Voiko turvakotiin mennä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meni kuppi nurin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meni kuppi nurin

Vieras
Miehellä on kokoajan paheneva alkoholi ongelma ja viime yönä mulla meni lopullisesti kuppi nurin: nyt on valittava joko perhe taoi alko.
Asiasta on väännetty niin useasti, että jotta tässä päästäis eteenpäin, opitäis tehdä jotain nyt heti. Voidaank0o me siis muksujen kanssa mennä turvakotiin kysymään neuvoa käytännön asioiden eteenpäin viemisessä vai käsketäänkö sieltä hotelliin ja maanantaina soittaa jollekin terapeutille, kun ei kerran ole näkyviä fyysisiä vammoja ja ite vellä pystyy hakemaan apua?
Mä kun olen hyvin pitkälti tähän asti jokapaikassa saanu törmänny tohon "et sä mitään apua tarvi kun viellä pystyt sitä hakemaan, ihan kunnossa olet" ajatteluun...
Viimeyönä soitin 4 poliisit, kun oois tarvinnu päästä nukkumaan -ja sen mies esti ihan fyysisiä voimakeinoja käyttäen- poliisit soitti puolentunnin päästä onko pakko tulla ja kuudelta uudestaan ja lopultakaan ne ei tullu. Eikä tämä ollu eka kerta kun niin kävi, eli haluaisin senkin asian jotenkin eteenpäin viedä ja saada poliisit vastuuseen tuosta käyttäytymisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:
Sinne voi aina mennä oli syy mikä tahansa.Ja tottakai menette jos susta siltä tuntuu :hug:

Mä olen joskus parisen vuotta sitten vaan soittanu sinne vään vastaavassa tilanteessa ja saanu vastaukseksi, että kunnalta ei saa maksusitoumusta, jos ei ole välitöntä fyysisen väkivallan uhkaa kotona juuri nyt. Käskettiin mennä hotelliin yöksi ja hakea apua muualta kunhan tulee arki...

Soita sinne ja kerro tilanteesi niin tiedät miten toimia. Mä varmaan tossa tilanteessa pistäisin miehen ulos! Eli soittasin poliisit hakemaan miehen ja pyytäisin lähestymiskiellon. Ei sun tarvii luopua asnnosta vaan häiritsevän ihmisen on mentävä pois.

Ja tuolta ne ilmoittaa myös poliisille joten niillekkin se asia sitten kuuluu ja ei voi vain antaa olla.Ja ainakin meillä sinne kyllä otetaan kuka vain eikä kehoiteta menemään hotelliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Riksu:
Soita sinne ja kerro tilanteesi niin tiedät miten toimia. Mä varmaan tossa tilanteessa pistäisin miehen ulos! Eli soittasin poliisit hakemaan miehen ja pyytäisin lähestymiskiellon. Ei sun tarvii luopua asnnosta vaan häiritsevän ihmisen on mentävä pois.

Niinpä mäkin luulin, mutta tosiaan kun ne poliisit ei edes tule! Ne soittaa montakertaa, että onko ihan pakko ja sit lopulta kun miehen mölyä ei taustalta enää kuulu, ne sanoo että tilannehan on jo ohi, ei meidän enää kannata sinne lähteä. Täältä on noin 45 min. matka lähimmälle poliisiasemalle.
Ne sanoo, etä koska asunto on yhteinen, heillä ei ole valtuuksia viedä miestä pois kotoaan!

Mulla vähän vastaava tilanne eli mies alkoholisoitunut. Kaljaa tissuttelee päivittäin ja ajokuntoinen ei ole juuri koskaan. Henkisesti osaa olla tosi rasittava ja paskamainen, onneksi ei kuitenkaan fyysisesti käy käsiksi kuin harvoin. Ei siis sellainen varsinainen rähisijätyyppi joka mättää muijalle turpaan kun vähänkin on ottanut. En tiedä, jostain kun vaan sais voimia lähteä, huoh. Jaksamisia vaan ap:lle, melkeinpä samassa veneessä ollaan.

No, mä nyt kuitenkin tädstä lähden kattomaan, kuin käy, ennen kun toi ukko herää.
Nyt se on toimittava, kun on tarpeeksi kyrsiintyny ja tavallaan viellä tilanne päällä. Muuten käy taas niinkun aina ennekin, et sitä uskoo, että se ei enää juo koptona. Vaan kun se on jo sovittu niin monesti, ettei kotona juoda ja aina se vaan pääsee yllättämään...Meillä kun tuo ei tissuttele, vaan vetää noin kerran viikosaa perskännit. Tuskin muo edes tissuttelu haittais, tai mistä sitä tietää... Mut kohtalotoveri, tsemppiä sullekkin! Ei kai siinä muu auta, kun ottaa itseään niskasta kiinni ja vaatia apua, ei sitä kukaan kotiin tule tuomaan!

miksi ette lasten kanssa lähde pois sieltä ? Munkin mielestä on turhaa lähteä viemään omassa kodissaan asuvaa miestä sen vuoksi että juo. En tosin tiedä käykö fyysisesti käsiksi, mutta silloinhan luulisi jo teidän pakenevan ITSE. Jos sitten ole luonteeltasi turpaanottavaa vaimoa (nainen joka itsekkin on syypää ja antaa miehelle ärsytys läväreitä jne. ja lopuksi mies ja nainen hakkaa toinen toistaan > mies vahvempana tekee suuremmat vammat)

Muuttakaa pois, voihan mies auttaa teitä muutossa jos kykenee.

No meillä ainakin osittain mun lähtemiseen vaikuttaa se että tiedän että miehellä vakavaa masennusta taustalla (mutta ei suostu itse hakemaan apua) niin tulee itselle olo että "rotat jättää uppoavan laivan".

Yhteistyössä