voiko tämmösen mekon laittaa 3vlle häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaikaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26427573]Meinaatko että joku sekoittaa 3-vuotiaan morsiameen?
:D[/QUOTE]

Ehkä ei morsiammeen mutta jos on vaikkapa morsiustyttö :(
En laittaisi lapsellekaan kokovalkoista ainakin pitäisi olla värikkäät asusteet.

[QUOTE="mä";26427719]Ehkä ei morsiammeen mutta jos on vaikkapa morsiustyttö :(
En laittaisi lapsellekaan kokovalkoista ainakin pitäisi olla värikkäät asusteet.[/QUOTE]

hienoa, edes joku on mun kanssa samoilla linjoilla :D

[QUOTE="tre";26427709]Voiko joku oikeasti suuttua jos vieraana oleva pieni lapsi on "väärin puettu". Ei kai? Eihän? Sanokaa nyt että häiden tunnelma tulee ihan muusta kuin siitä millaiset vaateet pienellä juhlaväellä on?[/QUOTE]

Kun niitä hääohjelmia katsoo, niin näköjään voi suuttua mistä vaan :D. Meitä ON moneen junaan. Mutta itse sanoisin, että sitten on kyllä suuttujan vika. Ei kukaan täyspäinen suutu pienen lapsen vaatetuksesta. Saakohan vauvalla olla valkoista bodyakaan sitten :D.

[QUOTE="Vieras";26427728]Kun niitä hääohjelmia katsoo, niin näköjään voi suuttua mistä vaan :D. Meitä ON moneen junaan. Mutta itse sanoisin, että sitten on kyllä suuttujan vika. Ei kukaan täyspäinen suutu pienen lapsen vaatetuksesta. Saakohan vauvalla olla valkoista bodyakaan sitten :D.[/QUOTE]

ei tääl oo kukaan suuttumisesta puhuttu. sanottu vaan että olis ikävää jos sekoittuisi morsiusneitoon

ei tääl oo kukaan suuttumisesta puhuttu. sanottu vaan että olis ikävää jos sekoittuisi morsiusneitoon

Mä olin viime vuonna viisissä häissä. Kaikissa morsiusneitojen asut oli muuta kuin valkoista... Eli valkoinen on nounou väri, pinkki on nounou väri, lila on nounou, luonnonvalkoinen nounou, vaalean viherä on nounou ja vielä vaalenasininen ...

Harvempi tietänee etukäteen morsiusneitojen vaatteiden väri - eikä sitä mainita koska sillä ei ole merkitystä.

Olethan varmistanut että sukusi ja muut tuttavat nyt tietävät kielletyn värin lapsilla? Koska se ei ole selviö, kuten monen viestistä huomaat.

[QUOTE="Vieras";26427728]Kun niitä hääohjelmia katsoo, niin näköjään voi suuttua mistä vaan :D. Meitä ON moneen junaan. Mutta itse sanoisin, että sitten on kyllä suuttujan vika. Ei kukaan täyspäinen suutu pienen lapsen vaatetuksesta. Saakohan vauvalla olla valkoista bodyakaan sitten :D.[/QUOTE]

Ei varmaan passaa laittaa - häissähän saattaa olla morsiusparin pieni vauva joka on valkoiseen puettu ja saatetaan pian sotkea vääräksi vauvaksi. Ei olekaan morsiusvauva...

Itse en laittaisi edes lapselle valkoista mekkoa häihin. Valkoinen on morsiamen väri, ja minusta on hyvä opettaa myös lapselle tapoja. Missäs vaiheessa se raja sitten vedetään? Mielestäni se on hyvien tapojen ja etiketin vastaista. Etenkin, kun olet nyt häitä varten varta vasten ostamassa sitä mekkoa, niin miksi ihmeessä valitsisit juuri valkoisen, kun voisit ostaa jonkun muunkin? Valkoinen on muutenkin epäkäytännöllinen väri lapsella.

[QUOTE="vieras";26427797]Itse en laittaisi edes lapselle valkoista mekkoa häihin. Valkoinen on morsiamen väri, ja minusta on hyvä opettaa myös lapselle tapoja. Missäs vaiheessa se raja sitten vedetään? Mielestäni se on hyvien tapojen ja etiketin vastaista. Etenkin, kun olet nyt häitä varten varta vasten ostamassa sitä mekkoa, niin miksi ihmeessä valitsisit juuri valkoisen, kun voisit ostaa jonkun muunkin? Valkoinen on muutenkin epäkäytännöllinen väri lapsella.[/QUOTE]

Olisko vaikka silloin kun lapsi alkaa taaperon sijaan muistuttaa naista? Aika monelle tuo on hyvin helppo rajattava - mutta ei näemmä kaikille.

Tuo etiketti sääntö koskee vain ja ainoastaan naisia. Kun tyttäresi alkaa olla nainen, siellä teini-iän tietteillä voinet opettaa senkin että hän on tulossa aikuiseksi ja AIKUISIA koskee tietyt pukeutumissäännöt. Ei lapsia.

Tuli vaan nyt mieleen että mitä sitä itse uskaltaa häihin pukea, jos ei saa morsiusneitoihin sekoittua. Jos on siis aikuiset morsiusneidot. Ihan hyvinhän voi vaikka olla juuri sama H&M-kolttu sekä minulla että morsiusneidoilla ja minkäs sille mahtaa.

Oisko kompromissi tuo vaalea mekko ja siihen vaikka vaaleanpunainen bolero?

Tuli vaan nyt mieleen että mitä sitä itse uskaltaa häihin pukea, jos ei saa morsiusneitoihin sekoittua. Jos on siis aikuiset morsiusneidot. Ihan hyvinhän voi vaikka olla juuri sama H&M-kolttu sekä minulla että morsiusneidoilla ja minkäs sille mahtaa.

Ei mitenkään. Toki vinkkiä voi ottaa vaikka kutsun väristä - se lienee se teemaväri ja saattaa olla riskaabelia ostaa sen värin lähettyvillä olevan värinen kolttu. Aikuiset morsiusneidot meinaan luultavast on ko. väriin puettu...

Täytyisikin lanseerata uusi kutsu- tyyppi. Siinä viimeisellä rivillä mainitaan värit joihin vieraiden ei tule pukeutua, lapset mukaan lukien. Tyyliin: Ethän pue lapsellesi valkoita, etteivät morsiustytöt pahoita mieltään ja jätäthän lilan asun kotiin, väri on morsiusneidoille varattu.

tuskin on kellään aikuisella morsiusneidolla H&M kolttua päällä, että ihan huoletta voit sellaisen rytkyn päälles vetää

On oikein nätti mekko 3-vuotiaalle häihin :)

Ja voi kiesus tuota "mutku valkoinen on varattu morsiamelle!"-jupinaa :D. Kamoon hei, kyseessä on pieni lapsi. Pistäkää bridezillat kutsuun pukukoodiksi vaikka että "kaikki pukeutukoon vihreään", jos pelkäätte että pikkutyttö vie huomion teidän suurena päivänänne.

tuskin on kellään aikuisella morsiusneidolla H&M kolttua päällä, että ihan huoletta voit sellaisen rytkyn päälles vetää

Pisteet sulle hyvästä asenteesta! Vaikka mekkoni olisi Your Face tai aivan mikä tahansa niin varsinkin pienellä paikkakunnalla voi sattua huonolla tuurilla sama mekko.Ja tietystihän tälle ei mitään voi jos näin käy, ei kai tuosta kukaan voi suuttua.
Tuo aiemman kirjoittajan vinkki kutsun väristä oli ihan hyvä, tosin tarkistin meille tulleet kutsut joista toinen hopeinen ja toinen musta... :D

Yhteistyössä