Voiko tosiaan onnistua vielä neljäskin kuukausi niin ettei ulosotto ole huomannut mun aloittaneen työt

  • Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"Yh-äiti"
Soitin palkanlaskijalle ja kysyin paljonko palkkaa tulee. Kun kertoi summan niin tajusin, että ei ole ulosotto vieläkään huomannut että olen aloittanut työt kesäkuun alussa.

Aion kyllä maksaa velkani, mutta päätin jo töitä aloittaessani etten ilmoita siitä mitään vaan annan ulosoton huomata asian itse. Haluan edes muutaman kuukauden elää vähä paremmin monen vuoden kituuttamisen jälkeen ennen kuin aloitan uuden kituuttamisen kun maksan ulosottoon velkojani.

Ihan turha tulla mua haukkumaan ja huutamaan miksi en maksa velkojani koska aion ne maksaa, sitä on turha teidän miettiä eikä ole mitenkään pois teiltä etten ole heti aloittanut velan maksua. Eikä tarvitse tulla väittämään, että ulosotto vie sitten isomman osan kun saa asiasta tietää koska eivät voi viedä niin ettei jää suojaosuutta.

Nyt saan tuolla palkalla ostettua lapsille joululahjat eikä tarvitse ennen joulua miettiä mistä rahat lahjoihin kun rahaa tulee vähemmän käteen.
 
"mii"
[QUOTE="Yh-äiti";29035205]Soitin palkanlaskijalle ja kysyin paljonko palkkaa tulee. Kun kertoi summan niin tajusin, että ei ole ulosotto vieläkään huomannut että olen aloittanut työt kesäkuun alussa.

Aion kyllä maksaa velkani, mutta päätin jo töitä aloittaessani etten ilmoita siitä mitään vaan annan ulosoton huomata asian itse. Haluan edes muutaman kuukauden elää vähä paremmin monen vuoden kituuttamisen jälkeen ennen kuin aloitan uuden kituuttamisen kun maksan ulosottoon velkojani.

Ihan turha tulla mua haukkumaan ja huutamaan miksi en maksa velkojani koska aion ne maksaa, sitä on turha teidän miettiä eikä ole mitenkään pois teiltä etten ole heti aloittanut velan maksua. Eikä tarvitse tulla väittämään, että ulosotto vie sitten isomman osan kun saa asiasta tietää koska eivät voi viedä niin ettei jää suojaosuutta.

Nyt saan tuolla palkalla ostettua lapsille joululahjat eikä tarvitse ennen joulua miettiä mistä rahat lahjoihin kun rahaa tulee vähemmän käteen.[/QUOTE]

voi mennä vaikka puol vuottakin, se riippuu miten ne siellä uo:ssa seuraa verottajan kautta näitä palkanmaksuja. Ja voihan se olla ettei yritys missä sinä olet töissä niin maksa kuin puolen vuoden välein könttänä teistä työntekijöistä verojaan. niin silloin ei heti näy
 
"Vieras"
Mistä luulet, että ulosotto huomais sinun aloittaneen työnteon? Sitten, kun työnantaja tekee vuosi-ilmoitukset palkoista palkansaaja erittelyineen, niin tieto menee ulosottoon.
 
"vieras"
En mä ainakaan ilmoita verottajalle työntekijöitäni kuin kerran vuodessa vuosi-ilmoitusten yhteydessä. Tyellin aloitusilmoituksesta vakuutusyhtiölle verottaja saisi työsuhteen heti tietoonsa, mutta tekeekekö verottaja ja vakuutusyhtiö yhteistyötä?
 
jioöjio
[QUOTE="Yh-äiti";29035205]Soitin palkanlaskijalle ja kysyin paljonko palkkaa tulee. Kun kertoi summan niin tajusin, että ei ole ulosotto vieläkään huomannut että olen aloittanut työt kesäkuun alussa.

Aion kyllä maksaa velkani, mutta päätin jo töitä aloittaessani etten ilmoita siitä mitään vaan annan ulosoton huomata asian itse. Haluan edes muutaman kuukauden elää vähä paremmin monen vuoden kituuttamisen jälkeen ennen kuin aloitan uuden kituuttamisen kun maksan ulosottoon velkojani.

Ihan turha tulla mua haukkumaan ja huutamaan miksi en maksa velkojani koska aion ne maksaa, sitä on turha teidän miettiä eikä ole mitenkään pois teiltä etten ole heti aloittanut velan maksua. Eikä tarvitse tulla väittämään, että ulosotto vie sitten isomman osan kun saa asiasta tietää koska eivät voi viedä niin ettei jää suojaosuutta.

Nyt saan tuolla palkalla ostettua lapsille joululahjat eikä tarvitse ennen joulua miettiä mistä rahat lahjoihin kun rahaa tulee vähemmän käteen.[/QUOTE]



Hienoa että sanelet jo valmiiksi mitä täällä saa kirjoittaa ja mitä ei...
Toivottavasti saat asiasi kuitenkin järjestykseen!
 
"a p"
Voi onnistua. Ja joka tapauksessa sulle itsellesi tulee myös ilmoitus palkan ulosmittauksesta ennenkuin se tehdään.
Täältä palstalta luin, että ei välttämättä ehdi tulla ulosmitattavalle ilmoitusta ennen palkan ulosmittausta. Tiedä sitten pitääkö tuollainen paikkaansa. Jos palkat pitää laittaa maksuun esim. keskiviikkona ja tiistaina tai keskiviikkona tulee palkkoihin ulosmittauksesta ilmoitus niin eihän siinä palkansaajalle ehdi tulla tietoa asiasta koska kirjeellähän tuo ilmoitetaan.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja jioöjio;29035257:
Hienoa että sanelet jo valmiiksi mitä täällä saa kirjoittaa ja mitä ei...
Toivottavasti saat asiasi kuitenkin järjestykseen!
Tiedän kokemuksesta, että täällä on joidenkin pakko tulla huutelemaan etten aio maksaa velkaa jne. Ei mene asia perille vaikka aloituksessa heti kertoisi, että aikoo maksaa velkansa. Nyt vain haluan hetken hengähtää kituvuosien jälkeen, ostaa tarpeellisia asioita ja vähän laittaa säästöön rahaa.
 
Mieti vielä
Mieti vielä kannattaako oikeasta päästää uo mies ottamaan suoraan tilistä. Silloin vie automaattisesti kolmasosan palkasta. Itse ilmoittamalla töihin menosta, voit päästä järkevään sopimukseen kk-erästä. Sen jälkeen kun ottavat tilistä, ei siitä enää voi neuvotella. Kolmasosa menee siis kaikesta tulosta mm. lomarahoista mahdollisista ylityökorvauksita jne...
Eli harkitse sitä vaihtoehtoa.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Mieti vielä;29035482:
Mieti vielä kannattaako oikeasta päästää uo mies ottamaan suoraan tilistä. Silloin vie automaattisesti kolmasosan palkasta. Itse ilmoittamalla töihin menosta, voit päästä järkevään sopimukseen kk-erästä. Sen jälkeen kun ottavat tilistä, ei siitä enää voi neuvotella. Kolmasosa menee siis kaikesta tulosta mm. lomarahoista mahdollisista ylityökorvauksita jne...
Eli harkitse sitä vaihtoehtoa.
No sitten menee ja velka lyhenee nopeammin kuin jos maksaisin pienempää summaa omatoimisesti. Mieti sitä.
 
mieti vielä
[QUOTE="a p";29035490]No sitten menee ja velka lyhenee nopeammin kuin jos maksaisin pienempää summaa omatoimisesti. Mieti sitä.[/QUOTE]

Hah, ei minun tarvitse miettiä, kokemusta ikävä kyllä löytyy ja siksi kirjoitinkin. Mutta jos asenne on tuo, niin ei muuta kun nopeaa velanmaksua vaan tulevaisuudessa :)
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja mieti vielä;29035526:
Hah, ei minun tarvitse miettiä, kokemusta ikävä kyllä löytyy ja siksi kirjoitinkin. Mutta jos asenne on tuo, niin ei muuta kun nopeaa velanmaksua vaan tulevaisuudessa :)
Mitä vikaa mun asenteessa on jos haluan maksaa velan nopeampaan sitten kun maksun aloitan?
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mieti vielä;29035482:
Mieti vielä kannattaako oikeasta päästää uo mies ottamaan suoraan tilistä. Silloin vie automaattisesti kolmasosan palkasta. Itse ilmoittamalla töihin menosta, voit päästä järkevään sopimukseen kk-erästä. Sen jälkeen kun ottavat tilistä, ei siitä enää voi neuvotella. Kolmasosa menee siis kaikesta tulosta mm. lomarahoista mahdollisista ylityökorvauksita jne...
Eli harkitse sitä vaihtoehtoa.
Niin, saattaa päästä sopimukseen kk-erästä. Ei siitäkään mitään takeita ole. Mieluummin taitavat ottaa suoraan sen kolmasosan.
 
"Vieras"
[QUOTE="a p";29035534]Mitä vikaa mun asenteessa on jos haluan maksaa velan nopeampaan sitten kun maksun aloitan?[/QUOTE]

Sun viestejä kun lukee niin haluat maksaa velan aina huomenna, etkä nyt. Taitaa tippa tulla sitten linssiin kun se pitää oikeasti maksa.
 
"vieras"
Eiköhän ne ota just niin paljon kun pystyvät yrittipä asiaa sopia tai ei.
Kyllä ottavat vaikka mies miten yritti olla sopuisa ja vannoi että maksaa kyllä sovitut erät, no ei onnistunut ja voin kertoa että tiukalle vetää. Meillä on kaksi lasta ja kolmatta odotetaan. Toimeentulotukea ja asumistukeakaan ei heru, ja jotta selviytyisimme, joudumme käymään 2-3 x viikossa ruokajonossa. Pienempää asuntoa sossut ehdottivat mutta emme voi pienempään muuttaa koska nykyinenkin asunto jää kolmosen synnyttyä liian ahtaaksi.
 
fqaa
Mulla voi olla täysin väärä käsitys, mutta mieheni mukaan anoppini sai nopeammin luottotietonsa takaisin, kun siirtyi palkan ulosmittauksesta omaan sopimukseen (ja maksoi mun käsityksen mukaan suuremman summan kuussa kuin mitä ulosotto olisi ottanut palkasta).
 
"a p"
[QUOTE="Vieras";29035651]Sun viestejä kun lukee niin haluat maksaa velan aina huomenna, etkä nyt. Taitaa tippa tulla sitten linssiin kun se pitää oikeasti maksa.[/QUOTE]

Mä aion maksaa sitten kun ulosotto huomaa asian, tämä on ollut tarkoitus koko ajan. Mä olen elänyt todella pienillä rahoilla, että töissä käyvänä ja ulosottoon velkaa maksavana saan enemmän rahaa kuin olen aiemmin saanut. Että ihan turhaan siinä viisastelet kun et kaikkea tiedä.
 
luottotiedot puhtaat
Ihanaa kun teit taas tästä asiasta aloituksen.

Mulla tulee aina niin hyvä olo itselle, kun ei oo tommosia huolia :) tää on hyvä muistutus, kuinka paskasti asiat joillain on.
 

Yhteistyössä