Voiko työkkäriin ilmoittautua puhelimitse..?

  • Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti
työtön
Eli pitäisi maanantaina ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ja laittaa päiväraha paperit (liiton ) vetämään. Voiko sen tehdä puhelimitse, kun en mitenkään pääse työkkäriin maanantaina..?? Olen ollut työttömänä aikaisemminkin, ja silloin kävin paikanpäällä, viime kesänä. Nyt olen töissä ollut elokuusta alkaen, mutta työsuhde päättyi tänään.

Kiitos paljon, jos jollain on fakta tietoa!:)
 
Kyllä se taitaa olla niin että paikanpäällä pitää käydä ilmottautumassa.Mä tosin kerran soitin kun unohdin ihan tyystin että ois pitännyt sinä päivänä pitännyt käydä ilmottautumassa,soitin johonkin valtakunnalliseen numeroon ja sanoin että pääsi unohtumaan kun oli niin paljon kaikkea muuta. Laittoi siitä ilmoituksen että olin sentään soittanut mutta seuraavana päivänä mun piti sitten käydä ihan henk.koht omassa työkkärissä.

Ja voithan sä tietysti käydä ilmottautumassa siellä vaikka ens perjantaina mutta työkkärit alkaa sitten juosta vasta siitä päivästä kun olet siellä käynnyt henkilökohtaisesti. Eli sulta jäis sitten koko ens viikko pois.
 
ap
Kiitos vastanneille! Löysinkin tiedon myös työkkärin sivuilta, eli kyllä, pitää mennä paikanpäälle. Menen siis ens pe, kun palataan reissusta.. Viis päiväähän siinä menetän, mutta en vain omaan työkkäriin pääse ennen sitä..:(
 
vieras
Ensimmäinen ilmoittautuminen täytynee tehdä ihan paikanpäällä, koska silloin tarkastetaan tutkinto- ja työtodistukset. Sen jälkeen ainakin minä olen selvinnyt ihan puhelinsoitoilla, eli ilmoittautunut vain että täällä ollaan. Olen tosin osa-aikaisesti töissä ja usein ilmoittautumispäivät osuu tietenkin työajalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastanneille! Löysinkin tiedon myös työkkärin sivuilta, eli kyllä, pitää mennä paikanpäälle. Menen siis ens pe, kun palataan reissusta.. Viis päiväähän siinä menetän, mutta en vain omaan työkkäriin pääse ennen sitä..:(
Kannattaa sun nyt ainakin soittaa sinne valtakunnalliseen työkkärin numeroon ja ilmoittaa että olet reissussa ensi viikon ja et pääse millään ilmottautumaan heti maanantaina. Jos siellä on reilu täti niin laittaa sinne ilmoituksen tästä asiasta. Multa ne ei sitä yhtä päivää vähentäneet kun soitin sinne ja sanoi vielä että hyvä kun soitit. Sitä numeroa en nyt kyllä muista.
 
Ilmoittaudu netissä!
Siellä on ohjeena että netti-ilmoittautumisen jälkeen on 5 tai 7 vrk aikaa käydä paikan päällä näyttämässä työtodistus. Itse en aina ole saanut heti todistusta joten siirtävät kyllä aikaa.

Muista kuitenkin ottaa jokin yhteys heti maanantaina, joko netti tai puhelin!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Eli sinunko ensimmäinen työttömyyspäivä olisi maanantaina ja et mene työkkäriin kun vasta perjantaina, no siitäpä rapsahtaa karenssia mitä ilmeisemmin, ellen ihan väärässä ole.
No eihän nyt tollaisesta karenssia anneta! Mutta työttömyyskorvauksia maksetaan luonnollisestikin vasta siitä päivästä lähtien, kun on ollut työttömänä työnhakijana kortistossa. Se on eri asia kuin karenssi.
 

Yhteistyössä