Kyllä pääsee. Ja niin pääsee monella muullakin alalla.
Nuo nollatuntisopparit ovat erittäin hyviä niille, joille tilanne sopii ja jotka sitä haluavat, mutta sellaisille, jotka haluaisivat tehdä täysipäiväistä jatkuvaa työtä, ne eivät todellakaan ole mikään optimiratkaisu, mutta monesti se ainoa mahdollinen. Ja kuten sanoin, nämä tulevat tulevaisuudessa lisääntymään huomattavasti.
Ne tulevat lisääntymään vain jos sallitaan. Hoitoalalla ei ole työnantajalla mitään perusteita käyttää vuodesta toiseen koko ajan keikkalaisia. Mutta totta kai työnantaja käyttää, jos työntekijä ei muuta halua.
Mitä tämä sitten tarkoittaa? Se ei tarkoita sitä että tullaan kaksplussalle kitisemään että onko nyt reilua ettei mulla ole kesälomaa tai säännöllistä kuukausipalkkaa. No ei ole reilua ei jos kesälomaa haluat tai säännölliset tulot. Mutta kukaan täällä kaksplussalla ei näitä "sulle" tule järjestämään. Ei varsinkaan jos itse on halunnut tällaisen 0-sopimuksen. 0-sopimukset on oikein hyviä niille jotka niitä haluaa tehdä.
Mutta on koko alan ja kaikkien työntekijöiden etu, ettei näihin sopimuksiin suostuta VUODESTA TOISEEN JOS kuitenkin halutaan muuta! Silloin ihan oikeasti Kaksplussan sijaan ollaan yhteydessä liittoon, tuodaan toiminta kunnan tietoon (suurin osa näistä työnantajista on kunnan ostopalveluita, eikä kunta halua työntekijöiden väärinkäyttöä, koska he maksavat hyvin ja eettisesti järjestetystä yritystoiminnasta), ja tarvittaessa jollakin täytyy olla rohkeutta liiton kanssa riitauttaa työsopimus. Tämä myös edellyttää, että työntekijä tuo työnantajalle tiedoksi sen, että työntekijä myös itse haluaisi toimen (ja ratakiskolle taas sivuhuomautus, että ei ne pitkät sijaisuudet ja määräaikaisuudetkaan ole sitä mitä tavoitellaan).
Enkä todellakaan pysty edes käsittää miten koko työpaikalla ei ole luottamusmiestä

aivan järjetöntä työntekijäpuolelta

Siinä ei voi muuta todeta kuin että kyllä on työnantaja järjestäny hyvin asiansa

näin toimii työnantaja, jonka sallitaan näin toimia.
Ja ottakaa nyt huomioon, että työnantaja voi vallan hyvin myös valita töihin nimenomaan tommosia hitusen ymmärtämättömiä ihmisiä, jotka antavat monta vuotta tämän toiminnan jatkua ja vielä kiittävät työnantajaa kun saavat tilalle muutaman kuukauden "pitkän" määräaikaisuuden

. Uuu jee