voiko tämmösessä tilanteessa erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti ja vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pitäisikö mun sitten soittaa sille terapeutille jolla kävin, se erikoistunut siis synnytyksen jälkeisiin masennuksiin vai minne mä ottasin yhteyttä kun mulla ei kumminkaan ole semmonen masentunut olo. Oon kyllä aika innoton ja tuntuu vaikealle aloittaa asioita yms... mutta en sentään enään halua tappaa itseäni enkä kadota minnekään.

kuulostaa ihan keskivaikealta masennuksen oireilta nuo. Itsetuhoiset ajatukset ovat jo oire vakavammasta, jopa ahdistuneisuudesta. Ole yhteydessä ensin edelliseen terapeuttiin ja sinne, mistä sait lähetteen ko terapeutill,e jos vanhalla lähetteellä et enää pääse.

Emmä saanu sinne mitää lähetettä kun soitin sinne suoraan sillon itse.

Pitäisikö mun sitten soittaa sille terapeutille jolla kävin, se erikoistunut siis synnytyksen jälkeisiin masennuksiin vai minne mä ottasin yhteyttä kun mulla ei kumminkaan ole semmonen masentunut olo. Oon kyllä aika innoton ja tuntuu vaikealle aloittaa asioita yms... mutta en sentään enään halua tappaa itseäni enkä kadota minnekään.

kuulostaa ihan keskivaikealta masennuksen oireilta nuo. Itsetuhoiset ajatukset ovat jo oire vakavammasta, jopa ahdistuneisuudesta. Ole yhteydessä ensin edelliseen terapeuttiin ja sinne, mistä sait lähetteen ko terapeutill,e jos vanhalla lähetteellä et enää pääse.

Emmä saanu sinne mitää lähetettä kun soitin sinne suoraan sillon itse.

Ok. Sittenhän voit soittaa uudelleen samalla tavoin ja kertoa tilanteesi ja kysyä jatkosta? Kävitkö yksityisellä terapautilla?

ei ollut yksityinen. mitä sille sitten sanon, että nyt ahdistaa parisuhde, lapsi alkaa jo oleen ok?

sen mitä kerroit täällä: esim. innottomuus, aloitekyvyttömyys, sen, että läheisyys miehen kanssa ahdistaa.
Ja luultavasti samat asiat, jotka ekalla kerrallakin - eihän ne ole poistuneet? Siis ne syyt, miksi alunperin menit sinne?

Masennustesti (DEPS-seula) löytyy Tohtori.fi-sivustolta:

http://www.tohtori.fi/?page=3459083

Toinen testi eri viestissä, tähän saa laittaa vain yhden kerrallaan...

Tee nuo, ja kerro tulokset soittaessasi. Tulosta myös mukaan, jos mahdollista.

ei ollut yksityinen. mitä sille sitten sanon, että nyt ahdistaa parisuhde, lapsi alkaa jo oleen ok?

sen mitä kerroit täällä: esim. innottomuus, aloitekyvyttömyys, sen, että läheisyys miehen kanssa ahdistaa.
Ja luultavasti samat asiat, jotka ekalla kerrallakin - eihän ne ole poistuneet? Siis ne syyt, miksi alunperin menit sinne?

Sait 15 DEPS-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että podet masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Masennusklinikka - Masennuskysely (BDI) löytyy sieltä myös:

http://www.tohtori.fi/?page=0591031

Sait 6 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea lievää masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 1 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea lievää ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 2 aktiivisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että sinulla on aktiivisuutta ja itseluottamusta siinä määrin, että se auttaa sinua selviytymään eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Tämä parantaa myös mahdollisuuksiasi selviytyä masennuksesta, jos sitä sattuisi kohdallesi.

Sait 15 DEPS-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että podet masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Näin vähän arvelinkin, kertomasi perusteella. Jos saa yli 12 pistettä, on aihetta käydä lääkärin juttusilla. Eli ihan lämmöllä suosittelen että hoidat tuon asian loppuun (voi viedä vuosia), ennenkuin teet isoja päätöksiä :)

Mun tarttee nyt ruveta hommiin, mutta palaan jossain vaiheessa. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi! Toivottavasti asiat selkenee =)

Yhteistyössä