Voiko vanhassa talossa olla pahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asuja

Vieras
Mitä mieltä ootte; voiko vanhassa talossa olla pahaa tunnetta?
Itse tunnen raskasta oloa, ikäänkuin tarttuneena kiinni tähän taloon.
Olen miettinyt tätä asiaa.

mutta joidenki mielestä esim. kodin siunaaminen, jos ootte kristittyjä, niin auttaa vaikkei oliskaan mitään uskovaisia, mutta tunnelma muuttuu kuulemma vaikkeivät olisi uskoneet ollenkaan että auttaa.

On täällä ollut henkimaailman juttujakin, mutta tuntuu että seinät ovat keränneet
itseensä tässä talossa tapahtuneita negatiivisia asioita.
Tuntuu välillä niin raskaalta ja masentavalta, mutta kun menen ulos, olo
on toisenlainen.
Tunnen jopa ihan synkkää energiaa eräissä paikoissa taloa.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
No EI voi olla. Taloihin ei jää mitään, mutta omassa päässä ne tunteet on. Niitäkin pitää ajatella.

Ai että taloihin ei jää mitään? Miksi sitten veljeni talossa tuntuu aivan erilaiselta?
Tosin se talo ei niin vanha kuin tämä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On täällä ollut henkimaailman juttujakin, mutta tuntuu että seinät ovat keränneet
on toisenlainen.

papin pitäisi siunata se talo.jotain pahaa ilmeisesti sattunu tai kiukkunen henki :/ meillä onneks tapahtuu hyvässä sovussa kaikkea paitsi silloin kun remontoidaan.
mä oon miehelle sanonu että oon vaistonnu tässä vanhan mummon ja miehen ja nyt muutama päivä sitte juttelin entisen asukkaan kanssa ni sellanen pariskunta tässä on asunu :o

Minusta ei välttämättä moiset kuulu pelkästään vanhoihin taloihin ja paikkoihin, vaan voi olla myös uudemmissa taloissa. Joissaki paikoissa vain tulee 'ahistavampi' olo kuin toisissa. Ja jotkut ihmiset ovat myös herkempiä kuin toiset tuntemaan 'henkiä' ympärillään. Henkimaailman juttuja joita on hankala selitellä...

Alkuperäinen kirjoittaja vanhoissa tuntee:
Vanhoissa taloissa juuri voi olla. Kuolleita ja sielut jääneet. Voihan niitä nykyään olla uudemmissakin.

Tunnen kyllä muuallakin, mutta useimmiten tuntuu jopa ihan hyvältä.
Esim. mun mummula, 1800-luvulta.
Ja kerran kävin yhtä kurssia vanhassa talossa, siellä tuntui hyvä.

Ap: siihen voi olla monta syytä. Ehkä et viihdy talossasi, koska joko se on fyysisesti epäviihtyisämpi tai sitten sinulla liittyy siihen oman elämäsi kautta huonoja tunteita. Usein jonkun toisen talossa oleileminen on virkistävää, koska pääsee eroon omista päässäpyörivistä ajatuksistaan hetkeksi eroon. Minulla myös niin.

Monet luulee, että aina muuttamalla johonkin alkaa elämä muuttumaan paremmaksi. Mutta ei se mene niin, jos mikään muu ihmisessä ei muutu koskaan. Vanhat huonot jutut seuraa ja uusia huonoja juttuja tulee myös lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
on toisenlainen.

papin pitäisi siunata se talo.jotain pahaa ilmeisesti sattunu tai kiukkunen henki :/ meillä onneks tapahtuu hyvässä sovussa kaikkea paitsi silloin kun remontoidaan.
mä oon miehelle sanonu että oon vaistonnu tässä vanhan mummon ja miehen ja nyt muutama päivä sitte juttelin entisen asukkaan kanssa ni sellanen pariskunta tässä on asunu :o

Tiedän talon tapahtumat, tai siis muistan. Kun tää on mun lapsuudenkoti.
Kiukkuista henkeä ei pitäis olla, isäni on pyörähtänyt joskus(siis kilistellyt
sitä sun tätä).
Remonttia on tehty, tuolla yhdessä huoneessa ei tunnu pahaa tunnetta,
varmaan sen takia kun remonttia siellä tehty.
Vaistoan kyllä paljon itsekin.
Olis kyllä jännä kierrellä eri taloja ja tunnustella miltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ap: siihen voi olla monta syytä. Ehkä et viihdy talossasi, koska joko se on fyysisesti epäviihtyisämpi tai sitten sinulla liittyy siihen oman elämäsi kautta huonoja tunteita. Usein jonkun toisen talossa oleileminen on virkistävää, koska pääsee eroon omista päässäpyörivistä ajatuksistaan hetkeksi eroon. Minulla myös niin.

Joo, ei tämä kauhean viihtyisä ole. Tarkoitin sitä että talo on imenyt
itseensä ikävien tapahtumien energioita, Täällä on raskas energia, vaikka
muuten on kiva olla puutalossa.

on toisenlainen.

Juuri noin.

Alkuperäinen kirjoittaja vanhoissa tuntee:
Vanhoissa taloissa juuri voi olla. Kuolleita ja sielut jääneet. Voihan niitä nykyään olla uudemmissakin.

Tunnen kyllä muuallakin, mutta useimmiten tuntuu jopa ihan hyvältä.
Esim. mun mummula, 1800-luvulta.
Ja kerran kävin yhtä kurssia vanhassa talossa, siellä tuntui hyvä.

Eiväthän ne pahaa tekään, sen vain tuntee.

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
on toisenlainen.

Tiedän talon tapahtumat, tai siis muistan. Kun tää on mun lapsuudenkoti.
Kiukkuista henkeä ei pitäis olla, isäni on pyörähtänyt joskus(siis kilistellyt
sitä sun tätä).
Remonttia on tehty, tuolla yhdessä huoneessa ei tunnu pahaa tunnetta,
varmaan sen takia kun remonttia siellä tehty.
Vaistoan kyllä paljon itsekin.
Olis kyllä jännä kierrellä eri taloja ja tunnustella miltä tuntuu.

mä oon saanu nyt osan selville mutta vielä puuttuu sellainen 40v..tää on 110v talo..
tässä on kaks paikkaa missä en mielellään ole ni vintin pääty ja portaiden yläpää,sen verta selvinny et tulipalo tässä on ollu tiedä liittyykö siihen jotenki noi portaat :/
mä oon monesti nähny unia että täällä on toinen huone ja siellä on ikkuna ja ovi sinne..
nyt sitte siivosin vintin sen toisen päädyn missä oli entisen asukkaan kamoja ni sieltä löyty ovi mikä oli teljetty ja ikkuna mikä oli poistettu käytöstä ja seinää eli se on ollu huone joskus...ja tuo on se pääty mihin en mielellään mene joku siinä karmii :/

kenelle ne ikävät tapahtumat talossa on tapahtuneet? Tottakai talossa tuntuu raskaalta, jos muistat kaikkea ikävää mitä siellä on tapahtunut. Minäkään en voisi asua omassa lapsuudenkodissani, vaikka paikka onkin kovin viehättävä.

Yhteistyössä