Voiko uhmaikä tulla jo reilu 1-vuotiaalle vai mitä tämä oikein on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivo iskee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivo iskee

Vieras
Poika 1v 1kk on alkanut osoittautua erittäin voimakastahtoiseksi. Jos hän ei saa haluamaansa, alkaa huuto ja kiukuttelu, joka kestää vaikka tunteja. Mikään ei oikein auta, paitsi jos hän sitten saa sen haluamansa (myönnettäköön, että joskus on tullut niin tehtyä.). Voiko uhmaikä alkaa jo näin aikaisin, vai onko poika vaan luonteeltaan todella haastava??

Kiitos vastanneille. Täytyy yrittää keksiä harhautuksia. Tähän mennessä ei ole oikein vielä löytynyt mitään korvaavaa toimintaa. Huh, jos tätä jatkuu kovin kauan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastanneille. Täytyy yrittää keksiä harhautuksia. Tähän mennessä ei ole oikein vielä löytynyt mitään korvaavaa toimintaa. Huh, jos tätä jatkuu kovin kauan.

En haluaisi pelotella, mutta meillä jatkuu nyt kolmatta vuotta (poika 4 v ).....!

Jep, voi alkaa! Ja voi olla ihan kauheeta. Mun vinkki on että valitset vaan tarkkaan taistelusi.
Meillä esim. lapsi just kun oli ton reilu 1 halusi aina repiä lehtikoria ja mun mies aina taisteli asiasta (tuloksetta, tuli vaan huutoa ja vihaista mieltä), kun taas minä "järkeilin" asian näin, että tuotuskin on asia mikä kauan muutenkaan kestää (ajattelin ettei se olisi enää ongelma esim 18 vuotiaana ;) )ja kieltämällä vaan tuntui haluavan repiä lisää. Jätin siis asian sikseen ja korjasin vaan aina lehdet, tätä kautta kesti pari kuukautta ja nykyään ei sitä lehdet kiinnosta. Sitten taas toisaalta asiat mitkä on oikeasti tärkeitä ja ehkä jopa vaarallisia niissä en antanut periksi tietenkään. Näin vaan ne taistelut pysyy kohtuudessa.

Koita jaksaa!

Yhteistyössä