Pojalleni (9v) oli tullut postiin kirjattu kirje. Läksin sitä noutamaan, eivät anataneet sitä mulle.Ihmettelin, että minkä ihmeen vuoksi, koska olenhan äiti ja virallisestikin hänen huoltajansa. Vastasi, että pojan pitää itse tulla hakemaan ja hällä kuuluu olla kuvallinen henkilötodistus mukanaan. Kela kortti ei käy ilman kuvaa. Eli nyt pitäis siis hankkia joko kuvallinen henkilötodistus tai passi yhtä kerpeleen kirjettä varten.
Sitten postivirkailija sanoi, että poikahan voi kirjottaa valtakirjan jolla minä voin sitten käydä noutamassa hänen kirjeensä. Sanoi vielä sen verran, että nythän se onnistuu, kun lapsi on niin iso, että voi kirjottaa valtakirjan. Jos joku olisi lähettänyt esim. 2 vuotiaalle kirjatun kirjeen, niin se jouduttaisiin lähettämään takaisin, koska lapsi on niin pieni, että ei voi allekirjoittaa ottaneensa kirjettä vastaan, saatikka tehdä valtakirjaa.
Siis voiko tämä olla oikeasti näin vaikeaa, vai sattuiko mulle vain virkaintoinen postivirkailija?
Siis voiko tämä olla oikeasti näin vaikeaa, vai sattuiko mulle vain virkaintoinen postivirkailija?