Voiko taksi maksaa visa electron kortilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi pitäis hankkia joku muu kortti, kun mä pärjään mun teinivisalla ihan hyvin? Ja ei mulla ei ole maksuhäiriöitä ja saisin kyllä vaikka luottokortin, jos haluan, mutta ei ole vaan tarvetta sellaselle :)

T: 30v teini ;)

Kerta se on ensimmäinenkin ja sitten sä varmasti muistat tän ketjun. Mä käytän teinivisaa useamman kerran päivässä joten tiedän mistä puhun.

Kai sitä mummollakin on VE kun pankit niitä väkisin tuputtavat jokaiselle. Katsos kun VE on hyvä pisnestä pankeille verrattuna entiseen pankkikorttiin.

Mä oikeasti mietin, miksi ihmeessä kukaan edes haluaa visa electronia, kun käyttökohteet ovat vähäisemmät kuin pankkikortin kohdalla. Kustannus kuitenkin sama. Toki pankkitäti ekana tarjoaa electronia, mutta kai sitä aivoillaan voi ajatella. Onhan siinä se ominaisuus ettei miinukselle tiliä voi viedä, mutta onhan se nyt tiedettävä ennakkoon ennenkuin kauppaan menee korttia vinguttamaan muutenkin.

Mä olen viimeeksi marraskuussa käyttänyt taksia, ja ihan kehäkolmosen ulkopuolella. Toisen taksin tilasin pieneltä paikkakunnalta (alle 6000 asukasta) ja toisen sellaisesta pienestä kaupungista. Molemissa taksesissa oli tuo Visa Elektron mahdollisuus. Tosin tuo pikkupaikkakunnan taksi ei saanut yhteyttä joten voinut kortilla maksaa, onneksi oli käteistä sen verran mukana että sain kyytini maksettua ja onneksi ei tarvinnut kuin tuo omavastuu osuus silloin maksaa.

Mä oikeasti mietin, miksi ihmeessä kukaan edes haluaa visa electronia, kun käyttökohteet ovat vähäisemmät kuin pankkikortin kohdalla. Kustannus kuitenkin sama. Toki pankkitäti ekana tarjoaa electronia, mutta kai sitä aivoillaan voi ajatella. Onhan siinä se ominaisuus ettei miinukselle tiliä voi viedä, mutta onhan se nyt tiedettävä ennakkoon ennenkuin kauppaan menee korttia vinguttamaan muutenkin.

Ei pankkikorttiakaan voi miinukselle laittaa. Sellaiseen onnistuu vaan visalla.

Voi voi, mulla on pari eri luottokorttia, tavallinen debit-kortti, yrityksen kortit ja sitten tuo armas teinivisa, jota käytän aina kaikkeen. Olen nyt varmaan jotenkin säälittävä. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia. Ulkomaillakin maksan aina Electronilla, ettei tarvi kantaa mukana hirveää määrää käteistä tai ostaa kaikkea luotolle, vaan haluan tietää koko ajan sen tilin todellisen tilanteen. Ulkomailla monesti Electron on se pankkikortin korvaaja (kun on siirrytty sirukortteihin aiemmin kuin täällä), menkää muualle huutelemaan siitä teinivisasta niin tajuatte kuinka tyhmiä ootte. Ei se kortin käyttäjien vika oo, että sitä on Suomessa markkinoitu ensin alaikäisille.

[QUOTE="vieras";23251755]Eipä se Electron aina Helsingin takseissakaan toimi. Kuski on monesti sanonut jo kyytiin noustessa, että voi olla ettei toimi.[/QUOTE]

Kyllä se toimii Helsingin takseissa, mutta tosiaan, jos on joku yhteysvirhe, niin silloin se ei valitettavasti toimi, mutta ei siis johdu taksin laitteistosta, vaan kyllä electronilla voi joka puolella Helsingissä maksaa. Yhteysvirhe voi tapahtua ihan jossain kaupoissakin, että harvemmin toi yhteysvirhe nyt tapahtuu.

[QUOTE="ttt";23251815]Kyllä se toimii Helsingin takseissa, mutta tosiaan, jos on joku yhteysvirhe, niin silloin se ei valitettavasti toimi, mutta ei siis johdu taksin laitteistosta, vaan kyllä electronilla voi joka puolella Helsingissä maksaa. Yhteysvirhe voi tapahtua ihan jossain kaupoissakin, että harvemmin toi yhteysvirhe nyt tapahtuu.[/QUOTE]

Ei sitä teinivisaa voi silloin käyttää jos yhteys ei toimi. Vai mitä?

Miten jonkun electronkortti voi aiheuttaa jotain vihaa joissakin?! :D Minulla on se aina ollut, enkä täyttäny hakemusta muihin koska en nähnyt mitään syytä siihen, vaikka olisin varmasti saanutkin. Tuo on aina toiminut vallan mainiosti joten en vaihda :D Miehellä on luottokortti joka on hillunut tuolla kaapissa ties kuinka kauan kun electronia hänkin käyttää. Joten eipä ole tuntunut tarpeelliselta hankkia itselleni ;) Vai että teinivisa :D

En ole törmännyt elämässäni mihinkään missä ei olisi electroni toiminu, ja siksi en jaksa vaihtaa muuhun :D Höpölöpöpuheita kun jotkut kuvittelee ettei toimi MISSÄÄN. :D Nää jotka joutuu ostaa luotolle : /

Mullakin on visa electron. Mutta olen kyllä törmännyt paikkoihin missä ei käy esim. junassa, linja-autoissa, ei ainakaan siinä taksissa millä menin, joillakin kirpputoreilla sekä pienemissä putiikeissa on myös käynyt näin.

Mullakin on visa electron. Mutta olen kyllä törmännyt paikkoihin missä ei käy esim. junassa, linja-autoissa, ei ainakaan siinä taksissa millä menin, joillakin kirpputoreilla sekä pienemissä putiikeissa on myös käynyt näin.

Niin ja lisäksi laivalla on useasti käynyt niin, että sanovat, ettei edes kokeile, ei toimi "keskellä merta". No olin kyllä varatutunut tuohon, että ei hätää sen suhteen.

Yhteistyössä