Voiko ulosotto viedä rahaa mun ja miehen yhteiseltä tililtä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velkainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Velkainen

Vieras
Mulla siis ulosotossa velkaa ja joka kuukausi otetaan palkasta. Mulla ja miehellä on yhteisenä tilinä mun toinen pankkitili jossa mä olen tilinomistaja ja miehellä on tiliin käyttöoikeus. Tuolta tililtä maksamme kaikki asumiseen liittyvät kulut.

Aloin miettiä, että jos tilille joskus pääsisi kertymään rahaa enemmän kuin mun suojaosuus niin ottaisiko ulosotto sieltä omansa pois. Tilillä olevat rahat on kuitenkin puoliksi miehen.

Mietin, että pitäisikö mies laittaa toiseksi tilinomistajaksi. Vaikuttaisiko se jotenkin asiaan, että sieltä ei voitaisi viedä mitään? Koska eihän mies kuitenkaan ole ulosottoon velkaa eikä hän ole velvollinen maksamaan mun velkoja.

Nyt tilille ei ole isoja summia päässyt kertymään kun omakotitalon vuokra yms. vie kuitenkin rahaa ihan kiitettävästi. Nyt tilillä on n.350€.

No miksette laita tiliä miehen nimiin ja sulle vain käyttöoikeus jos sellaista välttämättä tarviit, voithan sä verkkopankista siirtää aina omalle tilillesi. Näin me tehtäis :)

[QUOTE="a p";30709060]Mutta jos myös mies olisi tilinomistaja niin ei kai silloin voi viedä?[/QUOTE]

Voi toki, ellei teillä sitten ole osoittaa että miehesi on tehnyt ne kaikki talletukset etkä sinä.

Yhteistyössä