V
vierailija
Vieras
En ihmettele, vaikkei ap saa vakkaripaikkaa.Jankkaat ja jankkaat, vaikka toiset yrittää perustella sulle selvää asiaa. En minäkään palkkais noin ymmärtämätöntä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ihan vain vinkkinä, että ei ap nyt ole tässä ketjussa vaan mä joka olen ollut samassa tilanteessa.En ihmettele, vaikkei ap saa vakkaripaikkaa.Jankkaat ja jankkaat, vaikka toiset yrittää perustella sulle selvää asiaa. En minäkään palkkais noin ymmärtämätöntä.
Joo mutta tässä myös mitataan se työntekijän tyhmyys! Kun itse suostuu näihin 0 sopimuksiin! Te-toimisto näihin ei voi pakottaa. Itse suostut! Ja työnantaja kiittää kun olet käytettävissä! Siis tämähän on vain normaalia keikkatyötä, tosin etujen kanssa (esim työterveys, työnantajan työsuhde-edut jne.).Tässä on hyvin selvitetty hoitoalan todellisuutta. Kyllä meilläkin on huomattavasti paremmassa ja turvatummassa asemassa ne jotka saavat kuukausipalkkaa koska heillä on aina täydet työtunnit. Lisäksi on kertynyt lomapäiviä jotka saa pitää lomakautena eikä sille työnantaja voi mitään.
Kun ei ole lomapäiviä niin ei ole lomaa eikä palkatonta haluta antaa. Asun pienehköllä paikkakunnalla jossa ei ole turhan paljon työpaikkoja eikä työpaikkaa niin vain vaihdeta.
Ei ole. Näinkin voidaan sopia.Sehän olisi väärin jos ei sopimuksen/työjakson jälkeen lomia maksettaisi pois.
Niin ajatella, että myös nollasopparilla olevat haluaisivat joskus lomaakin. Tehdään kuukausia kokopäiväisesti työtä ja työvuorot ovat ihan suunniteltuja, mutta lomapäiviä ei ole toisin kuin niillä jotka eivät ole nollasopparilla. Mitä v*tun väliä vaikka onkin keikkatyötä (mikä on typerä nimitys jos työtä on kuitenkin koko ajan suunnitellusti kokopäiväisesti) koska kyllä pitäisi olla oikeus työntekijällä itse päättää maksetaanko lomapäivät rahana vai kertyykö ne. Siinä olisi yksi tarpeellinen muutos hoitoalalle jos halutaan, että alalle löytyy vielä työntekijöitä ja opiskelijoita.Joo mutta tässä myös mitataan se työntekijän tyhmyys! Kun itse suostuu näihin 0 sopimuksiin! Te-toimisto näihin ei voi pakottaa. Itse suostut! Ja työnantaja kiittää kun olet käytettävissä! Siis tämähän on vain normaalia keikkatyötä, tosin etujen kanssa (esim työterveys, työnantajan työsuhde-edut jne.).
Ja varsinkin jos on pieni kunta! Niin ei niitä tulijoitakaan niin vaan ole! Ja pienellä paikkakunnalla kärsii työnantajan maine. Ja pienellä paikkakunnalla voi vaikuttaa myös kunnan kautta minkälaiselta eettiseltä toimijalta palvelu ostetaan.
Hoitoalalla 0 sopimus on keikkatyötä!! Sitä on tehty aina ja ikuisesti! Mutta ei sitä ennen kukaa keikkaa tekevä ole hourinut niin pahasti että on kuvitellut saavansa keikkalaisena palkallista vapaata! Huhhei sentään!ja nyt teitä on jo kaks siinä!
![]()
Niin ja sitten mahdollisesti olla työtön? No sitten olisi toki "palkallista" lomaa liiton rahoilla.Jos kokee 0 sopimukset epäreiluiksi, niin sit pitää olla selkärankaa olla suostumatta niihin.
Niin ajatella, että myös nollasopparilla olevat haluaisivat joskus lomaakin. Tehdään kuukausia kokopäiväisesti työtä ja työvuorot ovat ihan suunniteltuja, mutta lomapäiviä ei ole toisin kuin niillä jotka eivät ole nollasopparilla. Mitä v*tun väliä vaikka onkin keikkatyötä (mikä on typerä nimitys jos työtä on kuitenkin koko ajan suunnitellusti kokopäiväisesti) koska kyllä pitäisi olla oikeus työntekijällä itse päättää maksetaanko lomapäivät rahana vai kertyykö ne. Siinä olisi yksi tarpeellinen muutos hoitoalalle jos halutaan, että alalle löytyy vielä työntekijöitä ja opiskelijoita.
Oikeasti haistakaa p*ska vi*un k*sipäät. Toivottavasti olette itse vastaavassa tilanteessa joskus. Katsotaan sitten kuinka suu pannaan kun ei olekaan lomaa. Se on niin helvetin hyvä arvostella kun itsellä on täydet lomat, vakituinen työpaikka jne. Pää pois p*rseestä tollot.
P.S. Mulla kertyy nykyään lomat. En silti ole id*ootti besserwisser joka ei näe oman napansa ulkopuolelle.
P.P.S Mä ja ap ei olla ainoita joiden mielestä kyseinen systeemi on suoraan sieltä mihin aurinko ei paista.
Oletko aina noin lammas?Kyllä me ymmärretään mitä 0-sopimukset tarkoittaa. Hyvä että nyt sinäkin ymmärrät.
Koita sinä nyt "vertaisena" saada seuraavana ap:kin ymmärtämään.
Tällä hetkellä tämä kaikki on laillista. Ja tulee olemaankin laillista ainakin niin kauan kunnes joku haastaa työnantajan oikeuteen. Mutta tätä ennakkotapausta odotellessa...
Sä esität niin fiksua, mutta silti et tajua yksinkertaisia asioita.Kerrohan, miten nuo lomat järjestettäisiin. Loma-aikahan kuuluisi työsopimuksen piiriin. Eli kun olisit tehnyt määräaikaisen kokopäiväisen työsopimuksen kahdesta kuukaudesta, kirjoitettaisiin tuo loma työssäoloajan jatkoksi, esim. sopimus 1.8.- 4.10,, josta siis työssä 1.8.-30.9. ja lomalla 1.-4.10. (lomaa kertyy alle vuoden työsuhteista 2 päivää/kk). Loma-aikaa ei voisi siirtää. Mitä tekisit, jos sinulle tarjottaisiin uutta työsopimusta 1.10.-31.12.?
Nollasopparilla sinuun sovelletaan tätä: "Jos työntekijä työskentelee alle 35 tuntia kuukaudessa, hänelle ei kerry vuosilomaa, mutta hänellä on oikeus saada vapaaksi kaksi arkipäivää jokaiselta työkuukaudelta. Näiltä päiviltä työntekijä saa lomakorvausta."
Miten niin sovelletaan tuota kun on kuitenkin ollut täydet tunnit koko ajan vaikka on ollut ns.nollasopparilla?!?Nollasopparilla sinuun sovelletaan tätä: "Jos työntekijä työskentelee alle 35 tuntia kuukaudessa, hänelle ei kerry vuosilomaa, mutta hänellä on oikeus saada vapaaksi kaksi arkipäivää jokaiselta työkuukaudelta. Näiltä päiviltä työntekijä saa lomakorvausta."
Ei nämä eräät tollot tuota silti tajua. Vittuillaan vaan, että pidä palkatonta kun toinen kyselee oikeuksiensa perään. Se on tosiaan niin helppo huudella kun itsellä lomapäivät kertyy normaalisti. Ei ymmärretä mitä voi muilla olla.Lukekaa tuolta kohta 4, etenkin viimeinen lause.
https://www.tehylehti.fi/fi/tyoelama/pirullinen-nollasopimus-tiesitko-nama-kuusi-faktaa
Sä esität niin fiksua, mutta silti et tajua yksinkertaisia asioita.
Kun mä olin ns.nollasopimuksella niin mun työt jatkui yhtäjaksoisesti ja kun sopimus päättyi niin tehtiin heti uusi. Nyt olen kuukausipalkalla ja olen sitä ainakin toukokuuhun asti. Eli nyt mulla kertyy lomaa, mutta sitä olisi voinut kertyä enemmän jos se olisi kertynyt myös nollasopparilla. Töitä kun on kyllä ensi kesänäkin tuossa paikassa. Väkeä on jäämässä eläkkeelle ja on tulossa opintovapaita joten töitä on kyllä.
Jos on sopimus 1.8-30.9, mutta uusi sopimus alkaa 1.10 niin lomaa ei tuolloin pidettäisi vaan se kertyisi seuraavaa kesää varten. Eihän sitä kesken lomankertymiskauden lomia pidetä vaan vasta seuraavana kesänä jos työt kerran jatkuu. Jos työt ei olisi jatkunut 30.9 jälkeen, niin sitten lomapäivät olisi maksettu pois eikä niin, että joka palkan yhteydessä.
Ei olisi mikään vaikea homma antaa myös nollasopparilla olevien loman kertyä. Jos soppari loppuu, niin sitten maksetaan lomat vasta silloin pois. Miksi ei voisi tehdä noin? Miksi ne pitää maksaa joka palkan yhteydessä eikä anneta edes mahdollisuutta kerryttää lomapäiviä jos on suuri mahdollisuus, että työt jatkuu pidempään?
Äly hoi älä jätä. Jos on hyvissä ajoissa tiedossa, että työt jatkuu 1.10 niin silloin voi antaa lomien kertyä eikä makseta pois ensimmäisen loman loputtua. Näin toimitaan monessa paikass kun kerran työt jatkuu.Työnantajan on pakko noudattaa lakia. Et ymmärrä, että jos työsopimus koskee väliä 18.-30.9., ei siitä kertyviä lomapäiviä voi pitää tulevaisuudessa aikana, jolloin ehkä olet työnantajan palveluksessa. Loman on tapahduttava työsopimuksessa sovitun työajan sisällä. Pätkätyötä tekevälle lomankertymiskausi on työpätkän kausi ja loma maksetaan sen lopussa käytännössä aina rahana, voit toki yrittää saada työjakson loppuun muutamaa lomapäivää (jonka seuraksena menetät seuraavan työjakson koska et lomailijana voi aloittaa heti)
Ei tietenkään kerrySekin vielä, että palkattoman loman aikana ei välttämättä kerry lomaa.
Sä esität niin fiksua, mutta silti et tajua yksinkertaisia asioita.
Kun mä olin ns.nollasopimuksella niin mun työt jatkui yhtäjaksoisesti ja kun sopimus päättyi niin tehtiin heti uusi. Nyt olen kuukausipalkalla ja olen sitä ainakin toukokuuhun asti. Eli nyt mulla kertyy lomaa, mutta sitä olisi voinut kertyä enemmän jos se olisi kertynyt myös nollasopparilla. Töitä kun on kyllä ensi kesänäkin tuossa paikassa. Väkeä on jäämässä eläkkeelle ja on tulossa opintovapaita joten töitä on kyllä.
Jos on sopimus 1.8-30.9, mutta uusi sopimus alkaa 1.10 niin lomaa ei tuolloin pidettäisi vaan se kertyisi seuraavaa kesää varten. Eihän sitä kesken lomankertymiskauden lomia pidetä vaan vasta seuraavana kesänä jos työt kerran jatkuu. Jos työt ei olisi jatkunut 30.9 jälkeen, niin sitten lomapäivät olisi maksettu pois eikä niin, että joka palkan yhteydessä.
Ei olisi mikään vaikea homma antaa myös nollasopparilla olevien loman kertyä. Jos soppari loppuu, niin sitten maksetaan lomat vasta silloin pois. Miksi ei voisi tehdä noin? Miksi ne pitää maksaa joka palkan yhteydessä eikä anneta edes mahdollisuutta kerryttää lomapäiviä jos on suuri mahdollisuus, että työt jatkuu pidempään?
jokaisen palkan yhteydessä eikä lomaa näin ollen kerry lainkaan?
On aika hemmetin epäreilua jos joutuu tekemään useamman vuoden töitä niin ettei lomaa ole ollenkaan. Kun jos on tuolla firmassa tuntipalkalla ja ns. nollasopparilla niin lomapäivät ei kerry vaan ne maksetaan pois. Kuukausipalkalla olevilla on aina sama tuntimäärä ja lomapäivät kertyvät.
Älkää sönköttäkö palkattomasta. Ei ole varaa sellaiseen enkä halua palkatonta vaan ihan oikean palkallisen kesäloman!
Mitä ihmettä sä oikein selität? Miksi ei olisi varaa? Tajuatko, että palkaton on palkaton ja on täysin eri asia kuin palkka.Miten sulla sitten olisi varaa saada normaalia kuukausipalkkaa?
Hahmotathan, että vakituisena työntekijänä sun normaali kuukausipalkka vähenisi verrattuna nykyiseen palkkaasi. Eli nyt saat kuukausipalkan+lomarahat. Vakituisena saisit vain kuukausipalkan. Miten sulla silloin olisi varaa elää?
Etkö sä ymmärrä, että vakkareita voi olla esim. äitiyslomalla ja heidän tilalleen palkataan SIJAINEN ei vakituinen työntekijä. Tällöin voi olla esim. 9kk sijaisuus kuukausipalkalla eikä siinä ole mitään ihmeellistä.Niin niin niin. Miksi miksi miksi. Tämäpä se on se mitä ratakiskon vääntäjä ei ymmärrä. Työnantajapuolta pidetään "niiiiiin mukavana ja hyvänä(!!)" Ja ihana esimies lässyttämällään saa ratakiskonkin luulemaan että on korvaamaton jne. Mutta todellisuudessahan tämä on höpönhöpöä. Täytyy muistaa, että lähtökohtaisesti työntekijä palkataan aina suoraa vakituiseksi. Ihan oikeesti!! Mutta kun ei ymmärretä, halutaan olla tyhmiä, niin iloitaan kun saadaan muutaman kuukauden "kuukausipalkkainen työsopimus", eikä ymmärretä että TÄMÄKIN on täysin työntekijän oikeuksien POLKEMISTA kun työn tarve on kuitenkin jatkuvaa.
Mutta niin. Ehkä tämä todellakin osoittaa sen, että jos oli kolmekymppinen ihminen ei halua ymmärtää perusasioita työelämästä, niin voi myös miettiä että ehkä on ihan ymmärrettävää ettei sitä omaa vakipaikkaa ole vielä löytynyt.![]()