VOIKO TON JÄTTÄÄ YKSIN KOTIIN KU LÄHDEN LÄÄKÄRIIN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oi herranjee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oi herranjee

Vieras
VOinko jättää juuri 7vuotta täyttäneen tytön yksin kotiin reilun 2tuntia? Olin muistanu väärin toisen lapsen koulun loppumisen, ja näin ollen vanhempi sisarus ei olekkaan kotona siihen aikaan kuin muistelin. Eli 7vuotias olisi yksin kotona. Ei ole koulussa vielä. Sisarus erityislapsi, mutta pärjää.. tosin siitä ei nyt apua ole.Käskin kyllä kiirehtiä eikä jäädä vetelehtimään.

Eli jättäisittekö? Ikinä ei ole yksin vielä ollut. Sisaruksineen ovat olleet kyllä keskenään ja se mennyt hyvin.

No jos ei koskaan ennen ole ollut niin en varmaan jättäisi yhtäkkiä noin pitkäksi aikaa. Tosin ton ikäisen kannattas varmaan jo alkaa opetella yksin olemista, mutta ehkä aluksi niin että pääset heti tulemaan kotiin jos tytöllä tuleekin hätä.

Joo, siis ei ole vaan tullut ikuna tilannetta että tarvis pärjätä yksin ja kun ei koulussa vielä ole, niin ei ole ollut tarvetta harjotella. Ja kuten sanoin, sisaruksineen ovat olleet yksin tunteja, ja hyvin on mennyt sillon ku on tosiaan ne sisarukset.
Luotan lapseeni, ja hän sanoi kyllä että on ok.. mutta epäilyttää vähän silti kun on eka kerta ja noin kauan.. =( Tää tuli ihan yllätyksenä, ja oma moka, myönnetään. Puhelin on ja tietää että mihkään ei saa lähteä hortoon ku on yksin..

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Tuonikäisen täytyy jo pärjätä yksin muutamia tunteja.

Ai TÄYTYY vai, ei minun mielestäni. Tuon ikäinen on vielä aikatavalla pieni lapsi jota voi pelottaa yksin oleminen kotona. Varsinkin jos ei tunne hyvin kelloa ja ajan kestoa.

meillä oli eskarilaisena 1,5h yksin kun olivat tuonu kotiin vaikka piti viedä paikkaan b, hyvin pärjäs.
samoin on ekaluokkalaisena ollu tunnin-pari yksin, osaa soittaa jos hätä tulee.

Ota mukaan ja odotustiloihin odottamaan kun olet itse lääkärissä. Ja lapselle tekemistä mukaan, esim. kirjoja, kyniä, värityskuvia, paperia, karkkia... Jos siis mietityttää kotiin jättäminen.