Voiko tunteet palata toista kohtaan jos ne ovat kerran hävinneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehellä ei oo enää tunteita mua kohtaa. Minä rakastan edelleen häntä. Mitetin mitä tässä pitäisi tehtä. Lähte pois lasten kanssa vai jäädä odottamaan jos hän vaikka löytäisi ne tunteet minua kohtaan. Kun jostain syystä hän vielä nukkuu samassa sängyssä kanssani ja asuu samassa talossa. Vai lähdenkö sitten kun hän pyytää eroa?

Jää vielä odottamaan. Mulla katos tunteet lähes kokonaan pariksi vuodeksi, mutta kun perheemme koki kohtalaisen järkytyksen tässä muutaman kuukausi sitten, elämää alkoi ajatella taas toisella tavalla ja huomasin, että onhan niitä tunteita vielä. Olin vaan jotenkin tukahduttanut ne, en ollut edes jaksanut yrittää. Nyt meillä menee paremmin kuin moneen, moneen vuoteen.

Kyllähän se varmaan on aika tavallista, että ei aina samalla tavalla ole tunteiden paloa. Anna miehellesi aikaa, yritä tuoda esiin niitä asioita joissa teillä ennen tunteet leiskui. Jossain luki kerran, että pitkän liiton salaisuus oli se, että antoi toisen rakastua aina itseensä uudelleen. Ja sit tietty, jos ei auta, niin turha väkisin on yhdessä olla kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No tuota. Mä en usko, että kerran syntyneet tunteet voisi ikinä kokonaan kadota neutraaleiksi.

Näin mäkin uskon. Siihenhän perustuu sekin ilmiö, että vaikka puoliso kohtelisi miten huonosti, niin suhteesta on vaikea lähteä, vaikka järki käskee juosta. Ja vaikka toista kuinka vihaisi, niin siellä jossain on kuitenkin muisto siitä, kun kaikki oli vielä hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo harmaana:
No tuota. Mä en usko, että kerran syntyneet tunteet voisi ikinä kokonaan kadota neutraaleiksi.

Näin mäkin uskon. Siihenhän perustuu sekin ilmiö, että vaikka puoliso kohtelisi miten huonosti, niin suhteesta on vaikea lähteä, vaikka järki käskee juosta. Ja vaikka toista kuinka vihaisi, niin siellä jossain on kuitenkin muisto siitä, kun kaikki oli vielä hyvin.

Se suunnaton vihakin on joku tunne. Ihminen, joka ei ole ollut rakas, ei voi ikinä herättää niin paljon vihaa, kuin sellainen, jota on oikein kovasti rakastanut.

Rakastua ei voi uudelleen, mutta tottakai suhteen voi saada toimivaksi ja voi rakastaa ja kunnioittaa kumppaniaan. Se vaatii molempien tahtoa. Monet nuoret ja nuoret aikuiset eivät tunnu käsittävän, että se huuma ei jatku hautaan saakka. Siinä vaiheessa kun palavia tunteita ei enää ole tulee monelle parille ongelmia. Tunteet kuitenkin laimenee tai tasoittuu kaikissa suhteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rakastua ei voi uudelleen, mutta tottakai suhteen voi saada toimivaksi ja voi rakastaa ja kunnioittaa kumppaniaan. Se vaatii molempien tahtoa. Monet nuoret ja nuoret aikuiset eivät tunnu käsittävän, että se huuma ei jatku hautaan saakka. Siinä vaiheessa kun palavia tunteita ei enää ole tulee monelle parille ongelmia. Tunteet kuitenkin laimenee tai tasoittuu kaikissa suhteissa.

Kyllä mun mielestä voi rakastua sen sata kertaa ainakin.

Ehkä sinä et ole rakastunut koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tässä tapuksessa mies ei vihaa mua vaan ei vaan enää välitä. Hänestä ei tunnu miltään kun mulla on paha mieli kun mua ei rakasteta.

:hug: Hm. En osaa sanoa, mutta onkohan hän masentunut?

Ei se ainakaan siltä näytä ja tunnu, mutta koskaanhan ei voi olla varma.

Kyllä minäkin olen rakastunut omaan mieheeni tosi monta kertaa. Kun on 22 vuotta oltu yhdessä, ei se todellakaan ole tunteiden leiskuntaa ollut joka päivä.

:D Olen minä rakastunut, monta kertaa. En toki aina samaan henkilöön.

tässä tapuksessa mies ei vihaa mua vaan ei vaan enää välitä. Hänestä ei tunnu miltään kun mulla on paha mieli kun mua ei rakasteta.

:hug: Hm. En osaa sanoa, mutta onkohan hän masentunut?

Ei se ainakaan siltä näytä ja tunnu, mutta koskaanhan ei voi olla varma.

Voi että, paha mieli sun puolesta. :hug:

Minä en lähde tappelemaan tuosta mahdollisuudesta rakastua samaan henkilöön uudelleen asiasta. Totuus on kuitenkin, että solu-, hormoni yms. tasolla, se ole mahdollista. Rakastuminen vaatii myös tietynlaiset ulkoiset puitteet. Rakastuminen ja rakastaminen on kaksi eri asiaa.

En mäkään usko. Ja se että parisuhteissa tunteet laimenee, sanotaan, niin se ei tarkoita sitä ettei rakastaisi toista vaan sitä ettei se alun rakastumishuuma ole enää samanlaista pitkässä juoksussa.

Jos ei voi sanoa että rakastaa niin se on kyllä ihan eri asia kuin joku mikä kuuluu pitkään liittoon. S eon vakava paikka.

Uskomatonta, miten joku kävi tän just saman asian viisi vuotta sitten. Mitenköhän kävi?
Meillä on aivan sama juttu, mies ilmoiti, että halua erottaa, ei tunne enää mitään, sano, ettäon jo myöhäistä korjata suhde ja ettei jaksa enää. Mutta asu vielä kotona, nukutaan samas sängyssä. Ei anna koskea itseensä, tosin muutaman kerran.oli seksiäkin, toki mun aloitteasta, ja hänelle tuli aina seksin jälkeen huonompi olo. Pari viikkoa lomaa vielä jäljellä, sitten ilmeisesti mietitään mitä tehdään (eli lähinnä eron käytännön asioita). Miten saan miehen tunteet palamaaaaaan, miten?

Uskomatonta, miten joku kävi tän just saman asian viisi vuotta sitten. Mitenköhän kävi?
Meillä on aivan sama juttu, mies ilmoiti, että halua erottaa, ei tunne enää mitään, sano, ettäon jo myöhäistä korjata suhde ja ettei jaksa enää. Mutta asu vielä kotona, nukutaan samas sängyssä. Ei anna koskea itseensä, tosin muutaman kerran.oli seksiäkin, toki mun aloitteasta, ja hänelle tuli aina seksin jälkeen huonompi olo. Pari viikkoa lomaa vielä jäljellä, sitten ilmeisesti mietitään mitä tehdään (eli lähinnä eron käytännön asioita). Miten saan miehen tunteet palamaaaaaan, miten?

Et mitenkään. Kyse ei edes ole siitä, että miehen tunteet sinua kohtaan olisivat nyt muuttuneet, vaan siitä, että hän pettää ja hänellä on jo uusi nainen.

No niin aivot voi suojautua, eli tarpeeksi monta pettymystä, tarpeeksi iso yksikin pettymys voi tehdä sen että tunteet katoaa. Tai jos toista ei ajattele ollenkaan vaan keskittyy kaikkeen muuhun ollaan paikalla mutta ei oikeasti läsnä=ei pidetä huolta suhteesta.

Mutta tottahan toki tunteet voi palata. Minulla on hävinnyt 2 kertaa tunteet miestä kohtaan ja palannut 2 kertaa. Miehellä on hävinnyt kerran ja palannut kerran.

- oltiin asumuserossa vuos miehen tahdosta, joka päivä kerroin hänelle että rakastan, autoin taloudellisesti. Kosketin aina kun voin

Sit sain hänet juttelee ns.ammattilaisen kanssa ja sen jälkeen mies ei eneen ollut niin kylmä. 4kerran jälkeen oli seksiä vuoden tauon jälkeen 5 kerran jälkeen vietti 99% aikansa mun ja perheen kanssa vuosi asuttu saman katon alla tuon jälkeen ❤

Sepä se, kun hän ei suostu puhumaan ammattilaisille, eikä oikeastaan edes mulle, aaaah, oikein suututtaa se. Taidan ehdota hänelle muuttamista pois, kun hän 'kysy mitä tehdään'. se on vaan niin vaikeata, mitenselittää pienille lapsille ja sukulaisille...Ja tärkeintä miten saan sen 'tyhmän lukon' auki, jos hän ei puhuuuuu!?

...luin kyllä nyt uudenkin aloituksen... Mut pakko kommentoida tähän vanhaan viestiin, että tämä on ihan väärä luulo. Meinaa on tutkittu vanhoja pareja, jotka ovat olleet koko ikänsä yhdessä, ja heillä on todettu olevan ja aivoissa syttyvän edelleen ihan se sama reaktio puolison nähdessään mikä nuorilla pareillakin..

Eikä siihen tarvita edes mitää tutkimuksiakaan todisteeksi.. Riittää kun on läsnä vanhan parin elämässä, niin sen pilkkeen ja välittämisen näkee sokeakin.

Yhteistyössä