni isänäidin puutalossa asuva mummu puhui aikoinaan siihen tyyliin että
siellä joku kulkee(henki). Tai useampi.
Muuten siellä oli hyvä olla, mitään "pimeitä" nurkkia ei ollut.
Tuntuu ihan mielenkiintoiselta tuo asuttamasi puutalo, ehkä ne väristykset kertoo
jostain?

ap
Lainaustoiminto ei nyt toimi.. sanoisin että elämä on syvempää kun on nää vaistot,
lapseni on kans pikku oraakkeli.
Kannattas varmaan kerätä rohkeutta ja jututtaa tätä miestä, vaikka vähän kerrallaan.
Joskus kun aikaa on mennyt, sitä miettii miksi ei kysellyt asioita vanhoilta silloin
kun he olivat vielä hengissä, siis tällä puolella.

Lapseni isänäidin puutalossa asuva mummu puhui aikoinaan siihen tyyliin että
siellä joku kulkee(henki). Tai useampi.
Muuten siellä oli hyvä olla, mitään "pimeitä" nurkkia ei ollut.
Tuntuu ihan mielenkiintoiselta tuo asuttamasi puutalo, ehkä ne väristykset kertoo
jostain?
Juu, täällä ei ole ns pimeitä nurkkia. Joskus tuntuu kuin joku kulkisi/seisoisi takanani.... Tuntuu kait ihan pimeeltä, mutta siltä se vaan tuntuu. Ei ole pahoja väristyksiä, mutta kun tarkoin ajattelee, niin ihan kuin olis jotain seurana... Mulla EI oo ikinä tuntunut tältä missään muualla. Tämä ei ole ns paha/pimeä talo, mutta kuin jotain kerrottavanaan silti.... Eipä oikein uskalla miettiä.... Tää on niin pieni ja hempeen värinenkin tää talo... Kt ei "puhutellut" mua, tää "puhuttelee", ja se ei oo pelkästään mukavaa. Ja kun näistä ei ees sais ääneen sanoa, joku luulee, että itsellä viiraa.

ap
Joo, ei muakaan krstalot kutsu, päinvastoin. Ehkä joskus asun puutalossa, jossa hyvä henki,
Ei tuossa mitään outoa ole vaikka kerrot tuntemuksiasi. Vaikka eihän niitä kylillä
huudella. Jos siellä on joitain henkiä?
Ei siellä mitään pahaa ole. Itsestäni on joskus tuntunut jopa mukavalta kun
aikoinaan kävin naapurin puutalossa ja siellä vaistosin hyviä henkiä.

äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja asuja:
Mitä mieltä ootte; voiko vanhassa talossa olla pahaa tunnetta?
Itse tunnen raskasta oloa, ikäänkuin tarttuneena kiinni tähän taloon.
Olen miettinyt tätä asiaa.
Homekämppä.

Voit kuvitella kuinka raskas on minun oloni homeallergikkona ja astmaatikkona kun joskus oikein kunnon vanhaan homepesään eksyn.

Ei ole henkimaailman juttuja muutoin kuin että henki ei kulje, ei todellakaan, Limaa puskee, yskittää ja silmissä pimenee hapenpuutteen vuoksi!

Yhteistyössä