Voiko tosiaan mennä töihin lakon aikana ilman mitään seurauksia?

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Nää PAM:in rähjälakot ovat vain täystuntisia markettien kassoja ja hyllyntäyttäjiä varten. Minkähän takia niissä ei koskaan oteta huomioon pienyrityksissä työskenteleviä. Meillä olisi aika lailla eri tarpeet sopimuksille ja meillä on toisaalta usein paremmat palkatkin kuin noissa marketeissa. Samoin osa-aikaisia ja opiskelun sivussa työtätekeviä nää lakot ei innosta yhtään. Niistä on vain haittaa. Jos liitot olisi saaneet tahtonsa läpi, niin meillä osa-aikaisilla ei olisi yhtään tuntia töitä.
Kyllä tuohon lakkoon osallistuu muitakin kuin "markettien kassat ja hyllyntäyttäjät".
 
vieras
Kyllä voi mennä lakon aikana töihin - ja ihan ilman seuraamuksia. Lakonaikainen työ ei ole laissa kiellettyä, tosin sen moraali on vähän niin ja näin... Käsittääkseni myös ammattiliitosta voidaan erottaa, jos tekee lakonalaista työtä. Itse olen tehnyt lakonaikaista työtä, mutta kuuluin eri liittoon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
sepäs oiskin,jos PAM erottas mut,kun ei oo varaa jäädä palkatta lakkoilemaan :kieh:
Siis meinaat liittoon kuuluvana mennä töihin? Miksi sitten ylipäätänsä kuulut liittoon, jos ei sen toiminta kerran kiinnosta?

Vittu mitä riemuidiootteja.
no maksatko sä mulle mun päivänpalkan,niin voin jäädäkin kotiin makaamaan.. :kieh: :kieh: onko se sulta pois,vaikka töihin menen??katos kun kaikilla ei yksinkertaisesti ei ole varaa olla palkattomalla |O

ja kuuluun liittoon,jotta tarvittaessa saan sieltä isompaa työttymyyskorvausta sekä oikeudellista apua tarvittaessa..siks mä maksan jäsenmaksua
Eli muut lakkoilee sun puolesta ja saat samat palkankorotukset ja muut edut. Kiasus mitä omahyväisyyttä ja lojaaliuden puutetta!
 
AnniTanni
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
sepäs oiskin,jos PAM erottas mut,kun ei oo varaa jäädä palkatta lakkoilemaan :kieh:

Rikkuri! Etkö tajua,että sun etujahan se pam ajaa,jos kaikki ajattelis noin eihän täällä koskaan saataisi parempia työehto sopimuksia!Kyllää ottaa päähän tommoset.
ASIAA!

 
vieras
Eiköhän niillä sairaanhoitajlla ja muilla oo palkkaeroa edelleen kaupan työntekiöihin rutkasti.... korotus on olematon jo edelleen olemattomaan palkaan. Lakkoilis vaan porukat enemmän, niin tajuttas se kaupantyöntekijänkin arvo vihdoin! On se kumma ku heikompipalkkaset ei sais lakkoilla ja vaatia parempaa.
 
vieras
Mä tiedän sellaisten riemuidioottien työskentelevän vartioina, että kyllä ihan jokainen, joka osaa vessassakäynnin jälkeen pyyhkiä oman perseensä, kykenee työskentelemään vartijana.
 
Viivai
Niin ja kun AKT lakkoili niin työ oli niin rankkaa ja vaikeaa että lakkoon oli täysi oikeus.

Mutta entäs nää kaupankassat ja muut pamilaiset, työnantajapuoli mm. vaatii että ei tarvitse tehdä vuorolistoja 3 viikkoa etukäteen vaan että jos sulla on tällä viikolla lauantai vapaa niin sulle voitais soittaa tänään että kuules, lauantaina tuutkin töihin ja vapari siirtyy ens viikon tiistaille.. et onko se reilua? EI tosiaankaan. Toivon todella että ne jotka liittoon kuuluvat, myös ovat lakossa.

Bonairen kaltaisten takia kaupanalalle ei tulla ikinä saamaan oikeasti hyviä työehtoja.
 
piipaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Naiset on just tollasia lussuja ei uskalleta mennä lakkoon.Älkää sit valittako paska palkoistanne.
No niinpä! Sitten kun kerrankin yritetään asiaa korjata, niin nää vaan vinisee, ettei mulla oo ainakaan varaa.... Aaaargh, asiat ei ikinä muutu, jos niiden puolesta ei ole valmis tekemään mitään. Rikkurit!
 
vierailija
Rikkuri! Etkö tajua,että sun etujahan se pam ajaa,jos kaikki ajattelis noin eihän täällä koskaan saataisi parempia työehto sopimuksia!Kyllää ottaa päähän tommoset.
Sinä olet täysin tietämätön urpo. Ay liike rahastaa sinulta loputkin ansiotulot uskottelemalla että ajaa muka sinun asioita. Ne haluaa sinun rahat ja etujen ajaminen on toissijainen asia.
 
vierailija
"Henkilöä, joka ei osallistu lakkoon, kutsutaan lakkolaisten keskuudessa rikkuriksi.[4] Rikkureihin kohdistetaan tästä syystä toisinaan työpaikkakiusaamista, mutta lain mukaan jokaisella on oikeus olla osallistumatta lakkoon, eivätkä lakkolaiset saa estää ihmisiä tekemästä töitä tai asioimassa yrityksessä."

tietää wikipedia.
Wp ei tätä tiedä. Erotetaan liitosta ja aina saadaan joku pieni juttu aikaiseksi. Oletko koskaan tavannut Tikkurila? Niin, et ole. Mieti miksi.
 
no mutta eikös lakkoilu ole perusjamppa työläisen ainoa ase porvareita vastaan.Lakkoilullahan viestitetään porvareille ettei sen perusjamppa työläisen tarvitse sentään sietää mitä tahansa typerää porvarit nyt sattuukin keksimään.
 
vierailija
no mutta eikös lakkoilu ole perusjamppa työläisen ainoa ase porvareita vastaan.Lakkoilullahan viestitetään porvareille ettei sen perusjamppa työläisen tarvitse sentään sietää mitä tahansa typerää porvarit nyt sattuukin keksimään.
Sdp ei ole automaattisesti työläisen paras ystävä vaikka ammattiliitot niin väittävätkin. Puolueita on myös aika monta muuta.
 
Sdp ei ole automaattisesti työläisen paras ystävä vaikka ammattiliitot niin väittävätkin. Puolueita on myös aika monta muuta.
eikö se olisi aina parempi tilanne jos sillä duunarilla sitten olisi puolellaan liitto ja puolue.Siinähän olisi sitten kova rintama duunarille porvaristoa vastaan.Tuskin porvaristo sen jälkeen kovin paljoa sitä duunaria enään pystyisi kyykyttämään.Eikös se mene niin että jos duunari pidetään tyytyväisenä niin valtakunnassa pitäisi silloin olla kaikki hyvin.
 

Yhteistyössä