Voiko tehä juustokakun ilma irtovuokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis hyydytetyn juustokakun? Vuoraa normivuoka kunnolla tuorekelmulla. Sit kokoat sen kakun silleen päinvastoin, eli eka täyte ja pinnalle pohja, tässä tapauksessa varmaan esim. ohut sokerikakkupohja pysyisi paremmin kasassa kuin keksipohja. Sit seuraavana päivänä kippaat ja poistat kelmun. Ulkonäkö kakulla ei tietäänkään yhtä kaunis kuin irtopohjavuoalla tehtynä, mutta näin varmasti onnistuisi :)

Mä oon tehnyt jossain mökillä esim näin.
Oli sellainen uunivuoka, laitoin sinne leivinpaperin sisälle niin että reunat nousi ylös. Sitten siihen kakku normaalisti ja hyytymään. Kun on hyytynyt ni nostin leivinpaperi avulla ylös ja tadaa hieno kakku :) tosin ei ehkä sileät reunat, mut haitanneeko tuo,

onnistuu helposti :) tuorekelmua vuokaan että menee ristiin + reunaa mistä nostaa kakku pois. kelmun päälle kakku pahvi, ei kakku paperia. painelet pohjan normaalisti samoin täyte ja hyytymään. siis tämä käy vain jos ei ole paistettava versio :) tarjolle holppo asettaa ku nostaa vain kelmun reunoista.

Olen tehnyt ihan normin, liivatteilla hyydytetyn juustokakun piirakkavuoassa. En yrittänytkään ottaa sitä pois sieltä, siis siirtää. Se oli sellanen ehkä 4 senttiä korkea vuoka. Sitte vaan normaalisti leikkaa kakkulapiolla, ei ongelmaa!

Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
Olen tehnyt ihan normin, liivatteilla hyydytetyn juustokakun piirakkavuoassa. En yrittänytkään ottaa sitä pois sieltä, siis siirtää. Se oli sellanen ehkä 4 senttiä korkea vuoka. Sitte vaan normaalisti leikkaa kakkulapiolla, ei ongelmaa!

hienoa, näin teen

Yhteistyössä