Voiko vaihdevuodet alkaa alle 40v?

kvnfk
Ne voi alkaa vaikka kaksikymppisenä, koska osa kärsii ennenaikaisista vaihdevuosista.

Tutkituta ihmeessä hormoonisi. Verikokeella saat selville oletko vaihdevuosissa. Onko sulla muita oireita? Mun mielestä joskus kaupattiin ihan kotona tehtävää vaihdevuositestiäkin...
 
Rollolainen
no mullla alkaa olla vaihdevuosioireita jo ja koko vaihdevuosi aika siine että kuukautiset lopuvat kokonaan kestää NOin 10 vuotta. oeln ymmärtänyt niin että ne joilla kuukautiset ovat lakaneet myöhemmin, myös saavat aiemmin kyseisiä oireita.
mulla alkaa ola jo yöhikoilua, muutenkin hikoilen kuin pieni porsas, jatkuvaa ärtyineisyyttä ( kaikkia siat vituttaa) unihäiriöitä, kukautisvuotonen määrä vaihtelee, väillä tiulee vähän josksu vuotaa kuin seula, väklillä vuodot kestävät via 3 päivää, joskus viikon
 
Non compos mentis
Suosittelen menemään heti lääkäriin, jos kierto menee epäsäännölliseksi. Olen käsittänyt, että alkavalle ennenaikaiselle menopaussille voi vielä tehdä jotain?
 
"vieras"
Mulla tuo tilanne, että kuukautiset katosivat. Voi kuulemma johtua myös stressistä, laihduttamisesta tai kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Sain lääkkeeksi terolutit. Ja koska en aio hankkiutua raskaaksi, myös ehkäisypillerit.
 

Yhteistyössä