Voiko tämä olla todellista??? (postista asiaa)

TUNDRA-arjen sankari-

Aktiivinen jäsen
25.03.2006
9 314
0
36
Pojalleni (9v) oli tullut postiin kirjattu kirje. Läksin sitä noutamaan, eivät anataneet sitä mulle.Ihmettelin, että minkä ihmeen vuoksi, koska olenhan äiti ja virallisestikin hänen huoltajansa. Vastasi, että pojan pitää itse tulla hakemaan ja hällä kuuluu olla kuvallinen henkilötodistus mukanaan. Kela kortti ei käy ilman kuvaa. Eli nyt pitäis siis hankkia joko kuvallinen henkilötodistus tai passi yhtä kerpeleen kirjettä varten. :o Sitten postivirkailija sanoi, että poikahan voi kirjottaa valtakirjan jolla minä voin sitten käydä noutamassa hänen kirjeensä. Sanoi vielä sen verran, että nythän se onnistuu, kun lapsi on niin iso, että voi kirjottaa valtakirjan. Jos joku olisi lähettänyt esim. 2 vuotiaalle kirjatun kirjeen, niin se jouduttaisiin lähettämään takaisin, koska lapsi on niin pieni, että ei voi allekirjoittaa ottaneensa kirjettä vastaan, saatikka tehdä valtakirjaa. :o :o :o
Siis voiko tämä olla oikeasti näin vaikeaa, vai sattuiko mulle vain virkaintoinen postivirkailija?

Kuulostaa hullulta. Minä jos menisin hakemaan ko kirjettä ja näyttäisin pojan passin, jossa on 2v. kuva, kun nyt on jo 8v. niin paljon varmaan auttaisi. Tuntuu kyllä aika uskomattomalle, mutta voin kuvitella, että esim. meidän postissa olisi sama juttu, niin niuhoja ovat joka asian suhteen.

Siksipä varmaan kannattaisi lähettäjän miettiä, osoittaako kirjeen lapselle vaiko vanhemmalle. Lisäksi henkilötodistuksesta sen verran, että asiakas tulee olla tunnistettavissa asiakirjan kuvasta - eli kannattaa aika ajoin uusia hlötodistuksia.

Vaikea sanoa, kun en tiedä. Kirjeen lähettäjän nimeä kun ei näy saapumisilmoituksessa. Hällä on ollu vasta synttärit, mutta en jaksais alkaa soittelemaan kaikkia mahdollisia sukulaisia läpi. No voin hakea sen huomenna valtakirjalla. Mutta kieltämättä ihmetyttää postin toiminta. Koska minä olen huoltaja, niin mulla on oikeus ja velvollisuus tietää hänen asioistaan. Perin kummallista, että he eivät silloin luovuta sitä kirjettä.

se on vaann laki, jota virkailija noudatti. tahtoi toimia oikein ettei saa missään tilanteessa syitä niskoilleen. kieltämättä aika hassua. oon ollut postissa virkailijana ja voin kertoa, että nipottaa ne ainakin osaavat joka asiassa :/

Laitapa googleen.. kirjatun kirjeen noutaminen postista, sieltä löytyi mielenkiintoinen valitus viestintävirastoon koskien juuri vastaavaa tapausta. On pdf tiedosto, joten en voi suoraan tänne kopsata sitä..

Ja en tiedä toimiiko tai tuleeko tämä linkki kokonaan, jossa tuo on ensimmäisenä

http://www.google.com/search?client=opera&rls=fi&q=kirjatun+kirjeen+noutaminen+postista&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Käyn vähän väliä asiamiespostissa hakemassa minulle tulleita lähetyksiä. Tahvot vaativat joka ikinen kerta henkkarit ja kirjoittavat hlötunnukseni niihin lappuihin. Varmasti tuntevat jo minut, mutta pitää virkaintoilla. Ärsyttää. Tulliin menee myös lähetyksiä ja siellä ei kysellä mitään henkkareita, vaikka käyn siellä paljon harvemmin. Voisivat siellä postissakin lopettaa sen niuhotuksen.

Taas taidettiin haullua väärää puuta. Se virkailija teki vaan työtänsä. Mitä jos joku muu olisi saanut haltuunsa sen paperin jolla yritit saada sitä kirjettä ja se mahdollinen lahja olisi annettu sille epämääräiselle tyypille sen takia että ei tarkastateta henkkareita tai annetaan jollekin muulle kuin kenelle se on nimetty.

Fiksu tyyppi kuka sen paketin laittoi kirjattuna, niin ei ainakaan huku, mutta olisi voinut laittaa sen vaikka sinun nimelläsi, jos olisi halunnut sinun hakevan sen, mutta siinä tapauksessa sinä olisit varmasti avannut sen ja jos lahjaa ei ole paketoitu niin pojalta olisi mennyt avaamisen ilo.

Alkuperäinen kirjoittaja posti haisee:
Käyn vähän väliä asiamiespostissa hakemassa minulle tulleita lähetyksiä. Tahvot vaativat joka ikinen kerta henkkarit ja kirjoittavat hlötunnukseni niihin lappuihin. Varmasti tuntevat jo minut, mutta pitää virkaintoilla. Ärsyttää. Tulliin menee myös lähetyksiä ja siellä ei kysellä mitään henkkareita, vaikka käyn siellä paljon harvemmin. Voisivat siellä postissakin lopettaa sen niuhotuksen.

eipä tuo nipotusta oo. kaveri on muutaman kerran mennyt hakemaan hänelle tullutta pakettia ja se onkin jo annettu jollekkin muulle ja ei hajuakaan et kelle

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laitapa googleen.. kirjatun kirjeen noutaminen postista, sieltä löytyi mielenkiintoinen valitus viestintävirastoon koskien juuri vastaavaa tapausta. On pdf tiedosto, joten en voi suoraan tänne kopsata sitä..

Ja en tiedä toimiiko tai tuleeko tämä linkki kokonaan, jossa tuo on ensimmäisenä

http://www.google.com/search?client=opera&rls=fi&q=kirjatun+kirjeen+noutaminen+postista&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

joo tää on hyvä! kun meet sitä kirjettä noutamaan, niin sanopa että ottaa tämän sivun sieltä koneeltaan esille. heillä on kyllä hyvin nopeat koneet siellä, että näppärästi voivat sieltä asian katsoa. jotkut postit eivät onneksi ole noin tiukkiksia. meinas kyllä happi loppua joskus tuohon virkailijana oloon :x :D

nuo kaikki saapumisilmoitukset kuvataan arkistoon ja jos siellä ei ole kirjattuna niitä henkkareita,niin tulee huomautuksia ylempää.

Joo voi tuo olla totta... Samoin kun se, ettei lasten sijoitusrahastoja saa näkymään omalle nettipankille, mistä niitä voisi asianmukaisesti seurata ja hoidella. Vastaus miksei? No siksei kun ne ovat lasten henkilökohtaisia pankkiasioita (1 ja 3 V.)... Hakkaa päätään seinään...

Alkuperäinen kirjoittaja mb:

nuo kaikki saapumisilmoitukset kuvataan arkistoon ja jos siellä ei ole kirjattuna niitä henkkareita,niin tulee huomautuksia ylempää.

ja vielä, ei niillä postin koneilla pääse nettiin, vaan vain ihanpostin omaan extranettiin=/

Joskus olen ihmetellyt sellaistakin asiaa, kun meillä ovat pilkuntarkkoja myös siitä, että pakettia noutaessa, kuuluu olla Allekirjoituksen lisäksi myös nimenselvennys. Eikö se riitä, että lapussa on noutajan nimi ja henkkarit pitää näyttää? Siinä tapauksessa, jos paketin hakee joku muu, kuin se kelle paketti on osoitettu, niin täytyy täyttää se valtakirja.

Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Joskus olen ihmetellyt sellaistakin asiaa, kun meillä ovat pilkuntarkkoja myös siitä, että pakettia noutaessa, kuuluu olla Allekirjoituksen lisäksi myös nimenselvennys. Eikö se riitä, että lapussa on noutajan nimi ja henkkarit pitää näyttää? Siinä tapauksessa, jos paketin hakee joku muu, kuin se kelle paketti on osoitettu, niin täytyy täyttää se valtakirja.

itseasiassa ei tarvi täyttää ees vatakirjaa, kuka tahansa saa hakea saapumisilmoituksella paketin, jollei ole kirjattu tms. Se valtakirjaosuus on siinä vaan just sitä varten, että on näitä lisäpalveluja. Ja just sen takia, että sen voi hakea kuka vaan, se nimenselvennös tarvitaan, jos tulee jälkiselvityksiä.

Mun yksi suht vanha sukulainen ei saa itse ulos postista ulos minkäänlaista pakettia, kun ei ole kuvallista henkkaria. Mikään muu henkilöllisyyspaperi ei kelpaa.... ( eikä hän tuota varten aio hankkia, kun ei muuhunkaan tarvitse). Kirjoittaa aina lapsilleen tai jollekin valtakirjan jolla hakevat paketin pois kuleksimasta postin uumenista....

ja vielä, ei niillä postin koneilla pääse nettiin, vaan vain ihanpostin omaan extranettiin=/

kylläpä vaan pääsee nettiin! ainakin meidän koneilla =)